Μόνο οι μεσαίες φίρμες «πληρώνουν το μάρμαρο» της οικονομικής ύφεσης

Αντέχουν τα επώνυμα σήματα

Σε «εύθραυστη ισορροπία» κινούνται οι πωλήσεις πολυτελών ειδών στην ελληνική αγορά, αφού όπως φαίνεται η «ψαλίδα» που δημιουργείται στην κατανάλωση πλήττει περισσότερο τις μεσαίες φίρμες, ενώ ενισχύει τους πόλους των πολύ φθηνών αγορών, επιτρέποντας επίσης στα «υψηλά» επώνυμα σήματα να παραμένουν στα επίπεδά τους. Η ψυχολογία είναι ο κύριος παράγοντας που έχει επηρεαστεί από την παγκόσμια οικονομική κρίση αλλά και αυτός που καθορίζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών στη χώρα.

Αντέχουν τα  επώνυμα σήματα | tovima.gr

Σε «εύθραυστη ισορροπία» κινούνται οι πωλήσεις πολυτελών ειδών στην ελληνική αγορά, αφού όπως φαίνεται η «ψαλίδα» που δημιουργείται στην κατανάλωση πλήττει περισσότερο τις μεσαίες φίρμες, ενώ ενισχύει τους πόλους των πολύ φθηνών αγορών, επιτρέποντας επίσης στα «υψηλά» επώνυμα σήματα να παραμένουν στα επίπεδά τους.

Η ψυχολογία είναι ο κύριος παράγοντας που έχει επηρεαστεί από την παγκόσμια οικονομική κρίση αλλά και αυτός που καθορίζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών στη χώρα. Οπως υποστηρίζουν κύκλοι της αγοράς, ειδικά το κομμάτι της πολυτέλειας έχει παραμείνει σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, αφού το κοινό των επωνύμων ειδών υψηλής κλάσης είναι συγκεκριμένο αλλά και πιστό, ενώ κάποιοι επιλέγουν να κάνουν μια «επένδυση» που θα αποδώσει σε ποιότητα ή κύρος. Το τελευταίο μάλιστα στοιχείο αποτελεί κυρίαρχο κριτήριο και πάγια ανάγκη στις αγοραστικές προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα. Είναι εξάλλου ένας από τους λόγους που η χώρα θεωρείται από τις πιο δυναμικές αγορές στον κλάδο των πολυτελών προϊόντων, ενώ εφέτος μια σειρά από διεθνή σήματα κύρους έκαναν την είσοδό τους στην ελληνική αγορά. Παράλληλα παρατηρείται ενίσχυση στις αγορές των πολυτελών αξεσουάρ, τα οποία θεωρούνται πιο διαχρονικά και ικανά να «αναβαθμίσουν» μια πιο φθηνή επιλογή στην ένδυση. «Τα πολυτελή επώνυμα είδη θεωρούνται προϊόντα κύρους στην Ελλάδα» εξηγεί ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) κ. Αν.Μακρής. Μάλιστα επισημαίνει πως τα φαινόμενα που παρουσιάζονται στις αγορές του εξωτερικού δεν έχουν έρθει ακόμη στη χώρα, αφού η αγορά βρίσκεται σε σχετική ισορροπία.

Το πρώτο στάδιο συμπεριφοράς απέναντι στην κρίση εκτιμάται πως εκφράζεται με μείωση της αξίας της αγοράς, ενώ το δεύτερο με μείωση τόσο σε αξία αλλά και σε ποσότητα αγορών. Ωστόσο εκφράζονται φόβοι πως αν η οικονομική κρίση επηρεάσει πέρα από την ψυχολογία και το πραγματικό εισόδημα των καταναλωτών, οι τελευταίοι ενδέχεται να στραφούν σε απομιμήσεις πολυτελών προϊόντων θέλοντας να ικανοποιήσουν την επιθυμία τους.

Την εκτίμηση πως τα υψηλά επώνυμα σήματα «θα υποφέρουν λιγότερο από τα μεσαία» εκφράζει και ο κ. Κ.Λαμπρόπουλος , διευθύνων σύμβουλος της Αττικά Πολυκαταστήματα. Η τάση που διαφαίνεται ωστόσο αυτή την περίοδο εμφανίζει τον ανδρικό πληθυσμό, ο οποίος έχει και την αγοραστική δύναμη, να έχει επηρεαστεί περισσότερο από την ανασφάλεια, περιορίζοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωσή του. Αντίθετα οι πωλήσεις που αφορούν τις γυναίκες και τα παιδιά διατηρούν ακόμη τα επίπεδά τους.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk