ΑΠΟΨΗ

Σύμβαση με πολλαπλά οφέλη

Tο 2005 προχωρήσαμε στην εκπόνηση μελέτης για ένα πενταετές business plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, το οποίο στόχο είχε την ταχύτατη υλοποίηση επενδύσεων για αύξηση της δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεών του, την ανταγωνιστική του λειτουργία και την κάλυψη της απώλειας χρόνου από τα άλλα λιμάνια, τα οποία και προπορεύονται σημαντικά έναντι του Πειραιά. Καταλήξαμε στη λύση της διατήρησης του προβλήτα 1 από τον ΟΛΠ, παραχώρησης του προβλήτα 2 και κατασκευής του προβλήτα 3 από τον ανάδοχο μέσω αυτοχρηματοδότησης, η οποία θα προέκυπτε από διαγωνιστική διαδικασία, όπως επιβάλλει η νομοθεσία.

Σύμβαση με πολλαπλά οφέλη | tovima.gr

Tο 2005 προχωρήσαμε στην εκπόνηση μελέτης για ένα πενταετές business plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, το οποίο στόχο είχε την ταχύτατη υλοποίηση επενδύσεων για αύξηση της δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεών του, την ανταγωνιστική του λειτουργία και την κάλυψη της απώλειας χρόνου από τα άλλα λιμάνια, τα οποία και προπορεύονται σημαντικά έναντι του Πειραιά.

Καταλήξαμε στη λύση της διατήρησης του προβλήτα 1 από τον ΟΛΠ, παραχώρησης του προβλήτα 2 και κατασκευής του προβλήτα 3 από τον ανάδοχο μέσω αυτοχρηματοδότησης, η οποία θα προέκυπτε από διαγωνιστική διαδικασία, όπως επιβάλλει η νομοθεσία.

Προχωρήσαμε στις διαπραγματεύσεις τηρώντας το χρονοδιάγραμμα για το οποίο είχαμε δεσμευτεί- σε συνέχεια ή και σε συμπλήρωση της διακήρυξης- όρους που προστατεύουν απόλυτα τον ΟΛΠ και το δημόσιο συμφέρον, και συγκεκριμένα:

εγγυημένο αντάλλαγμα, ανεξαρτήτως από έσοδα, ύψους 3,4 δισ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές ή 665 εκατ. ευρώ σε καθαρή παρούσα αξία, δηλαδή δυόμισι φορές τη σημερινή κεφαλαιοποίηση του ΟΛΠ, αποζημίωση για τη μη κατασκευή του Π. ΙΙΙ, ποσού 111,4 εκατ. ευρώ, λειτουργικότερες και μεγαλύτερες εγγυητικές επιστολές απ΄ ό,τι στη διακήρυξη, 50 εκατ. ευρώ για την προκαταβολή, 61,4 εκατ. ευρώ για την καλή λειτουργία, 63 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση έργων, κάλυψη του 65% της δυναμικότητας, ποινές οικονομικές που φθάνουν και στην καταγγελία για μη τήρηση του όρου, συμφωνήσαμε ακόμη ότι τυχόν καταγγελία της σύμβασης με υπαιτιότητα του ΟΛΠ δεν υποχρεώνει τον ΟΛΠ σε αποζημιώσεις, ούτε θετικές ούτε αποθετικές, αλλά απλώς επιστρέφει τις εγγυητικές και του μένουν οι υποδομές, όταν σε όλες τις συμβάσεις Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα προβλέπονται αποζημιώσεις, προβλέψαμε τη δυνατότητα της καταγγελίας της σύμβασης ή των καταπτώσεων των εγγυητικών επιστολών χωρίς καταγγελία της συνολικής σύμβασης εφόσον μας συμφέρει, σε καθυστερήσεις υλοποίησης χρονοδιαγραμμάτων, και την επιστροφή της λειτουργικής εγκατάστασης στο τέλος της παραχώρησης.

Οι όροι της σύμβασης τους οποίους διαπραγματευτήκαμε και υπογράψαμε έχουν κριθεί από την αγορά και από τις τράπεζες υπέρ του ΟΛΠ και του δημοσίου συμφέροντος και φυσικά εκρίθησαν δύο φορές από το Ελεγκτικό Συνέδριο απολύτως νόμιμοι και συμβατοί με τη διακήρυξη.

Θεωρούμε ότι οι διαδικασίες που ακολουθήσαμε και οι όροι που διαπραγματευτήκαμε θα αναδείξουν το λιμάνι σε ένα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο της Μεσογείου και ο ΟΛΠ, οι εργαζόμενοι, η τοπική κοινωνία, το Δημόσιο και οι πελάτες του θα καρπωθούν των πολλαπλών ωφελειών που η σύμβαση εμπεριέχει.

Ο κ. Ν. Αναστασόπουλος είναι διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk