ΧΑΜΗΛΟΙ ΤΟΝΟΙ ΣΤΙΣ ΙΤΑΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙΣ ΜΟΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ - ΧΕΙΜΩΝΑ 2009-2010

Αrrivederci Μιλάνο, bonjοur Παρίσι

Το Μιλάνο αποχωρεί, το Παρίσι καταφθάνει. Την περασμένη Τρίτη ολοκληρώθηκε η- λιγότερο φανταχτερή από ποτέ- ιταλική Εβδομάδα Μόδας για να παραδώσει τη σκυτάλη την επομένη στη διασημότερη πασαρέλα παγκοσμίως. Το Παρίσι πήρε τα ηνία από το Μιλάνο στις παρουσιάσεις των προτάσεων των εγκυρότερων οίκων μόδας για το φθινόπωρο και τον χειμώνα του 2009-2010 εν μέσω της περιόδου οικονομικής κρίσης, που πυροδοτεί σκεπτικισμό και… σκοτεινές διαθέσεις. Μπορεί οι επιδείξεις μόδας του Μιλάνου να αποτέλεσαν «μια ήσυχη σεζόν», η πρεμιέρα όμως έγινε με γκρίνια και οργή.

Το Μιλάνο αποχωρεί, το Παρίσι καταφθάνει. Την περασμένη Τρίτη ολοκληρώθηκε η- λιγότερο φανταχτερή από ποτέ- ιταλική Εβδομάδα Μόδας για να παραδώσει τη σκυτάλη την επομένη στη διασημότερη πασαρέλα παγκοσμίως. Το Παρίσι πήρε τα ηνία από το Μιλάνο στις παρουσιάσεις των προτάσεων των εγκυρότερων οίκων μόδας για το φθινόπωρο και τον χειμώνα του 2009-2010 εν μέσω της περιόδου οικονομικής κρίσης, που πυροδοτεί σκεπτικισμό και… σκοτεινές διαθέσεις.

Μπορεί οι επιδείξεις μόδας του Μιλάνου να αποτέλεσαν «μια ήσυχη σεζόν», η πρεμιέρα όμως έγινε με γκρίνια και οργή. Αστραψε και βρόντηξε ο σχεδιαστής με τις πλέον φανταχτερές δημιουργίες της ιταλικής μόδας Ρομπέρτο Καβάλι στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε για να ανακοινώσει τη ματαίωση της επίδειξης της δεύτερης γραμμής του Just Cavalli. Αναζητήσατε την αιτία στην οικονομική κρίση. «Μόλις πριν από 18 μήνες ο ετήσιος τζίρος μας ήταν 240 εκατ. ευρώ. Τώρα έχει πέσει πολύ, πάρα πολύ…» ήταν οι δηλώσεις διά στόματος του μοδίστρου. Τα σόου του Μιλάνου ολοκληρώθηκαν με την αισθησιακή, καλά οργανωμένη αλλά και περισσότερο χαμηλών τόνων σε σχέση με ό,τι μας έχει συνηθίσει επίδειξη του οίκου Versace. Μια επίδειξη που πόνταρε μεν στα φωτεινά χρώματα, όπως σε όλους τους τόνους του μπλε, πλην όμως συμμορφώθηκε σε μια μάλλον αυστηρή αρχιτεκτονική γραμμή, όπως οι τετραγωνισμένοι ώμοι που παρέπεμπαν κατευθείαν στην αγαπημένη δεκαετία της εποχής, τα 80ς. Σε αυτή τη δεκαετία και ιδίως στο ανδρόγυνο στυλ που ανέδειξε έστρεψε το βλέμμα της τόσο η σχεδιάστρια Φρίντα Τζιανίνι για λογαριασμό του οίκου Gucci αλλά και άλλοι γνωστοί ιταλικοί οίκοι όπως οι Αlberta Ferretti, Μarni, Μoschino, Κrizia κτλ. Σαφή αναφορά στη δεκαετία της ντίσκο είχε και η επίδειξη του Τζιόρτζιο Αρμάνι με κοντές φούστες, παντελόνια-σωλήνες και αστραφτερές λεπτομέρειες κεντημένες με μαεστρία στα ρούχα που παρήλασαν. Από τους ελαχίστους που διαφοροποιήθηκαν από το γενικό πνεύμα ήταν η Μιούτσια Πράντα, η οποία αυτονομήθηκε επιχειρώντας «μια βόλτα στην εξοχή» με ψηλές αδιάβροχες μπότες και κατακόκκινα παλτά ιππασίας. «Σοφιστικέ βαρβαρότητα» χαρακτήρισε ο Καρλ Λάγκερφελντ τον τρόπο με τον οποίο ανέμειξε τη γούνα με το δέρμα και με άλλα υλικά για λογαριασμό του οίκου Fendi, με τον οποίο εξακολουθεί να έχει μια δημιουργική συνεργασία τα τελευταία 40 χρόνια.

1 Αβανγκάρντ εμπνεύσεις από τον αμερικανό σχεδιαστή Ρικ Οουενς στη γαλλική Εβδομάδα Μόδας. 2 Η τσάντα-φάκελος- και μάλιστα στην πλέον μακρόστενη εκδοχή της- παραμένει βασική τάση στα αξεσουάρ της νέας σεζόν, σύμφωνα με τον οίκο Gucci. 3 Εντυπωσιακή λεπτομέρεια από την επίδειξη του ιάπωνα σχεδιαστή Χιρόκο Κοσίνο στη γαλλική Εβδομάδα Μόδας

Το Παρίσι σήκωσε την αυλαία του με το σόου της Ανν Βαλερί Χας που πάντρεψε το αντρικό με το γυναικείο στυλ, ενώ η γαλλίδα σχεδιάστρια, η οποία έχει συνεργαστεί με οίκους όπως οι Νina Ricci, Chanel, Chloe κτλ., χώρισε τη δική της επίδειξη σε δύο μέρη: στο πρώτο εστίασε στο «βαρύ» ράψιμο και στο δεύτερο σε ρούχα που απέπνεαν έναν πιο ανάλαφρο ρομαντισμό. Οι ήσυχοι τόνοι, το μαύρο, το γκρι της άμμου αλλά και του πάγου, αποδείχθηκαν οι αγαπημένοι της, ενώ το μαύρο ήταν το χρώμα στο οποίο πόνταρε και ο Γκάρεθ Πουχ σε ένα σόου με γοτθικές αναφορές αλλά οπωσδήποτε με δυνατό και γραφικό χαρακτήρα, «μια οθόνη γεμάτη έμπνευση», σύμφωνα με τα λεγόμενα των κριτικών μόδας, που ενθουσίασε. Πανύψηλες μαύρες μπότες, παλτά με απόληξη σε γωνίες, παντελόνια-σωλήνες και τετράγωνα καπέλα έδωσαν το στίγμα μιας συλλογής που έπαιξε με σκοτεινές διαθέσεις, ενώ πολύ λιγότερο επιθετικό ήταν το σόου του ιστορικού οίκου Βalenciaga. Αντλώντας από ένα ταξίδι του στην Ινδία αλλά και από τις επιρροές από το σάρι του ιδρυτή του οίκου Κριστομπάλ Μπαλενσιάγα, ο σημερινός σχεδιαστής του Νικολά Τεσκέν έδωσε έμφαση στα υφάσματα με αριστοτεχνικά τυλίγματα γύρω από το σώμα και σε μεταλλικές αποχρώσεις. Κοντές και στενές φούστες και τονισμένοι ώμοι ήταν τα χαρακτηριστικότερα ίσως σημεία αναφοράς του οίκου Βalmain, ενώ αβανγκάρντ εμπνεύσεις λανσάρισε, όπως συνηθίζει, ο αμερικανός σχεδιαστής Ρικ Οουενς.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Κινήσεις κρυφές Είναι πλέον αποφασισμένος να σταματήσει να... κρύβει τα πούρα του μέσα στα ροζ ρόλεϊ της Τίτι Βανίλι. ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk