Ο κ. Α. Βγενόπουλος και τα στελέχη που προσέλαβε από την αγορά διαμορφώνουν το επιχειρηματικό σχέδιο που θα επιφέρει συνολικό «λίφτινγκ» στην εταιρεία

Νέα Ολυμπιακή πολυτελείας

Τη «χρυσή εποχή» Ωνάση όπου τις στολές των αεροσυνοδών της Ολυμπιακής Αεροπορίας σχεδίαζε ο Πιερ Καρντέν και οι επιβάτες της πρώτης θέσης γευμάτιζαν με επίχρυσα μαχαιροπίρουνα και κεριά στα τραπεζάκια… φιλοδοξεί να προσφέρει εκ νέου στους επιβάτες της «νέας Ολυμπιακής» ο καινούργιος ιδιοκτήτης της εταιρείας, ο επιχειρηματίας κ. Α. Βγενόπουλος. Ο ίδιος και τα στελέχη που προσέλαβε από την αγορά διαμορφώνουν το Βusiness Ρlan που θα επιφέρει συνολικό «λίφτινγκ» στην υπάρχουσα εταιρεία, η οποία όμως συρρικνώνεται για να ελαχιστοποιήσει τις ζημιές και να καταστεί βιώσιμη.

Τη «χρυσή εποχή» Ωνάση όπου τις στολές των αεροσυνοδών της Ολυμπιακής Αεροπορίας σχεδίαζε ο Πιερ Καρντέν και οι επιβάτες της πρώτης θέσης γευμάτιζαν με επίχρυσα μαχαιροπίρουνα και κεριά στα τραπεζάκια… φιλοδοξεί να προσφέρει εκ νέου στους επιβάτες της «νέας Ολυμπιακής» ο καινούργιος ιδιοκτήτης της εταιρείας, ο επιχειρηματίας κ. Α. Βγενόπουλος. Ο ίδιος και τα στελέχη που προσέλαβε από την αγορά διαμορφώνουν το Βusiness Ρlan που θα επιφέρει συνολικό «λίφτινγκ» στην υπάρχουσα εταιρεία, η οποία όμως συρρικνώνεται για να ελαχιστοποιήσει τις ζημιές και να καταστεί βιώσιμη.

Το σχέδιο θα στηριχθεί στην απόκτηση νέων αεροσκαφών, στη συνεργασία με αραβικές και ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες και στην ανάδειξη της πρώτης θέσης σε θέση πολυτελείας. Το «λίφτινγκ» θα ξεκινήσει με την αλλαγή της στολής στο προσωπικό- εδάφους και ιπταμένους-, που θα επιμεληθεί κορυφαίος σχεδιαστής μόδας ο οποίος αναζητείται. Η ΜΙG προτίθεται να προχωρήσει στην προμήθεια σε πρώτη φάση τουλάχιστον 10 νέων αεροσκαφών, βάσει προγράμματος πλήρους ανανέωσης του στόλου των 27 αεροσκαφών της εταιρείας, για την εξυπηρέτηση του βασικού δικτύου πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού, στο οποίο αναμένονται αναδιαρθρώσεις και νέοι προορισμοί. Η εταιρεία ήδη αναζητεί αεροσκάφη είτε μεταχειρισμένα είτε ακόμη και καινούργια, καθώς υφίσταται διαθεσιμότητα λόγω των ακυρώσεων παραγγελιών που έχουν κάνει πολλές εταιρείες.

Βεβαίως η νέα εταιρία που θα ξεκινήσει, αν ολοκληρωθούν οι αλλαγές, μέσα στο καλοκαίρι θα είναι μικρότερη- το πτητικό της έργο θα καλύπτει το 65% των δρομολογίων που εκτελούν σήμερα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές. Θα διατηρήσει το ίδιο όνομα (Οlympic) και το σήμα των έξι κύκλων. Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια η νέα Ολυμπιακή θα συνεχίζει να πετά σε όλα τα μέρη της Ελλάδας. Τα στελέχη της ΜΙG ετοιμάζουν μεγάλη αντεπίθεση στο εσωτερικό της χώρας προκειμένου να αναστρέψουν την καθοδική πορεία της ΟΑ σε σχέση με την Αegean Αirlines.

Στο εξωτερικό θα συνεχίσει να πετά στους περισσότερους προορισμούς που καλύπτει σήμερα. Ακόμη είναι άγνωστο ποιοι και πότε θα κοπούν. Ωστόσο είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν αλλαγές στον σχεδιασμό των πτήσεων εξωτερικού καθώς 36 από τους 40 προορισμούς καταγραφούν ζημιές. Επίσης θα δοθεί έμφαση στην ακρίβεια στους χρόνους των πτήσεων ώστε κανένας να μη θυμάται έπειτα από λίγο καιρό τις ατελείωτες καθυστερήσεις της ΟΑ.

? Με όχημα το Πάνθεον
Η εταιρεία Πάνθεον θα αποτελέσει «όχημα» για να συσταθεί και να πετάξει η νέα εταιρεία, η οποία θα έχει κοινή πορεία με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές για περίπου πέντε μήνες – ώσπου να γίνει η απορρόφηση των περιουσιακών στοιχείων της ΟΑ από τον νέο ιδιοκτήτη.

«Η Ολυμπιακήέχει σοβαρό πρόβλημα ανταγωνιστικότητας.Δικός μας στόχος είναι να καταστήσουμε την Ολυμπιακή που αναγνωρίζουν όλοι οι Ελληνες μια σύγχρονη και ανταγωνιστική αεροπορική εταιρεία,η οποία θα μας κάνει όλους υπερήφανους.Εφόσον οι άνθρωποι που θα θελήσουν να έρθουν κοντά μας είναι έτοιμοι να μοιραστούν αυτό το όραμα,όλα θα πάνε καλά» δήλωσε ο κ. Βγενόπουλος δίνοντας το στίγμα των προθέσεών του.

Για να καταστεί κερδοφόρα η Ολυμπιακή θα αλλάξουν πολλά. Ηδη αναζητείται κτίριο που θα στεγάσει τη νέα εταιρεία.

Ο αντιπρόεδρος της ΜΙG απέκλεισε το ενδεχόμενο πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών που θα ελέγχει ο όμιλος στην Ολυμπιακή. «Η Ολυμπιακή θα παραμείνει υπό τον έλεγχό μας στο απροσδιόριστο μέλλον» είπε χαρακτηριστικά. Αντίθετα, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ένα ποσοστό της νέας Ολυμπιακής να περάσει υπό κρατικό έλεγχο, με τον κ. Βγενόπουλο να διευκρινίζει ότι έχει αναλάβει αυτή τη δέσμευση η οποία αφορά την επόμενη κυβέρνηση της χώρας, όποια και αν είναι αυτή. Την ίδια στιγμή αναμένεται και η συμμετοχή εφοπλιστών στην εταιρεία με τη μορφή private placement, ενώ πληροφορίες θέλουν τη ΜΙG να επεξεργάζεται το ενδεχόμενο συνεργασίας με άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.

? Τι θα αλλάξει για τους επιβάτες
Oι επιβάτες οι οποίοι από σήμερα και ως τον Σεπτέμβριο θα πετούν με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές σταδιακά θα αντιληφθούν τις αλλαγές των αεροσκαφών και του προσωπικού και ώσπου να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν τα αντίστοιχα συστήματα (reservation, ticketing κτλ.) της Πάνθεον η έκδοση των εισιτηρίων θα γίνεται από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.

Η τιμολογιακή πολιτική θα καθορίζεται από τη διοίκηση της κάθε εταιρείας. Ωστόσο το επιτελείο του κ. Βγενόπουλου ετοιμάζει δυναμική είσοδο στην αγορά με μεγάλες προσφορές στις τιμές των εισιτηρίων. Θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ακρίβεια και στη συνέπεια των δρομολογίων, ενώ θα ξεκινήσει και μεγάλη διαφημιστική καμπάνια στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

Η μεταβατική περίοδος θα ξεκινήσει αμέσως μετά την έγκριση της συμφωνίας από το ελληνικό Κοινοβούλιο και θα ολοκληρωθεί το αργότερο ως τις 30 Σεπτεμβρίου 2009, δηλαδή το αργότερο ως την ημερομηνία που ορίζει η επικαιροποιημένη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κατά την περίοδο αυτή οι νέες εταιρείες θα βρίσκονται υπό τη συνιδιοκτησία των παλαιών εταιρειών (Ολυμπιακές Αερογραμμές και Ολυμπιακή- Υπηρεσίες) και της ΜΙG σε ποσοστό 51% και 49%, αντίστοιχα. Και αυτό προκειμένου να διευκολυνθεί η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων εντός του ομίλου με τον πλέον αποτελεσματικό και ομαλό τρόπο, χωρίς καμία καθυστέρηση και σύμφωνα με τις επιταγές των αεροπορικών κανονισμών. Επίσης, κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι νέες εταιρείες θα προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να προετοιμαστούν για την πλήρη λειτουργία τους- π.χ. θα κατατεθούν οι αιτήσεις απόκτησης/επέκτασης των απαραίτητων αδειών, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την πρόσληψη προσωπικού, θα συναφθούν όλες οι απαραίτητες συμβάσεις υποστήριξης και θα αποκτηθούν όσα περαιτέρω περιουσιακά στοιχεία χρειάζονται για την πλήρη δραστηριοποίησή τους, σε τιμές που έχουν αποτιμηθεί από ανεξάρτητους εκτιμητές. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα συνεχίσουν να πετούν όπως και σήμερα. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η ΜΙG θα αναλάβει το 100% της νέας εταιρείας το αργότερο ως τις 30 Σεπτεμβρίου 2009, που είναι η προθεσμία ολοκλήρωσης της μεταβατικής περιόδου.

Το ίδιο θα γίνει όσον αφορά την τεχνική βάση και την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης. Τότε, έπειτα από σχετική δικαστική απόφαση θα τεθούν σε ειδική εκκαθάριση οι εταιρείες ΟΑ και ΟΑ-Υ και βεβαίως θα τεθούν σε πλήρη εφαρμογή τα μέτρα που έχει νομοθετήσει η κυβέρνηση για την κάλυψη των εργαζομένων.

? Το πλάνο για τους εργαζομένους
«Θα κρατήσουμε όσους χρειάζονται» λέει ο κ. Βγενόπουλος για το προσωπικό της Ολυμπιακής. Για τους πιλότους αναγνώρισε το έργο που έχουν κάνει προκειμένου να αποκτήσει η εταιρεία το καλό όνομα που έχει διεθνώς και διευκρίνισε ότι η διαδικασία που έχει επιλεγεί για τη στελέχωση της νέας Ολυμπιακής δεν θα πρέπει να τους προβληματίζει διότι, πέραν των τυπικών προσόντων τους, θα ληφθεί υπόψη και η εμπειρία τους, αλλά και η προσφορά τους στην εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια.

Ωστόσο στο σημείο αυτό για άλλη μια φορά ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης έδωσε μια ρεαλιστική λύση, η οποία αφήνει πολλά περιθώρια στην ηγεσία της ΜΙG να απευθυνθεί στην ιδιωτική αγορά για την πρόσληψη προσωπικού με όρους διαφορετικούς από το παλαιό καθεστώς της ΟΑ.

Εκτιμάται ότι η νέα εταιρεία κατ΄ αρχάς θα απευθυνθεί στους εποχικούς υπαλλήλους της Ολυμπιακής λόγω της εμπειρίας τους και των χαμηλών αποδοχών τους. Συνολικά, σε σχέση με το υφιστάμενο σχέδιο του κ. Χατζηδάκη για τους εργαζομένους της Ολυμπιακής, προβλέπεται ότι θα αποχωρήσουν 2.464 εργαζόμενοι με πλήρη σύνταξη (με την προσαύξηση κατά 50% των ενσήμων τους), ενώ άλλοι 573 θα μπορούν να κάνουν χρήση της προσαύξησης των ενσήμων κατά το δοκούν. Μετατάξεις προβλέπονται για άλλους 4.593 εργαζομένους. Οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή αποδεσμεύονται τυπικά από την εταιρεία (ανάλογα με τον τρόπο που θα επιλέξουν, είτε με πρόωρη συνταξιοδότηση είτε με μετατάξεις στο Δημόσιο) από τη στιγμή που η παλαιά Ολυμπιακή τεθεί σε εκκαθάριση. Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι υπάλληλοι της Ολυμπιακής θα εξακολουθήσουν να εργάζονται με το υφιστάμενο εργασιακό καθεστώς.

Μετά την έκδοση της δικαστικής απόφασης για θέση σε ειδική εκκαθάριση της καθεμιάς από τις παλαιές εταιρείες, οι εργαζόμενοι που αποχωρούν θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για το εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης εντός διμήνου από την ημερομηνία λύσης ή καταγγελίας της σύμβασής τους. Το εφάπαξ θα τους καταβληθεί εντός δύο μηνών από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης.

Οι… «πιλότοι» της νέας Ολυμπιακής
Ο κ. Α. Βγενόπουλος και τα στελέχη που προσελήφθησαν για να απογειώσουν τη νέα εταιρεία, οι κκ. Ν. Σιμιγδαλάς και Στ. Δαλιάκας, έχουν ήδη αναθέσει σε εταιρείες συμβούλων να συντάξουν το επιχειρησιακό σχέδιο.

Ν. ΣΙΜΙΓΔΑΛΑΣ
Από την Αegean

Ο κ. Σιμιγδαλάς θα αναλάβει την ανώτερη εκτελεστική θέση στην εταιρεία αερομεταφορών του ομίλου.

Είναι από τους ιδρυτές της Αegean Αviation και της Αegean Αirlines και την περίοδο 1988-2009 κατείχε ανώτερες διοικητικές θέσεις, όπως γενικός διευθυντής και εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Από το 2004 είναι ο εκλεγμένος πρόεδρος της Ενωσης Αεροπορικών Εταιρειών Ευρωπαϊκών Περιφερειών. Ο κ. Σιμιγδαλάς σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Cranfield από το οποίο έχει Μaster με ειδίκευση στη Διοίκηση Αεροπορικών Μεταφορών. Είναι μέλος της Royal Αeronautical Society, του Chartered Ιnstitute of Τransport στη Μεγάλη Βρετανία, του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, πρώην αντιπρόεδρος του Flight Safety Foundation εξουσιοδοτημένος διερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων.

ΣΤ. ΔΑΛΙΑΚΑΣ
Επιστροφή στην Ολυμπιακή

Ο κ. Δαλιάκας αναμένεται να αναλάβει εμπορικός διευθυντής στην εταιρεία αερομεταφορών του ομίλου. Εχει διατελέσει στέλεχος της Ολυμπιακής Αεροπορίας από την οποία αποχώρησε το 1998 ως γενικός διευθυντής πωλήσεων και υπήρξε από τα πρώτα και βασικά στελέχη της Αegean Αirlines, της οποίας ήταν ο εμπορικός διευθυντής έως πρόσφατα. Είναι απόφοιτος της ΑΣΟΕΕ, με μεγάλη εμπειρία στον αεροπορικό τομέα, και γνώστης των ελληνικών τουριστικών θεμάτων.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk