Για μια Φεράρι αδειανή…

Την απόλυτη παρερμηνεία εκείνου που στην πραγματικότητα συνέβη παρακολουθήσαμε (και) στο «Μπορώ» της Αννας Δρούζα. ▅ Το οποίο, τελευταίο και καταϊδρωμένο, αποφάσισε να ασχοληθεί με την αντίδραση μελών της ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αλλά και θεατών στην πρεμιέρα της όπερας του Ντβόρζακ «Ρούσαλκα»: Οπου οι μεν μουσικοί μοίρασαν φυλλάδιο με τις ενστάσεις τους (!) για τη σκηνοθεσία της Μαριόν Βάσερμαν, οι δε θεατές τη γιουχάισαν κατά την ώρα της υπόκλισης. ▅ Από τη στιγμή που ασχολούμαστε αποκλειστικά με την τηλεόραση δεν θα επεκταθούμε στο μέγα παράδοξο της υπόθεσης- την (αψυχολόγητη, απαράδεκτη, πρωτοφανή κτλ.

Για μια Φεράρι  αδειανή… | tovima.gr

Την απόλυτη παρερμηνεία εκείνου που στην πραγματικότητα συνέβη παρακολουθήσαμε (και) στο «Μπορώ» της Αννας Δρούζα. ▅ Το οποίο, τελευταίο και καταϊδρωμένο, αποφάσισε να ασχοληθεί με την αντίδραση μελών της ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αλλά και θεατών στην πρεμιέρα της όπερας του Ντβόρζακ «Ρούσαλκα»: Οπου οι μεν μουσικοί μοίρασαν φυλλάδιο με τις ενστάσεις τους (!) για τη σκηνοθεσία της Μαριόν Βάσερμαν, οι δε θεατές τη γιουχάισαν κατά την ώρα της υπόκλισης. ▅ Από τη στιγμή που ασχολούμαστε αποκλειστικά με την τηλεόραση δεν θα επεκταθούμε στο μέγα παράδοξο της υπόθεσης- την (αψυχολόγητη, απαράδεκτη, πρωτοφανή κτλ.) αντίδραση της ορχήστρας η οποία δεν είχε κανένα απολύτως δικαίωμα να «παρέμβει» στη δουλειά της σκηνοθέτιδος. ▅ Το θέμα μας είναι πώς η μικρή οθόνη (και μέρος του Τύπου) αντί να ασχοληθούν με την ουσία- το ανέβασμα μιας τραγικά κακής σκηνοθετικά παράστασης, γιατί αυτό ήταν η «Ρούσαλκα» της Λυρικής – επικέντρωσαν στην πιπεράτη πλευρά της υπόθεσης: το ερωτικό φιλί ανάμεσα σε δύο άντρες που, αν και δεν προβλέπεται από το λιμπρέτο, το προέβλεψε η Βάσερμαν. ▅ Ελα όμως που αυτό ήταν μια επιμέρους λεπτομέρεια, μια μόνο λάθος στιγμή (γιατί, πέρα από συντηρητισμούς και σεμνοτυφίες, ήταν εντελώς λάθος) σε μια παραγωγή που έβριθε λαθών και ανακριβειών και η οποί βροντοφώναζε ότι η σκηνοθέτις της δεν είχε καταλάβει το παραμικρό για το έργο που ανέβαζε…

Βγήκε όμως και η Δρούζα στον αέρα με θέμα «το φιλί ανάμεσα σε δύο άντρες που ξεσήκωσε». ▅ Τίτλος από εκείνους που αρέσουν στην ΑGΒ. ▅ Καλώντας ακτιβιστές που μπορεί να γνώριζαν τι σημαίνει φιλί ανάμεσα σε δύο άντρες, δεν γνώριζαν όμως (όπως φάνηκε από τα όσα είπαν) ούτε τι σημαίνει λιμπρέτο, ούτε τι σημαίνει όπερα, ούτε τι σημαίνει σκηνοθέτης όπερας, ούτε τι σημαίνει σεβασμός σε ένα έργο τέχνης, ούτε τι σημαίνει σύγχρονη σκηνοθετική πρόταση με ζουμί και ουσία. ▅ Οπως ήταν αναμενόμενο και αυτή η συζήτηση μετατράπηκε σε στείρα αντιπαράθεση ανάμεσα σε υπερασπιστές των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων και σε εκείνους που εξακολουθούν να ζουν στον κοινωνικό μεσαίωνα, παρόμοια με άλλες συζητήσεις που παρακολουθούμε κατά διαστήματα για να περνάει η ώρα. ▅ Μια αντιπαράθεση που αυτή τη φορά δεν είχε καν ουσιαστικό πυρήνα. ▅ Γιατί και οι πολέμιοι της ομοφυλοφιλίας έλεγαν, γενικώς και αορίστως, πράγματα που απλώς δεν στέκουν και εκείνοι που βγήκαν για να υπερασπιστούν το δικαίωμα στην ελεύθερη σεξουαλική έκφραση το έκαναν με λάθος αφορμή. ▅ Κάνοντας την ίδια στιγμή εμφανή την άγνοιά τους (εν προκειμένω για την όπερα, τον χώρο του θεάματος γενικότερα) με τις υπερβολές και τις ανακρίβειες που έλεγαν· έτσι αντί να εκθέσουν και να ξεμπροστιάσουν τους «αντιπάλους» τους εξετέθησαν οι ίδιοι. ▅ Οσο για το αν «η παράσταση αναβίωσε το ζήτημα» των ομοφυλοφιλικών σχέσεων, συμβίωσης κτλ., όπως είπε η (επίσης αδαήςκαι- με το θέμα της «Ρούσαλκα») Δρούζα, αυτό μόνο μέσα στο μυαλό της έγινε…

Και ενώ στο Star κατακρεουργούσαν τον Ντβόρζακ, στον Αntenna η Τατιάνα Στεφανίδου παρουσίαζε την ιστορία δύο «πλουσιοκόριτσων», όπως τα χαρακτήρισε. ▅ Τα οποία κατηγορούσαν τους πρώην αρραβωνιαστικούς τους ότι τις… αποχαιρέτησαν οριστικά παίρνοντας μαζί τους- με απάτη- και τη μία από τις δύο συλλεκτικές Φεράρι που διέθετε η οικογένειά τους. ▅ Απ΄ ό,τι φαίνεται η κυρία Στεφανίδου δεν παρακολουθεί το δελτίο ειδήσεων του συζύγου της Νίκου Ευαγγελάτου. ▅ Γιατί αν το έβλεπε, θα είχε ενημερωθεί για τη σφοδρή οικονομική κρίση που βασανίζει τον κόσμο και δεν θα αποφάσιζε να βγάλει, ελαφρά τη καρδία, στον αέρα ένα τόσο προκλητικό (μέσα στην αφόρητη βλακεία του) θέμα.

Η Βάνα Μπάρμπα, ας πούμε, εμφανίστηκε πιο ενημερωμένη για το τι συμβαίνει γύρω της από ό,τι η Στεφανίδου, όταν της ζητήθηκε από δημοσιογράφο του Star να απαντήσει στην επίθεση που εξαπέλυσε εναντίον της, από τηλεοράσεως, ο (πρώην;) καρδιακός φίλος της, μίμος Τάκης Ζαχαράτος. ▅ «Παιδιά,νομίζω ότι ο κόσμος έχει πολύ πιο σοβαρά προβλήματα να ασχοληθεί» είπε η ηθοποιός. ▅ Πράγματι.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk