Στα πράγματα

Η ανασυγκρότηση μόνη λύση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Μοναδική λύση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο αποτελεί το πρόγραμμα ανασυγκρότησης που τίθεται σύντομα σε εφαρμογή, τονίζει μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Γ. Μιχόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, ενώ δεν αποκλείει και αυξήσεις σε ορισμένα τιμολόγια.

Μοναδική λύση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο αποτελεί το πρόγραμμα ανασυγκρότησης που τίθεται σύντομα σε εφαρμογή, τονίζει μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Γ. Μιχόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, ενώ δεν αποκλείει και αυξήσεις σε ορισμένα τιμολόγια.

– Ποιες είναι οι προτεραιότητες που έχετε θέσει;

«Οι προτεραιότητές μας είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένες με αυτές που τέθηκαν και στο Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, για τις οποίες άλλωστε δεσμεύθηκε και ο ίδιος ο υπουργός κατά την εξαγγελία του.

Συνοπτικά, μπορώ να πω ότι είναι, πρώτον και κυριότερο, η ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών, αμέσως μετά η διασφάλιση της διαφάνειας με κάθε τρόπο, και βεβαίως η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αλλά όλα αυτά μέσα από τη δημιουργία προϋποθέσεων οικονομικής βιωσιμότητας για την εταιρεία και την εδραίωση συνθηκών επιχειρηματικής ανάπτυξης».

– Πέραν της εθελουσίας εξόδου που επεξεργάζεστε, τι βήματα κάνετε προς την οικονομική βιωσιμότητα του οργανισμού;

«Κατ΄ αρχάς επανασχεδιάζουμε τα δρομολόγια με γνώμονα την εμπορικότητά τους ή, πολύ απλά, ανταποκρινόμενοι στον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης. Αραιώνουμε δρομολόγια που δεν έχουν επαρκή πληρότητα και πυκνώνουμε τα δρομολόγια που εμφανίζουν ζήτηση. Σε σχέση με τα τιμολόγια, δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να παραγνωρίσουμε την οικονομική κρίση που βιώνουμε, ούτε όμως και να αγνοήσουμε το γεγονός ότι οι τιμές είναι καθηλωμένες εδώ και πολλά χρόνια, αλλά και εξαιρετικά χαμηλότερες από αυτές των ΚΤΕΛ. Σχεδιάζουμε επίσης νέες πηγές εσόδων για την εταιρεία από άλλες δραστηριότητες και προϊόντα».

– Μια και μιλήσατε για ασφάλεια, τελικά είναι το τρένο ασφαλές;

«Βεβαίως και είναι. Είναι μάλιστα το ασφαλέστερο μέσο που μπορεί να επιλέξει κανείς για να ταξιδέψει. Ωστόσο, αν και οι στατιστικές είναι χαμηλές σε σχέση με κάθε άλλο μέσο, δεν είμαστε ευχαριστημένοι. Ευχαριστημένοι θα είμαστε όταν το ποσοστό αυτό είναι μηδενικό. Είναι γνωστό ότι οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι καταγράφουν έναν από τους χαμηλότερους δείκτες ατυχημάτων παγκοσμίως. Κεφαλαιοποιήσαμε το Μemorandum of Understanding που υπεγράφη μεταξύ των υπουργών Μεταφορών Ελλάδας και Γαλλίας για τα θέματα που άπτονται των συγκοινωνιών και απευθυνθήκαμε στους γάλλους ομολόγους μας. Η συνεργασία ξεκινά τώρα και αναμένεται πολύ σύντομα να έχουμε αποτελέσματα».

– Εχουν ακουστεί πολλά και για οικονομικά σκάνδαλα…

«Δεν ξέρω αν θα τα χαρακτήριζα “σκάνδαλα”, αλλά σίγουρα η πλήρης διαφάνεια σε κάθε δραστηριότητα του οργανισμού και δη στις οικονομικές δραστηριότητες παραμένει ακόμη ζητούμενο. Και αυτό παρά τις δαιδαλώδεις διαδικασίες προμηθειών- ή ίσως εξαιτίας τους. Πέραν της δημιουργίας Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου, αναβαθμίσαμε το Τμήμα Προμηθειών και σχεδιάζουμε από την αρχή τις εσωτερικές μας διαδικασίες ώστε οι σχετικές διεργασίες να γίνονται απλούστερα και ταχύτερα».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk