Η Ηermes δεν ξέρει από… κρίση

Με αύξηση των κερδών, με αύξηση των μερισμάτων, με πρόγραμμα επενδύσεων για νέα καταστήματα στο εξωτερικό και ακόμη και με σχέδια αύξησης των εργαζομένων της, η μεγάλη γαλλική εταιρεία ειδών πολυτελείας Ηermes Ιnternational έδειξε ότι η παγκόσμια κρίση δεν είναι για όλους ίδια! Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας, οι παγκόσμιες πωλήσεις της εκτινάχθηκαν κατά σχεδόν 9% το 2008 (ή και 10,2% σε σταθερές ισοτιμίες) φτάνοντας τα 1,76 δισ. ευρώ, ενώ ακόμη και το τελευταίο τρίμηνο αποτέλεσε «ένα εξαιρετικό τέλος χρονιάς» καθώς είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 6,2%.

Η Ηermes δεν ξέρει από… κρίση | tovima.gr

Με αύξηση των κερδών, με αύξηση των μερισμάτων, με πρόγραμμα επενδύσεων για νέα καταστήματα στο εξωτερικό και ακόμη και με σχέδια αύξησης των εργαζομένων της, η μεγάλη γαλλική εταιρεία ειδών πολυτελείας Ηermes Ιnternational έδειξε ότι η παγκόσμια κρίση δεν είναι για όλους ίδια! Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας, οι παγκόσμιες πωλήσεις της εκτινάχθηκαν κατά σχεδόν 9% το 2008 (ή και 10,2% σε σταθερές ισοτιμίες) φτάνοντας τα 1,76 δισ.

ευρώ, ενώ ακόμη και το τελευταίο τρίμηνο αποτέλεσε «ένα εξαιρετικό τέλος χρονιάς» καθώς είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 6,2%. Το αποτέλεσμα επίσης πολύ θετικό χαρακτηρίζεται καθώς της άφησε λειτουργικά κέρδη 450 εκατ. ευρώ, κατά 8,4% υψηλότερα από την προηγούμενη χρονιά, και ακόμη και καθαρά κέρδη 290 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1%, κάτι το οποίο της επιτρέπει να αυξήσει και τα μερίσματα κατά 3%.

Και όμως οι ειδικοί προβλέπουν ότι γενικότερα η βιομηχανία ειδών πολυτελείας θα υποστεί επιπτώσεις από την κρίση. Ετσι η Βain & Co έχει εκτιμήσει ότι μόνο στην ευρωζώνη οι πωλήσεις των ειδών πολυτελείας, αξίας συνολικά 175 δισ. ευρώ, θα γνωρίσουν μείωση από 3% ως 7% εφέτος. Ωστόσο η γαλλική εταιρεία διαπιστώνει ότι ως «τα τέλη Φεβρουαρίουο κύκλος εργασιών καταγράφει ελαφρά ανάπτυξη», κάτι το οποίο επιβεβαιώνει, κατά την εταιρεία, ότι «η παρατηρούμενη τάση στις αρχές της χρονιάς ενισχύει τον στόχο σταθερότητας του κύκλου εργασιών για όλη τη χρονιά». Εξ ου και το εφετινό πρόγραμμά της να ανοίξει ή να ανακαινίσει «πάνω από 20 καταστήματα,ιδιαίτερα στην Ασία και στις ΗΠΑ». Για να αντιμετωπίσει μάλιστα τη ζήτηση σχεδιάζει να αυξήσει κατά 200 θέσεις το εργατικό της δυναμικό, που στα τέλη του 2008 ήταν 7.894 εργαζόμενοι. Ισως πρόκειται για επιβράδυνση στους ρυθμούς καθώς πέρυσι είχε δημιουργήσει 439 νέες θέσεις εργασίας, αλλά πρόκειται μάλλον για εξαιρέσεις στο κύμα των απολύσεων που γενικεύεται παντού.

Υ πάρχουν αναλυτές που θεωρούν πολύ αισιόδοξους τους σχεδιασμούς της εταιρείας και, όπως είπε ένας από αυτούς στο Παρίσι, «ούτε η Ηermes θα αποφύγει την επιβράδυνση της κατανάλωσης προϊόντων πολυτελείας». Ωστόσο φαίνεται ότι η εξέλιξη του κλάδου είναι πιο σύνθετη και οι εταιρείες πολύ υψηλής γκάμας, με «προϊόντα διαχρονικής υπογραφής», μπορεί ακόμη και να επωφελούνται από την κρίση. Την περιπλοκή αυτή την έδειξαν πρόσφατα τα αντιφατικά αποτελέσματα εταιρειών του κλάδου.

Ετσι η LVΜΗ Μoet Ηennessy Louis Vuitton και η ΡΡR, ιδιοκτήτρια της Gucci, και οι δύο έδωσαν τον Φεβρουάριο μια εικόνα αναπτυσσόμενης αγοράς για τα προϊόντα τους, αντίθετα από την ιταλική Βulgari, που ανακοίνωσε μείωση των κερδών της. Για τις εταιρείες του κλάδου φαίνεται έτσι ότι η στρατηγική που κερδίζει, ιδιαίτερα σε περίοδο κρίσης, δεν είναι μια εκλαΐκευση της πολυτέλειας αλλά η επικέντρωση στους πολύ πλουσίους. Η LVΜΗ αγόρασε τη Royal Van Lent, που παράγει γιοτ πολύ μεγάλης πολυτέλειας, με στόχο να μπει σε αυτόν τον πολύ αναπτυσσόμενο χώρο που δεν επηρεάζεται από την κακή οικονομική συγκυρία και αφορά την πιο πλούσια πελατεία του πλανήτη.

Κάτι ανάλογο διαφαίνεται και από την Ηermes, που εξηγεί ότι σε τμήματα πολυτελείας όπως ρολόγια πολυτελείας είδε πράγματι τις δουλειές της να μειώνονται. Αντίθετα εκεί όπου τα πράγματα πήγαν πολύ καλά είναι στα πιο «παραδοσιακά είδη», ειδικότερα στα προϊόντα μεταξιού και δέρματος, και μάλιστα στις πωλήσεις απευθείας από τα δικά της μαγαζιά (το 70% του τζίρου της). Η εταιρεία μοιάζει να επωφελείται από το πολύ υψηλό τμήμα της πελατείας, που της επιτρέπει να αυξάνει τις τιμές της κάθε χρόνο, αποδίδοντας έτσι στα προϊόντα της μια «αμυντική αξία πολυτελείας» . Η Κelly π.χ. (μία από τις περίφημες τσάντες της) πωλείται τώρα τουλάχιστον 4.000 ευρώ, ενώ όπως και για την Βirkin (μια άλλη τσάντα) μπορεί να χρειαστεί να περιμένει ο πελάτης ως και έναν χρόνο για να την παραλάβει! Είναι έτσι εξ ορισμού «διαχρονική αξία», ιδιαίτερα απέναντι στην κρίση!

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk