πρόσωπα & ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ

Τα 125 χρόνια της Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης αλλά και τα 40 χρόνια συνεργασίας του θρυλικού τενόρου Πλάθιντο Ντομίνγκο με τη ΜΕΤ γιορτάστηκαν προχθές σε μια λαμπρή βραδιά, με τα μεγαλύτερα αστέρια της διεθνούς λυρικής σκηνής να πρωταγωνιστούν σε πλήρως σκηνοθετημένες σκηνές από τις κλασικότερες παραγωγές της. Καινούργια κοστούμια (που σχεδιάστηκαν σε σχέση με τα αυθεντικά) και εντυπωσιακά σκηνικά συνετέλεσαν στην επιτυχία του λυρικού υπερθεάματος, που πραγματοποιήθηκε υπό τη διεύθυνση του μαέστρου και πιανίστα Τζέιμς Λεβίν, για το οποίο τα «τσουχτερά» εισιτήρια των 1.

Τα 125 χρόνια της Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης αλλά και τα 40 χρόνια συνεργασίας του θρυλικού τενόρου Πλάθιντο Ντομίνγκο με τη ΜΕΤ γιορτάστηκαν προχθές σε μια λαμπρή βραδιά, με τα μεγαλύτερα αστέρια της διεθνούς λυρικής σκηνής να πρωταγωνιστούν σε πλήρως σκηνοθετημένες σκηνές από τις κλασικότερες παραγωγές της. Καινούργια κοστούμια (που σχεδιάστηκαν σε σχέση με τα αυθεντικά) και εντυπωσιακά σκηνικά συνετέλεσαν στην επιτυχία του λυρικού υπερθεάματος, που πραγματοποιήθηκε υπό τη διεύθυνση του μαέστρου και πιανίστα Τζέιμς Λεβίν, για το οποίο τα «τσουχτερά» εισιτήρια των 1.883 δολαρίων το καθένα είχαν εξαντληθεί. Μετά την παράσταση ακολούθησε επίσημο δείπνο κάτω από τις τέντες του Ντάμρος Παρκ.

εντός

Ηθεατρική ομάδα Κανιγκούντα, το όνομα της οποίας είναι εμπνευσμένο από την ηρωίδα του Ινγκμαρ Μπέργκμαν στην «Εβδομη σφραγίδα», σε συνεργασία με το Θέατρο Τέχνης παρουσιάζει το έργο του Ιβάν Βιριπάεφ «Γένεσις Νο 2». Ενα κείμενο ποιητικό, στο οποίο ο Θεός εμφανίζεται επί σκηνής για να δηλώσει απλώς ότι δεν υπάρχει. Μια ιστορία πικρή που κατά διαστήματα μεταμορφώνεται σε μαύρη κωμωδία και σε πολιτικό ντοκυμαντέρ, με σκοπό να αρθρώσει αιχμηρό πολιτικό λόγο απέναντι στον κυνισμό που επικρατεί σήμερα. Η σκηνοθεσία και η μετάφραση είναι του Γιάννη Λεοντάρη . Παίζουν: Μαρία Κεχαγιόγλου (φωτογραφία), Μαρία Μαγκανάρη,Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου,Πέτρος Μάλαμας. Στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, από 23 Μαρτίου.

Με καινούργια μπάντα και καινούργιες ενορχηστρώσεις αγαπημένων τραγουδιών εμφανίζεται ο Νίκος Πορτοκάλογλου (φωτογραφία) στο «Κύτταρο», 26 χρόνια μετά τις πρώτες εμφανίσεις του με τους Φατμέ στο κλαμπ της οδού Αχαρνών. Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει μεν τραγούδια εφ΄ όλης της ύλης αλλά και τα καινούργια του που μόλις κυκλοφόρησαν με τον γενικό τίτλο «Στροφή». Μαζί του η Βασιλική Καρακώστα.

Μέσα από τον ρεαλισμό, την παρωδία και τα σουρεαλιστικά διδάγματα το έργο οδηγείται σε οικογενειακά ψυχαναλυτικά συμπεράσματα. Πρόκειται για τους «Τρομερούς γονείς», έργο του Ζαν Κοκτό που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Γιάννη Μαργαρίτη (φωτογραφία). Γραμμένο το 1938, μοιάζει με ελεγεία για τις οικογενειακές και διαπροσωπικές σχέσεις στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα, αναπτύσσοντας διαχρονικές καταστάσεις όπως το οιδιπόδειο σύμπλεγμα, ο απογαλακτισμός και η προσπάθεια χειραφέτησης της εκάστοτε νέας γενιάς. Παίζουν: Γ. Μαργαρίτης, Χρυσάνθη Δούζη,Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Δ.Πασσάς,Νικολέτα Κοτσαηλίδου . Στο Θέατρο της Ανοιξης, από τις 19 Μαρτίου.

Τ ους «Πουριτανούς», την τελευταία όπερα του Βιντσέντσο Μπελίνι, παρουσιάζει σε νέα παραγωγή η Λυρική Σκηνή υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Φρανσίσκο Νεγκρίν και σε μουσική διεύθυνση Αντρί Γιούρκεβιτς . Σε αυτό το τρίπρακτο μελόδραμα, που θα ανεβεί σε συμπαραγωγή με την Οπερα της Ολλανδίας και το Μεγάλο Θέατρο της Γενεύης, ο έρωτας της Ελβίρας για τον Αρτούρο υπερνικά τα παιχνίδια εξουσίας. Το λιμπρέτο βασίζεται έμμεσα σε ένα διήγημα του Γουόλτερ Σκοτ, μια ιστορία αγάπης που εμπλέκεται στη θανάσιμη δίνη των εχθροπραξιών καθώς εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου μεταξύ των βασιλοφρόνων Στιούαρτ και των πουριτανών, στα μέσα του 17ου αιώνα. Ο χωρισμός των δύο εραστών οδηγεί την ηρωίδα σε απόγνωση και ο Μπελίνι μάς χαρίζει μία από τις πιο γνωστές σκηνές τρέλας στην ιστορία της όπερας. Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 24, 26, 28 και 30 Απριλίου. εκτός

Φάριλ Σμιθ, βρετανίδα μεσόφωνος, 13 ετών. «Τραγουδά σαν άγγελος, πουλάει σαν τον Παβαρότι» γράφουν για αυτήν οι «Sunday Τimes». Το πρώτο άλμπουμ της νεαρής ερμηνεύτριας, η οποία αναδείχθηκε από το τηλεοπτικό τάλεντ σόου του ΙΤV «Βritain΄s got talent», αναμένεται να φθάσει στα 10 πρώτα μία εβδομάδα μετά την κυκλοφορία του. Ιθύνοντες της εταιρείας Universal ισχυρίζονται ότι πιθανόν να γίνει η πιο εμπορική καλλιτέχνις κλασικής μουσικής μετά τον Λουτσιάνο Παβαρότι.

Κάιλι Μινόγκ, αυστραλή τραγουδίστρια και ηθοποιός, 40 ετών. Το ποσόν των 108.460 την ημέρα έλαβε ως αμοιβή για να πρωταγωνιστήσει σε ταινία του Μπόλιγουντ. Η ταινία θα είναι η πιο ακριβή παραγωγή του Μπόλιγουντ ως σήμερα και συμπρωταγωνιστής της θα είναι ο ινδός σταρ Ακσάι Κουμάρ. Δεν είναι όμως η μόνη σταρ του Χόλιγουντ που στρέφεται στην Ινδία για να κερδίσει κάποια χρήματα και επιπλέον να γίνει γνωστή στη μεγαλύτερη κινηματογραφική βιομηχανία του κόσμου. Ο Σιλβέστερ Σταλόνε, ο Μπράντον Ρουθ και η Ντενίς Ρίτσαρντς είναι μερικοί από τους συναδέλφους της που έκαναν το ίδιο.

Μίκι Ρουρκ, αμερικανός ηθοποιός, 57 ετών. Θα συμπρωταγωνιστήσει στη συνέχεια της ταινίας «Ιron Μan», που βασίζεται στη δημοφιλή σειρά κόμικς της Μarvel. Ο Ρουρκ θα υποδυθεί έναν ρώσο «κακό» ονόματι Γουίπλας. Την πρόταση του έκανε ο πρωταγωνιστής της ταινίας Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ. Ο Ρουρκ όμως άργησε να συμφωνήσει, καθώς η εταιρεία τού πρόσφερε ως αμοιβή μόλις 194.000 ευρώ. Η ταινία αναμένεται στις αίθουσες τον Μάιο του 2010.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk