Δρακόντεια μέτρα για τα τροχαία

ΓΕΝΕΥΗ Για να περιορίσει τα τροχαία δυστυχήματα η Ελβετία θεσπίζει δρακόντειους νόμους. Προβλέπεται ακόμη και η… διάλυση του αυτοκινήτου σε περίπτωση κατά την οποία ο οδηγός έχει κάνει σοβαρή παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Με το σλόγκαν «Δρόμοι ασφαλείς» λανσάρεται το πιο αυστηρό πακέτο κανονισμών κυκλοφορίας που υπάρχει στον κόσμο. Οι Αρχές μιλούν για «κυκλοφοριακή επανάσταση», αλλά αρκετοί θεωρούν κάποιες από τις νέες ρυθμίσεις υπερβολικές. Ο ομοσπονδιακός …

Δρακόντεια μέτρα για τα τροχαία | tovima.gr

ΓΕΝΕΥΗ Για να περιορίσει τα τροχαία δυστυχήματα η Ελβετία θεσπίζει δρακόντειους νόμους. Προβλέπεται ακόμη και η… διάλυση του αυτοκινήτου σε περίπτωση κατά την οποία ο οδηγός έχει κάνει σοβαρή παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Με το σλόγκαν «Δρόμοι ασφαλείς» λανσάρεται το πιο αυστηρό πακέτο κανονισμών κυκλοφορίας που υπάρχει στον κόσμο. Οι Αρχές μιλούν για «κυκλοφοριακή επανάσταση», αλλά αρκετοί θεωρούν κάποιες από τις νέες ρυθμίσεις υπερβολικές. Ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Μόριτς Λοϊενμπέργκερ το ξεκαθάρισε: εξήντα νέα μέτρα για αποτροπή των τροχαίων δυστυχημάτων θα εφαρμοσθούν απαρεγκλίτως και στα 26 καντόνια της Ελβετίας. Για να μη σκοτώνονται άνθρωποι στους δρόμους χρειάζονται αυστηροί νόμοι.

Με αυτό το σκεπτικό εύκολα φτάνει κανείς στην υπερβολή και αυτό δεν το αποφεύγουν ούτε οι μεθοδικότατοι και πάντα ψύχραιμοι Ελβετοί. Ο νέος ΚΟΚ περιλαμβάνει τουλάχιστον ένα μέτρο που ακούγεται απίστευτο: σε περίπτωση σοβαρής και επικίνδυνης παράβασης το αυτοκίνητο κατάσχεται και… καταστρέφεται πάραυτα. Δεν έχει όμως διευκρινισθεί μια μικρή λεπτομέρεια. Αν ο παραβάτης είναι και ιδιοκτήτης του οχήματος, έχει καλώς. Αν όμως το αυτοκίνητο ανήκει σε άλλον, τότε τι γίνεται; Στο σημείο αυτό υπάρχει νομικό κενό.

Ενα άλλο μέτρο που δημιουργεί μειδιάματα είναι το υποχρεωτικό κράνος για τους ποδηλάτες. Ποδηλατικές ενώσεις επισημαίνουν και τις επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει, αφού «δημιουργεί κίνητρο για να εγκαταλείψει κανείς το ποδήλατο, προκειμένου να κινδυνεύει να πληρώσει πρόστιμο».

Αλλα μέτρα κρίνονται θετικά, όπως η κατάργηση προνομίου καθαρά ελβετικού, του ισόβιου διπλώματος οδήγησης που ισχύει σήμερα. Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αναθεώρηση κάθε δέκα χρόνια. Προβλέπει επίσης κατάργηση των προειδοποιητικών πινακίδων στα σημεία των αυτοκινητοδρόμων όπου έχουν εγκατασταθεί αυτόματες κάμερες καταγραφής των υπερβάσεων του ορίου ταχύτητας. Στο ίδιο πνεύμα, από τις συχνότητες που μεταδίδουν πληροφορίες για την κυκλοφοριακή κατάσταση δεν θα αναφέρονται πλέον οι δρόμοι όπου έχουν εγκατασταθεί μπλόκα της Τροχαίας. Αυτό θα παρακινήσει τους οδηγούς να είναι «φρόνιμοι» όπου και αν βρίσκονται.

Ο νέος ελβετικός ΚΟΚ θα αρχίσει να εφαρμόζεται τον Μάρτιο του 2009.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Η Καλντέρα η επιλογή να εκδράμουν αυτές τις άκρως επικίνδυνες ημέρες, με τη μετάλλαξη Ομικρον να σαρώνει τα πάντα, στην αγαπημένη... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk