on air

Η συζήτηση για τον «Μεγάλο αδελφό» έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό. Πριν η… τάση παρακολούθησης των πολιτών από τοποθετημένες σε διάφορα σημεία της πόλης κάμερες ή με διάφορους άλλους ηλεκτρονικούς τρόπους πάρει το όνομά της από το reality «Βig brother» («Μεγάλος αδελφός»). Το θέμα επανήλθε έντονα και κατά την Ολυμπιάδα του 2004, όταν για λόγους ασφαλείας οι δρόμοι της Αθήνας (υποτίθεται ότι) παρακολουθούνταν με επιμέλεια. Μεγάλη η φασαρία που είχε ξεσπάσει τότε και με την εμφάνιση του Ζeppelin στον αττικό ουρανό (οι φήμες το ήθελαν να βλέπει μέχρι κάτω από τα ρούχα μας) το οποίο είχε κάνει έξαλλη τη Λιάνα Κανέλλη.

on air | tovima.gr

ΤΗΛΕΦΩΝΑ -ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΙ
Η συζήτηση για τον «Μεγάλο αδελφό» έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό. Πριν η… τάση παρακολούθησης των πολιτών από τοποθετημένες σε διάφορα σημεία της πόλης κάμερες ή με διάφορους άλλους ηλεκτρονικούς τρόπους πάρει το όνομά της από το reality «Βig brother» («Μεγάλος αδελφός»). Το θέμα επανήλθε έντονα και κατά την Ολυμπιάδα του 2004, όταν για λόγους ασφαλείας οι δρόμοι της Αθήνας (υποτίθεται ότι) παρακολουθούνταν με επιμέλεια. Μεγάλη η φασαρία που είχε ξεσπάσει τότε και με την εμφάνιση του Ζeppelin στον αττικό ουρανό (οι φήμες το ήθελαν να βλέπει μέχρι κάτω από τα ρούχα μας) το οποίο είχε κάνει έξαλλη τη Λιάνα Κανέλλη. Εξάλλου η βουλευτίνα του ΚΚΕ (και όχι μόνο αυτή) πολλάκις έχει καταγγείλει την κρατική διάθεση να μας παρακολουθήσει, να μας φακελώσει, να ελέγξει κάθε κίνησή μας, καταφερόμενη με πάθος εναντίον του αόρατου «Μεγάλου αδελφού» που τα πανθ΄ ορά.

Η κουβέντα φουντώνει πάλι, αυτή τη φορά με αφορμή των απόδραση των Παλαιοκώστα και Ριτζάι και τη διάθεση της κυβέρνησης να «ονομαστικοποιήσει» τα κινητά τηλέφωνα. Να μην επιτρέπει δηλαδή την ανώνυμη καρτοκινητή τηλεφωνία, υποχρεώνοντας τους χρήστες της να δηλώνουν τα ακριβή στοιχεία τους. Η Αριστερά- και όχι μόνο- πάλι αντέδρασε, κάνοντας λόγο για φακέλωμα. Μπορεί να είναι και έτσι. Μήπως όμως τελικά αυτοί που πρώτοι από όλους αλληλοφακελωνόμαστε είμαστε εμείς οι ίδιοι; Οι οποίοι χρησιμοποιούμε πλέον τις κάμερες των κινητών μας περισσότερο από όσο χρησιμοποιούμε τα μάτια μας;

Και την απόδραση Παλαιοκώστα χάρη στα κινητά τηλέφωνα δεν την είδαμε από τα κανάλια; Περισσότερα από ένα τα ερασιτεχνικά φιλμάκια που δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Κινητό τηλέφωνο κατέγραψε και τη δολοφονία του μαθητή στα Εξάρχεια. Λήψεις από κινητά τηλέφωνα κατέδειξαν τη βαρβαρότητα κάποιων αστυνομικών με θύματα μαθητές στις πρόσφατες κινητοποιήσεις, ή τα βασανιστήρια στα οποία υποβάλλουν κρατουμένους στα Αστυνομικά Τμήματα. (Αναζητήστε τα αντίστοιχα βιντεάκια στο Υou tube). Και αν όλα αυτά είναι ντοκουμέντα χρήσιμα, που χάρη στα κινητά υπάρχουν για να ρίξουν φως σε δύσκολες υποθέσεις, ποιος είπε ότι τα τηλέφωνά μας δεν τα χρησιμοποιούμε και με δόλιους σκοπούς; Σας θυμίζω τις πρόσφατες υποθέσεις με πρωταγωνιστές μαθητές που κατέγραφαν σεξουαλικές περιπτύξεις συμμαθητών τους, ακόμη και βιασμούς, για να τους εκβιάσουν στη συνέχεια.

Οπότε, και αν παραπονούμαστε ότι το κράτος μάς παρακολουθεί, εμείς δεν πάμε πίσω. Παρακολουθούμε, καταγράφουμε, δημοσιοποιούμε, κυρίως μέσα από την τηλεόραση. (Ολα αυτά τα βιντεάκια που βλέπουμε στα δελτία ειδήσεων δεν φτάνουν μόνα τους εκεί, κάποιοι τα πηγαίνουν.) Παντού γύρω μας κάμερες κινητών που αποθηκεύουν στις μνήμες τους τα πάντα, ακόμη και τις δικές μας κινήσεις. Φακελωνόμαστε μόνοι μας. Τα τηλέφωνά μας εκτός από τον νούμερο ένα εθισμό μας έχουν αναδειχθεί και στον νούμερο ένα αυτόπτη μάρτυρα της καθημερινότητάς μας. Αλλά και στον νούμερο ένα σπιούνο. Την ίδια στιγμή ουκ ολίγες εκπομπές χρησιμοποιούν εξαντλητικά τα βιντεάκια των ερασιτεχνών- ακόμη και σελίδες του Facebook και ανάλογων site -, όχι μόνο για να τεκμηριώσουν τα ρεπορτάζ τους αλλά και για τον χαβαλέ. Βίντεο με τούμπες ανωνύμων, χορευτικές φιγούρες που καταλήγουν σε πανωλεθρία, πτώσεις παιδιών που χάνουν τα βήματά τους ανακυκλώνονται από τον «Ομορφο κόσμο» στο «Σιγά μην κάτσω να σκάσω» και από εκεί στο «Ράδιο Αρβύλα»… Η παντοδυναμία της εικόνας είναι δεδομένη. Μια εικόνας, όμως, που μπορεί να κρύβει μεγάλες παγίδες για την αξιοπρέπεια όλων εμάς. Γιατί πιθανώς να είμαστε τα επόμενα θύματά της. Και επειδή, αν κάποτε ο μόνος που μπορεί να μας παρακολουθούσε ήταν ένας Μάκης με τη χιλιοκατακριμένη κρυφή κάμερά του, τώρα μας παρακολουθούν (πρόθυμοι να μοιραστούν το υλικό τους με τα κανάλια) οι πάντες. Το ίδιο δεν κάνουμε και εμείς σε εκείνους;

Την περασμένη Τετάρτη ο Αntenna μάς έστειλε τυρόπιτα, στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας του σίριαλ «Εργαζόμενη γυναίκα» όπου η Ελένη Ράντου ερμήνευε μια τυροπιτού. Την επομένη μας έστειλε μια σακούλα με υλικό για το σίριαλ «Ρrison break» όπου δίπλα στο όνομα του παραλήπτη αναγραφόταν «αριθμός κρατουμένου» και δίπλα στη διεύθυνση της εφημερίδας «αριθμός κελιού». Υπάρχουν ελπίδες το κανάλι να αγοράσει τα δικαιώματα του νέου κύκλου του «Νip/Τuck», με θέμα τις πλαστικές επεμβάσεις;

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk