ΕΠΕΚΤΑΣΗ

Το 2010 το τραμ στον Πειραιά

Τον Ιούνιο του 2009 θα αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής του δικτύου του τραμ προς τον Πειραιά και εντός του 2010 αναμένεται να ηχήσει το «καμπανάκι» των συρμών στους δρόμους του μεγάλου λιμανιού. Ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ.Χατζηδάκης παρουσίασε χθες το σχέδιο του έργου που χωρίζεται σε τέσσερις φάσεις υλοποίησης: από το Νέο Φάληρο στην Ακτή Ποσειδώνος· από την Ακτή στο Χατζηκυριάκειο και στη Φρεαττύδα· από την Ακτή Ποσειδώνος προς πλατεία Καραϊσκάκη, Κερατσίνι και Καμίνια· τέλος, από το Κερατσίνι στο Πέραμα.

Το 2010 το τραμ στον Πειραιά | tovima.gr

Τον Ιούνιο του 2009 θα αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής του δικτύου του τραμ προς τον Πειραιά και εντός του 2010 αναμένεται να ηχήσει το «καμπανάκι» των συρμών στους δρόμους του μεγάλου λιμανιού.

Ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ.Χατζηδάκης παρουσίασε χθες το σχέδιο του έργου που χωρίζεται σε τέσσερις φάσεις υλοποίησης: από το Νέο Φάληρο στην Ακτή Ποσειδώνος· από την Ακτή στο Χατζηκυριάκειο και στη Φρεαττύδα· από την Ακτή Ποσειδώνος προς πλατεία Καραϊσκάκη, Κερατσίνι και Καμίνια· τέλος, από το Κερατσίνι στο Πέραμα. Μετά την ολοκλήρωση των επεκτάσεων, το συνολικό δίκτυο του τραμ θα είναι περίπου 50 χιλιόμετρα (25 χλμ. το νέο δίκτυο και 25 χλμ. το υπάρχον), η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται καθημερινά σε περίπου 200.000 επιβάτες (65.000 σήμερα και 135.000 νέοι επιβάτες), ενώ ο συνολικός στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 100 οχήματα τραμ. Οι τέσσερις φάσεις του έργου θα στοιχίσουν συνολικά 442 εκατ. ευρώ.

Η πρώτη φάση της επέκτασης, που θα ενώσει το Νέο Φάληρο με την Ακτή Ποσειδώνος, θα ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2009 και θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2010. Θα περιλαμβάνει 12 στάσεις με 5,4 χλμ. μήκος διαδρομής και μέση ταχύτητα 23 χλμ. την ώρα, ενώ 35.000 υπολογίζεται να είναι οι νέοι επιβάτες. Η ανάπτυξη του δικτύου του τραμ στον Πειραιά προβλέπει, μεταξύ άλλων, και παράλληλα έργα, όπως η υπογειοποίηση σταθμού του ΗΣΑΠ κοντά στον σταθμό του Νέου Φαλήρου και η κατασκευή υπόγειου σταθμού μεταξύ της γέφυρας Γρ. Λαμπράκη και της συμβολής της Πειραιώς και με την Ομ. Σκυλίτση. Επίσης κυκλοφοριακά προβλέπονται: η μονοδρόμηση των οδών Γρηγορίου Λαμπράκη και Ηρώων Πολυτεχνείου με φορά εξόδου και εισόδου, αντίστοιχα, η μονοδρόμηση της οδού Βασιλέως Γεωργίου Α΄ με φορά προς το κεντρικό λιμάνι, η αντιστροφή της φοράς μονοδρόμησης της οδού Καραολή-Δημητρίου με φορά προς τη Γρ. Λαμπράκη, της Ελευθερίου Βενιζέλου με φορά προς την Εθνικής Αντιστάσεως και της Ευαγγελιστρίας με φορά προς τη Γρ. Λαμπράκη.

Οι εργασίες της δεύτερης φάσης επέκτασης, από την Ακτή Ποσειδώνος ως το Χατζηκυριάκειο και τη Φρεαττύδα, με 3,8 χλμ. μήκος γραμμής, θα ολοκληρωθούν εντός του 2013, θα κοστίσουν συνολικά 60 εκατ. ευρώ, θα περιλαμβάνουν περίπου 10 στάσεις, ενώ σε 30.000 υπολογίζονται οι νέοι επιβάτες.

Η κατασκευή των επεκτάσεων προς τον Πειραιά και τις υπόλοιπες περιοχές προβλέπεται να γίνει με τον πρωτοποριακό τρόπο της «πλήρους και ταχείας προκατασκευής», όπως συνέβη και κατά την επέκταση του δικτύου του τραμ προς τη Βούλα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk