Δύο γυναίκες ενωμένες από την προδοσία ενός άνδρα

Τις ενώνει ένας άνδρας και τις χωρίζουν οι ζωές τους. Δύο γυναίκες διαφορετικές, σχεδόν αντίθετες, η Μαντλίν Πάλμερ και η Φράνσις Μπιλ, έρχονται αντιμέτωπες με την απώλεια του έρωτα, την προδοσία του χωρισμού και το αβέβαιο μέλλον τους. Ο Μάρτιν, ο μοιραίος άνδρας, επιλέγει δύο ερωτικούς συντρόφους που αλληλοσυμπληρώνονται. Και στην πορεία, όταν ο έρωτας θα φύγει, θα εγκαταλείψει και τις δύο και θα φύγει με μια νεότερη. «Μοιάζουν φαινομενικά αντίθετες προσωπικότητες, πρόκειται όμως για δύο γυναίκες που τις ενώνει η αίσθηση της προδοσίας από έναν άνδρα.

Τις ενώνει ένας άνδρας και τις χωρίζουν οι ζωές τους. Δύο γυναίκες διαφορετικές, σχεδόν αντίθετες, η Μαντλίν Πάλμερ και η Φράνσις Μπιλ, έρχονται αντιμέτωπες με την απώλεια του έρωτα, την προδοσία του χωρισμού και το αβέβαιο μέλλον τους. Ο Μάρτιν, ο μοιραίος άνδρας, επιλέγει δύο ερωτικούς συντρόφους που αλληλοσυμπληρώνονται. Και στην πορεία, όταν ο έρωτας θα φύγει, θα εγκαταλείψει και τις δύο και θα φύγει με μια νεότερη. «Μοιάζουν φαινομενικά αντίθετες προσωπικότητες, πρόκειται όμως για δύο γυναίκες που τις ενώνει η αίσθηση της προδοσίας από έναν άνδρα.Υπάρχει μια σύγκρουση ανάμεσά τους αλλά με κοινό στόχο να κερδιστεί η αυτονομία» πιστεύει η Λυδία Φωτοπούλου, η οποία ερμηνεύει τη Φράνσις.

Μια γυναίκα που, σύμφωνα με την ηθοποιό, είναι «μεγαλωμένη με προστασία, απόφοιτος καλογριών, η οποία βγήκε στη ζωή στα 17 της,αγάπησε έναν άνδρα, του δόθηκε ολοκληρωτικά και από εκεί και πέρα ο μόνος ρόλος που ήξερε να παίζει είναι ο ρόλος της κοινωνικά αποδεκτής γυναίκας. Δεν ξέρω κατά πόσο υπήρξε ευτυχία μέσα σε όλο αυτό. Κάποια στιγμή χωρίς λόγο τον ρώτησε αν υπάρχει άλλη στη ζωή του και εκείνος χωρίς λόγο της είπε “ναι” και ότι η ζωή τους ως τότε ήταν ένα ψέμα…». Ακολουθούν μικροεκρήξεις καθώς η Φράνσις δεν έχει τη δύναμη να φύγει. Βρίσκει διέξοδο στη συγγραφή γυναικείων μυθιστορημάτων. «Εζησε έναν έρωτα και δεν έμαθε έναν τρόπο για να υπάρξει. Δεν έμαθε να διεκδικεί. Ο χωρισμός την απελευθερώνει» .

Η Μάντλιν βρίσκεται στον αντίποδα. «Και οι δύο ανακαλύψαμε ότι πρόκειται για αντιφατικές προσωπικότητες, έχουμε όμως κάτι που φαίνεται και κάτι που δεν φαίνεται. Η Φράνσις κρύβει δύναμη, αν και ευάλωτη, αλλά και η Μαντλίν, που εμφανίζεται δυναμική,στο βάθος είναι πολύ ευαίσθητη» λέει η «Μαντλίν» Ράνια Οικονομίδου. Εργο γυναικών γραμμένο από άνδρα, τον Ντέιβιντ Χέαρ, καταφέρνει να βγάλει «έναν άλλον ορίζοντα για τις γυναίκες.Είναι αισιόδοξο ακόμη και από το εύρημα της συνεύρεσής τους και όχι μόνο από την κατάληξη που τις θέλει να φεύγουν μαζί» σύμφωνα με τη Λυδία Φωτοπούλου.

Ετσι κάπως προέκυψε και η συνεύρεση των δύο ηθοποιών. Αν και αμφότερες έχουν διανύσει μεγάλη διαδρομή στο θέατρο, βρέθηκε ένας άνδρας να τις ενώσει θεατρικά μετά από χρόνια: ο Αντώνης Αντύπας, ο οποίος σκηνοθετεί το έργο στο Απλό Θέατρο. Σε αντίθεση με τα συναισθήματα της Φράνσις και της Μάντλιν για τον Μάρτιν, ο σκηνοθέτης της παράστασης έχει γοητεύσει και ουχί απογοητεύσει τις δύο θεατρίνες. «Είναι προστατευτικός και γενναιόδωρος σαν συνεργάτης. Είναι εξαιρετικός οικοδεσπότης και τυπικός στις υποχρεώσεις του σε καιρούς που αυτά είναι σπάνια» θα συμφωνήσουν και οι δύο.

Εν μέσω οικονομικής κρίσης οι δύο ηθοποιοί είναι θορυβημένες σε σχέση με την κατάσταση έξω από το θέατρο- και όχι εντός. «Η τέχνη είναι μια στήριξη σε όλες τις μορφές της. O κόσμος θα στραφεί στο θέατρο αναζητώντας μια παρηγοριά. Απλά θα γίνει ένα ξεσκαρτάρισμα και μάλλον η κρίση θα ακουμπήσει το εμπορικό θέατρο» εκτιμά η Ράνια Οικονομίδου. Κάτι που η Λυδία Φωτοπούλου βρίσκει θετικό. «Αυτό είναι το καλό της κρίσης: το ξεκαθάρισμα και η επιστροφή στη νομοτέλεια».

Το έργο του Ντέιβιντ Χέαρ «Ανάσα ζωής» ανεβαίνει απόψε στην Κεντρική Σκηνή του Απλού Θεάτρου, σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα και μετάφραση Γιώργου Δεπάστα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk