Η νίκη της αμερικανικής γενιάς «i»

«Δεν χρειάζεται να περιμένουμε ως την Τρίτηγια να ανακηρύξουμε τον νικητή των εκλογών» έγραφε πριν από λίγες ημέρες στο δημοφιλέστατο πολιτικό blog της η Αριάννα (Στασινοπούλου) Χάφινγκτον. Κατά τη γνώμη της ο νικητής ήδη είχε φανεί: το Ιnternet. Οχι βέβαια το Ιnternet ως τεχνολογία. Αλλά το Ιnternet ως χώρος πολιτικής και κοινωνικής δραστηριότητας ο οποίος στην Αμερική είχε πρωτόγνωρη άνθηση καθώς κορυφωνόταν η προεκλογική εκστρατεία. Δεν ήταν μόνο ένας χώρος όπου εκατομμύρια ξεχωριστοί άνθρωποι διάβαζαν αλλά και έγραφαν για την πολιτική, τους πολιτικούς, τα μικρά θέματα της καθημερινής ζωής και τα μεγάλα προβλήματα της αμερικανικής κοινωνίας.

Η νίκη  της αμερικανικής  γενιάς «i» | tovima.gr

«Δεν χρειάζεται να περιμένουμε ως την Τρίτηγια να ανακηρύξουμε τον νικητή των εκλογών» έγραφε πριν από λίγες ημέρες στο δημοφιλέστατο πολιτικό blog της η Αριάννα (Στασινοπούλου) Χάφινγκτον. Κατά τη γνώμη της ο νικητής ήδη είχε φανεί: το Ιnternet. Οχι βέβαια το Ιnternet ως τεχνολογία. Αλλά το Ιnternet ως χώρος πολιτικής και κοινωνικής δραστηριότητας ο οποίος στην Αμερική είχε πρωτόγνωρη άνθηση καθώς κορυφωνόταν η προεκλογική εκστρατεία. Δεν ήταν μόνο ένας χώρος όπου εκατομμύρια ξεχωριστοί άνθρωποι διάβαζαν αλλά και έγραφαν για την πολιτική, τους πολιτικούς, τα μικρά θέματα της καθημερινής ζωής και τα μεγάλα προβλήματα της αμερικανικής κοινωνίας. Εξελίχθηκε και σε έναν χώρο συλλογικής επικοινωνίας και δράσης όπου εκατομμύρια πολίτες απέκτησαν τρόπο και μέσο για να συμμετάσχουν στην πολιτική και να νιώσουν κομμάτι ενός νέου γίγνεσθαι.

Οσοι δεν βρεθήκαμε «επί τόπου» στην προεκλογική εκστρατεία για την εκλογή προέδρου των ΗΠΑ, ισως να μην είναι εύκολο να αντιληφθούμε τη δυναμική που κινητοποίησε εκατομμύρια κυρίως νέους ανθρώπους ώστε να δραστηριοποιηθούν εθελοντικά σχηματίζοντας μια στρατιά 3 εκατομμυρίων ιντερνετικά διασυνδεδεμένων υποστηρικτών του υποψήφιου πρώτου μαύρου προέδρου των ΗΠΑ. Αυτή τη δυναμική είχαν διακρίνει από νωρίς αρκετοί αναλυτές προτού ακόμη ο Ομπάμα κερδίσει το χρίσμα του υποψηφίου των Δημοκρατικών. «Το Ιnternet αποδείχθηκε κλειδί για την επιτυχία του» μετέδιδε το ΒΒC τον περασμένο Ιούνιο «και ίσως να αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα για τους Δημοκρατικούς στην ίδια την προεκλογική εκστρατεία».

Οπως γράφουν αρκετοί παρατηρητές, χωρίς το συντονιζόμενο μέσω του Ιnternet δίκτυο εθελοντών που απέκτησε ο Μπαράκ Ομπάμα, χωρίς την εξαιρετικά επιτυχημένη εκστρατεία προσέλκυσης χρηματικών εισφορών που ενεργοποιήθηκε αρχικά μέσω του Ιnternet, ο νεοεκλεγείς πρόεδρος θα μπορούσε να ακολουθήσει απλώς την πορεία ενός πολιτικού διάττοντος αστέρα αντί να επαναλάβει τον θρίαμβο του JFΚ. Αυτή η δυναμική τελικά εκδηλώθηκε σε ένα τεράστιο κύμα θετικής ψήφου με το 66% των νέων να ψηφίζουν υπέρ του Μπαράκ Ομπάμα.

Βέβαια τη δυνατότητα να αξιοποιήσει το Ιnternet δεν την είχε μόνο ο νεοεκλεγείς πρόεδρος αλλά όλοι οι αντίπαλοί του στις δύο φάσεις της προεδρικής εκλογής- το έπραξαν άλλωστε στον υπέρτατο δυνατό βαθμό.

Η διαφορά ήταν ότι μέσα από το Ιnternet ο Ομπάμα συναντήθηκε με τους πόθους, τις ανησυχίες, τα προβλήματα και τα οράματα μιας ολόκληρης γενιάς. Μιας γενιάς που πολλοί σχηματικά ονοματίζουν ως γενιά « , δηλαδήγενιά του Ιnternet και της ψηφιακής επικοινωνίας. Πίσω βέβαια από αυτόν τον ευρηματικό χαρακτηρισμό βρίσκεται απλά η σημερινή νεολαία, η νέα γενιά που και στην Αμερική και στην Ευρώπη ατενίζει το μέλλον χωρίς τις φοβίες της περασμένης εποχής και θέλει να αποδιώξει όσα σκιάζουν τους ορίζοντές της. Είναι η γενιά που σε ολόκληρο τον πλανήτη βρίσκει στο Ιnternet το δικό της επικοινωνιακό εργαλείο και μαθαίνει να το μετατρέπει σε εργαλείο ψυχαγωγίας όταν θέλει να ψυχαγωγηθεί αλλά και σε εργαλείο πολιτικής όταν θελήσει να δράσει. Αυτή τη γενιά απέκτησε σήμερα ως πολύτιμο σύμμαχο ο Μπαράκ Ομπάμα. Σε αυτή χρωστάει εν πολλοίς τη νίκη του. Γι΄ αυτό και θα του κοστίσει πολύ αν τη χάσει…

jgiannarakis@in.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk