ΚΑΘΑΡΣΗ Ή ΤΕΛΟΣ

Σε μια από τις πλουσιότερες ενορίες της Αθήνας υπηρετεί ένας παπάς που κάθε χρόνο, παραμονή των Θεοφανίων, πηγαίνει για Αγιασμό στις κατοικίες της περιοχής. Λόγω πολυετούς θητείας ο ιερεύς γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα. Ετσι, κρούει μόνον τις θύρες όπου γνωρίζει εκ των προτέρων ότι θα τύχει καλής υποδοχής. Φυσικό είναι λοιπόν να προσπερνά κατοικίες όπου γνωρίζει είτε εικάζει ότι η επίσκεψή του δεν είναι επιθυμητή. Συχνά πηγαίνει σε ένα ή ορισμένα διαμερίσματα της ίδιας πολυκατοικίας, παραλείποντας τα γειτονικά τους.

ΚΑΘΑΡΣΗ  Ή ΤΕΛΟΣ | tovima.gr

Σε μια από τις πλουσιότερες ενορίες της Αθήνας υπηρετεί ένας παπάς που κάθε χρόνο, παραμονή των Θεοφανίων, πηγαίνει για Αγιασμό στις κατοικίες της περιοχής. Λόγω πολυετούς θητείας ο ιερεύς γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα. Ετσι, κρούει μόνον τις θύρες όπου γνωρίζει εκ των προτέρων ότι θα τύχει καλής υποδοχής. Φυσικό είναι λοιπόν να προσπερνά κατοικίες όπου γνωρίζει είτε εικάζει ότι η επίσκεψή του δεν είναι επιθυμητή. Συχνά πηγαίνει σε ένα ή ορισμένα διαμερίσματα της ίδιας πολυκατοικίας, παραλείποντας τα γειτονικά τους.

Ο ιερεύς διερχόμενος τις πολυκατοικίες χαιρετίζεται ευγενικά κατά κανόνα και από εκείνους στων οποίων τα σπίτια δεν πηγαίνει για Αγιασμό. Το ρήμα «χαιρετίζω» δεν είναι τώρα στον σωστό χρόνο. Χαιρετιζόταν (έως και πέρυσι…) είναι το ορθόν. Εφέτος συμβαίνουν άλλα πράγματα…

Ενεφανίσθη ο ιερεύς στα γνωστά σπίτια, αλλά χωρίς «βοηθό» (νεαρά άτομα που μεταφέρουν το δοχείο με τον Αγιασμό). Η απουσία του «βοηθού», ο οποίος ήταν και ο εισπράκτωρ των εισφορών υπέρ του Ιερού Ναού, δεν πέρασε απαρατήρητη από τους ενορίτες. Οταν μια κυρία ρώτησε «Πάτερ, πού είναι ο μικρός;» (προφανώς για να του δώσει την εισφορά της), έλαβε απάντηση αποκαλυπτική: – Δεν παίρνω το παιδί μαζί μου διότι δεν θέλω να ακούει όσα μας ψέλνουν στον δρόμο ή μέσα σε πολυκατοικίες! Εχουμε γίνει ρεζίληδες… Κι εγώ πλέον πηγαίνω σε ελάχιστα μόνον σπίτια…

Το επεισόδιο αυτό είναι η μύτη του παγόβουνου. Η κοινωνία, ανεξαρτήτως υψηλού είτε ανύπαρκτου θρησκευτικού φρονήματος, μοιάζει να ξεπερνά τη φάση της απάθειας. Η αδιαφορία δεν είναι πλέον το χαρακτηριστικό όλο και περισσότερων πολιτών απέναντι στο Σχήμα. Ηδη υπάρχουν οι πρώτες ενδείξεις οργής… Σε διάστημα ολίγων ετών, σκάνδαλα πάσης φύσεως πληγώνουν την Εκκλησία. Μέσα στον τελευταίο χρόνο ένα τεράστιο σκάνδαλο ταρακούνησε τη χώρα και το όνομα Μονής του Αγίου Ορους κατέστη συνώνυμον της ληστείας της δημόσιας περιουσίας. Δύο σκάνδαλα σεξουαλικής βίας σε παιδιά από δύο αρχιμανδρίτες κλυδωνίζουν την κοινωνία. Και μια πρωτοφανής απόφαση αυτής της ίδιας της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος προκαλεί το δημόσιο αίσθημα και αποκαλύπτει ότι κάτι κακό συμβαίνει στις τάξεις εκείνων που κατ΄ επιλογήν τους αφιερώθηκαν στον Θεό- με ορισμένες εξαιρέσεις (εκείνους που βλέπουν το ράσο ως εργαλείο για λωποδύτες!).

Είναι απίστευτο το ότι βρέθηκαν Μητροπολίτες εν ενεργεία, μισθοδοτούμενοι από το Κράτος, οι οποίοι έθεσαν στο αρχείο την υπόθεση του πρώην Μητροπολίτη Αττικής Παντελεήμονος Μπεζενίτη, ο οποίος είναι έγκλειστος στον Κορυδαλλό για εγκλήματα του κοινού ποινικού δικαίου (η υπόθεση είναι γνωστή- περισσότερα στη σελίδα Α49).

Είναι βεβαίως άξια προσοχής η αντίδραση που εκδηλώθηκε μέσα στην ίδια την Εκκλησία- με πρώτον τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο να δηλώνει την αποδοκιμασία της αποφάσεως.

Η υπόθεση αυτή είτε θα λειτουργήσει ως καθαρτήριον για την Ελλαδική Εκκλησία είτε θα σημάνει την αρχή του τέλους. Οχι της Εκκλησίας, αλλά ενός συστήματος που προσβάλλει την έννοια της θρησκείας!

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk