Λαμπρή πρεμιέρα για τη «Θαΐδα» στο Μέγαρο

Μία λέξη μόνο μπορεί να αποδώσει τη γενικότερη εντύπωση όσων συνέρρευσαν στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη το περασμένο Σάββατο βράδυ για να παρακολουθήσουν την πρεμιέρα της «Θαΐδος»: ενθουσιασμός. Θερμά χειροκροτήματα και ιαχές επιδοκιμασίας για το σύνολο των συντελεστών, αλλά και εγκωμιαστικά σχόλια σε πηγαδάκια που διαρκούσαν αρκετή ώρα μετά την έξοδο από το Μέγαρο, «σφράγισαν» τη μεγάλη επιτυχία της βραδιάς. Επρόκειτο σαφώς για αντιδράσεις δικαιολογημένες, αφού το νέο …

Μία λέξη μόνο μπορεί να αποδώσει τη γενικότερη εντύπωση όσων συνέρρευσαν στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη το περασμένο Σάββατο βράδυ για να παρακολουθήσουν την πρεμιέρα της «Θαΐδος»: ενθουσιασμός. Θερμά χειροκροτήματα και ιαχές επιδοκιμασίας για το σύνολο των συντελεστών, αλλά και εγκωμιαστικά σχόλια σε πηγαδάκια που διαρκούσαν αρκετή ώρα μετά την έξοδο από το Μέγαρο, «σφράγισαν» τη μεγάλη επιτυχία της βραδιάς. Επρόκειτο σαφώς για αντιδράσεις δικαιολογημένες, αφού το νέο ανέβασμα της αριστουργηματικής όπερας του Μασνέ επιβεβαίωσε και με το παραπάνω όλους όσοι το προηγούμενο διάστημα έκαναν λόγο για μια πραγματικά μεγάλη παραγωγή. Οπερα όχι ιδιαιτέρως γνωστή στη χώρα μας η τρίπρακτη «Θαΐς» – η οποία έκανε πρεμιέρα το 1894 στην Οpera Garnier του Παρισιού βασισμένη σε λιμπρέτο του Λουί Γκαλέ, το οποίο με τη σειρά του στηρίχθηκε στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Ανατόλ Φρανς – ζωντάνεψε σε μια θεαματική και ταυτόχρονα ισορροπημένη παράσταση, δομημένη με άποψη, ευαισθησία και, φυσικά, απόλυτο σεβασμό στη μουσική του Μασνέ. Η σύγκρουση θρησκευτικού ζήλου και ερωτικού πάθους που βρίσκεται στην «καρδιά» της εν λόγω όπερας ενέπνευσε στον συνθέτη μερικές από τις γοητευτικότερες μελωδίες του. Ανάμεσά τους και τον θρυλικό «Στοχασμό»(Μeditation), που εν προκειμένω ενέπνευσε στον χορογράφο Τζιάνι Σαντούτσι ένα λεπταίσθητο σόλο το οποίο ερμήνευσε επί σκηνής η νεαρή Τζούλια Κοντουλμάρι.

Με την αποφασιστική συμβολή των εντυπωσιακών σκηνικών του Νίκου Πετρόπουλου, των θαυμάσιων κοστουμιών της Ιταλίδας Κάρλα Ρικότι και των φωτισμών του Βινίτσιο Κέλι, η ιδέα του γάλλου σκηνοθέτη Αρνό Μπερνάρ να μεταφέρει την εξέλιξη του έργου από την πρωτοχριστιανική Αίγυπτο του 4ου αιώνα, όπου το τοποθετεί ο λιμπρετίστας, στη δεκαετία του 1920, παρουσιάζοντας τη Θαΐδα ως λαμπερή πρωταγωνίστρια του βωβού κινηματογράφου, αποδείχθηκε λειτουργικότατη. Εξίσου αποφασιστική η συμμετοχή της Ορχήστρας των Χρωμάτων, η οποία υπό την έμπειρη μπαγκέτα του βετεράνου Μισέλ Πλασόν – ενός αρχιμουσικού ο οποίος θεωρείται αυθεντία στη διεύθυνση της γαλλικής όπεραςχάρισε ένα ακόμη «συν» στην παραγωγή.

Δύο αντίστροφες μεταμορφώσεις πραγματεύεται η «Θαΐς». Στον απαιτητικότατο ρόλο της εταίρας/ηθοποιού η οποία εγκαταλείπει τον κόσμο της χλιδής και της ηδονής προκειμένου να αφιερωθεί στην αναζήτηση του Θεού για να πεθάνει στο τέλος εξαϋλωμένη και ευτυχής, η ιδιαιτέρως αγαπητή στη χώρα μας υψίφωνος Μαρλίς Πέτερσεν πρόσθεσε στο ενεργητικό της μία ακόμη μεγάλη επιτυχία επί ελληνικού εδάφους συνδυάζοντας φωνή και εκθαμβωτική σκηνική παρουσία.

Απολύτως αντάξιος των αυξημένων ερμηνευτικών προσόντων που απαιτούνται και από τον παρτενέρ της ηρωίδας αποδείχθηκε και ο Αντονι Μάικλς Μουρ: στον ρόλο του κοινοβιακού μοναχού Αθαναήλ ο οποίος προσπαθεί να σώσει τη Θαΐδα από την αμαρτία, συνειδητοποιώντας ωστόσο τον γήινο πόθο που αισθάνεται για τη (μεταμορφωμένη σε μοναχή) εταίρα, ο διακεκριμένος βαρύτονος έπλασε έναν ενδιαφέροντα και πολυδιάστατο χαρακτήρα. Δίπλα στο πρωταγωνιστικό δίδυμο, στην παράσταση συμμετείχαν- κατακτώντας το δικό τους μερίδιο επιτυχίας- καταξιωμένοι έλληνες λυρικοί καλλιτέχνες και η Χορωδία της ΕΡΤ.

Η δεύτερη παράσταση δόθηκε επίσης με μεγάλη επιτυχία την περασμένη Κυριακή με πρωταγωνιστές την Ελίζαμπεθ Φουτράλ και τον Τζορτζ Μόουζλι, ενώ οι επόμενες θα δοθούν σήμερα, αύριο, στις 13, 14 και 15 Μαρτίου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Η Καλντέρα η επιλογή να εκδράμουν αυτές τις άκρως επικίνδυνες ημέρες, με τη μετάλλαξη Ομικρον να σαρώνει τα πάντα, στην αγαπημένη... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk