Βήμα βήμα προς τον γκρεμό οδεύουν οι Chrysler και GΜ

Η νέα είδηση από τον κλάδο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν αναμενόμενη μεν αλλά συγκλονιστική: η Chrysler, η τελευταία σε πωλήσεις μεταξύ των άλλοτε κραταιών «Τριών Μεγάλων του Ντιτρόιτ», ανακοίνωσε ότι στα τέλη της εβδομάδας θα κλείσει όλα ανεξαιρέτως τα εργοστάσια κατασκευής που λειτουργεί στη Βόρεια Αμερική για τουλάχιστον έναν μήνα. Δεν είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που αναστέλλει τις δραστηριότητές της για να μειωθεί κάπως το στοκ των προϊόντων της που συσσωρεύεται λόγω δραματικής κάμψης της καταναλωτικής ζήτησης.

Η νέα είδηση από τον κλάδο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν αναμενόμενη μεν αλλά συγκλονιστική: η Chrysler, η τελευταία σε πωλήσεις μεταξύ των άλλοτε κραταιών «Τριών Μεγάλων του Ντιτρόιτ», ανακοίνωσε ότι στα τέλη της εβδομάδας θα κλείσει όλα ανεξαιρέτως τα εργοστάσια κατασκευής που λειτουργεί στη Βόρεια Αμερική για τουλάχιστον έναν μήνα. Δεν είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που αναστέλλει τις δραστηριότητές της για να μειωθεί κάπως το στοκ των προϊόντων της που συσσωρεύεται λόγω δραματικής κάμψης της καταναλωτικής ζήτησης. Και η General Μotors και η Ford, ακόμη και η ιταλική Fiat, αποκάλυψαν ανάλογα σχέδια.

Επίσης επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται και σε άλλους κλάδους αποφασίζουν να δώσουν εφέτος την ευκαιρία στους εργαζομένους τους για να πραγματοποιήσουν… παρατεταμένες χριστουγεννιάτικες διακοπές. Η αγωνία όμως για την προσφάτως εγκαταλειφθείσα από τη γερμανική Daimler Chrysler έχει να κάνει με το τι μέλλει γενέσθαι μετά την παρέλευση των παρατεταμένων διακοπών.

Με το γεγονός, δηλαδή, ότι ουδείς εγγυάται ότι όταν ξανανοίξουν τα εργοστάσια η ζωή θα συνεχιστεί όπως τη γνώριζαν οι εργαζόμενοι σ΄ αυτά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και ο απερχόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ Τζορτζ Μπους εξέφρασε χθες την ανησυχία του για την πιθανότητα «ανεξέλεγκτης χρεοκοπίας» της αμερικανικής βιομηχανίας αυτοκινήτου.

Οπως έχει γίνει γνωστό τις τελευταίες ημέρες, η Chrysler και η πρώτη σε πωλήσεις αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Μotors (η δεύτερη Ford φέρεται να μην αντιμετωπίζει άμεσο πρόβλημα επιβίωσης) χρειάζονται συνολικά κεφάλαια 14 δισ. δολαρίων ως τα τέλη του τρέχοντος έτους προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν (όχι οι μονάδες παραγωγής αλλά τα… λογιστήριά τους και οι άλλες διοικητικές υπηρεσίες).

Το ερώτημα που προκύπτει αδήριτο είναι αν τελικώς η απερχόμενη κυβέρνηση θα στέρξει προς αρωγήν των ιστορικών αυτών επιχειρήσεων. Η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Ντάνα Περίνο είχε δηλώσει νωρίτερα χθες ότι η κυβέρνηση ήταν «πολύ κοντά» στην έγκριση ενός σχεδίου διάσωσης του κλάδου και ότι η ελεγχόμενη χρεοκοπία των εταιρειών που κινδυνεύουν αποτελεί μία από τις εξεταζόμενες επιλογές.

«Ο πρόεδρος δεν πρόκειται να αφήσει τις εταιρείες να καταρρεύσουν» διαβεβαίωσε η Περίνο και λίγες ώρες αργότερα ο Μπους εξέφρασε την αγωνία του, όπως προαναφέραμε.

Πάντως, και οι δύο επιχειρήσεις που βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού φαίνεται ότι δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια. Για την ακρίβεια, προσπαθεί η μια να κρατηθεί από την άλλη! Γιατί, σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της «Wall Street Journal», η General Μotors και η Chrysler επανήλθαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για ενδεχόμενη συγχώνευσή τους.

Ως γνωστόν, οι δύο επιχειρήσεις είχαν διερευνήσει στις αρχές του έτους τις δυνατότητες να ενώσουν τις δυνάμεις τους, ωστόσο η προσπάθεια αυτή είχε αποτύχει. Η «WSJ» αναφέρει πως η νέα προσπάθεια ξεκίνησε όταν η μεγαλομέτοχος της Chrysler Cerberus Capital Μanagement αποκάλυψε ότι σκέπτεται να εκποιήσει μέρος της έντονα ζημιογόνου επένδυσής της.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk