Ο μέχρι πρότινος υπουργός Παιδείας το θεωρεί πρώτη προτεραιότητα, ενώ ο νυν υπουργός προτιμά να περιμένει

Στυλιανίδης κατά Σπηλιωτόπουλου για το πάγωμα της αναγνώρισης των κολεγίων

«Θα τα βρούμε μπροστά μαςαν δεν προχωρήσει η υπόθεση των κολεγίων», ακούστηκε να λέει σε συνεργάτες του ο υπουργός Μεταφορών και μέχρι πρότινος υπουργός Παιδείας κ. Ευ. Στυλιανίδης μετά την απόφαση του νέου υπουργού κ. Α. Σπηλιωτόπουλου να παγώσει για ένα διάστημα την υπόθεση της αναγνώρισης των κολεγίων. Η απόφαση άλλωστε του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το οποίο επιβάλλει στην Ελλάδα την επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων, είχε προκαλέσει αντιδράσεις στην πανεπιστημιακή κοινότητα και τώρα, με το πάγωμα της υπόθεσης, προκαλεί και πάλι αντιδράσεις από ιδιοκτήτες κολεγίων αλλά και από γονείς και σπουδαστές οι οποίοι είχαν επενδύσει στους τίτλους σπουδών τους.

«Θα τα βρούμε μπροστά μαςαν δεν προχωρήσει η υπόθεση των κολεγίων», ακούστηκε να λέει σε συνεργάτες του ο υπουργός Μεταφορών και μέχρι πρότινος υπουργός Παιδείας κ. Ευ. Στυλιανίδης μετά την απόφαση του νέου υπουργού κ. Α. Σπηλιωτόπουλου να παγώσει για ένα διάστημα την υπόθεση της αναγνώρισης των κολεγίων. Η απόφαση άλλωστε του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το οποίο επιβάλλει στην Ελλάδα την επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων, είχε προκαλέσει αντιδράσεις στην πανεπιστημιακή κοινότητα και τώρα, με το πάγωμα της υπόθεσης, προκαλεί και πάλι αντιδράσεις από ιδιοκτήτες κολεγίων αλλά και από γονείς και σπουδαστές οι οποίοι είχαν επενδύσει στους τίτλους σπουδών τους. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι οι σχέσεις των κκ. Στυλιανίδη και Σπηλιωτόπουλου δοκιμάζονται, αν και δημοσίως και οι δύο εμφανίζονται να ασχολούνται αποκλειστικά με τις νέες τους αρμοδιότητες που τους έφερε ο ανασχηματισμός και να μην ασχολούνται με τις πράξεις και τις αποφάσεις ο ένας του άλλου.

«Προέχει ο διάλογος για την Παιδεία» λέει ο κ. Σπηλιωτόπουλος, ενώ συνεργάτες του υπογραμμίζουν ότι για τα κολέγια «έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας, αφού στις αποφάσεις των δικαστηρίων υπάρχουν πάντα και οι εφέσεις και το υπουργείο Παιδείας δεν πρόκειται να το αφήσει έτσι». Αντιθέτως ο κ. Στυλιανίδης υπενθυμίζει ότι υπήρξε ήδη καταδικαστική απόφαση για την Ελλάδαδεν έχει ακόμη προσδιοριστεί η ποινή-, αλλά αν συμβεί κάτι τέτοιο το πρόστιμο είναι συνήθως τσουχτερό και, αν δεν καταβληθεί, προβλέπεται και ημερήσιο πρόστιμο, ακόμη και ψαλίδισμα από το Δ΄ ΚΠΣ. Επιπλέον ο υπουργός Μεταφορών υπενθυμίζει ότι μπορεί να υπάρξει και κοινωνικό πρόβλημα, αφού χιλιάδες νέοι (υπολογίζονται σε 25.000) πλήρωσαν για σπουδές σε κολέγια τα οποία συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια και περιμένουν αναγνώριση των πτυχίων τους. Ηδη 35 κολέγια έχουν δείξει ενδιαφέρον με βάση τον νόμο που είχε καταθέσει στη Βουλή ο κ. Στυλιανίδης ως υπουργός Παιδείας. Από την πρώτη κιόλας ημέρα της παραλαβής του υπουργείου Παιδείας ο κ. Σπηλιωτόπουλος προτίμησε να τείνει «χείρα φιλίας» στους νέους παρά να αναφερθεί λεπτομερώς στο έργο των προκατόχων του, μιλώντας μάλιστα για εξαιρετικά φορτισμένη περίοδο με πολλαπλά και οξυμένα προβλήματα στον χώρο της εκπαίδευσης. Ο κ. Στυλιανίδης αντιθέτως μίλησε για ήρεμη και παραγωγική περίοδο με τις λιγότερες απώλειες ωρών από καταλήψεις και απεργίες, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και της νέας γενιάς, για την οποία ανέφερε χαρακτηριστικά: « Κάθησε δίπλα μας και αγκάλιασε την προσπάθεια της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας ». Δεν παρέλειψε ωστόσο να υπενθυμίσει στον διάδοχό του κ. Σπηλιωτόπουλο και τις εκκρεμότητες που αφήνει πίσω του, αλλά και τις υποχρεώσεις που θα έχει ως υπουργός Παιδείας. Τα ανοικτά θέματα για τον κ. Στυλιανίδη ήταν η αναμόρφωση του Λυκείου και η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η εναρμόνιση με τις κοινοτικές οδηγίες για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των κολεγίων κ.ά.

Ο κ. Σπηλιωτόπουλος όμως εξήγγειλε αμέσως διάλογο «tabula rasa» για την Παιδεία και ανακοίνωσε το πάγωμα του φακέλου των κολεγίων. Μιλώντας στο «Βήμα», είπε ότι « στην παρούσα συγκυρία το θέμα που προέχει- διότι,αν μη τι άλλο,αφορά το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας- είναι ο διάλογος από μηδενική βάση για την αναμόρφωση του Λυκείου και το σύστημα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Οσον αφορά τα κολέγια, ο υπουργός Παιδείας σημειώνει ότι η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με το Κοινοτικό Δίκαιο προχωρεί και το μόνο νεότερο είναι μια πρωτόδικη απόφαση της ελληνικής Δικαιοσύνης «το σκεπτικό της οποίας θα μελετηθεί».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk