Περίπου έναν αιώνα προτού η Τζάνετ Τζάκσον σοκάρει την Αμερική με το γυμνό στήθος της στο διάλειμμα του Super Βowl, μια υψίφωνος είχε προκαλέσει ανάλογες αντιδράσεις. Ηταν στην πρεμιέρα της όπερας «Θαΐς» του Ζυλ Μασνέ το 1894 στο Παρίσι που η πρωταγωνίστρια άφησε να φανεί το στήθος της- χωρίς ποτέ να ξεκαθαριστεί αν το έκανε εσκεμμένα. Τη Δευτέρα το βράδυ, πάντως, το έργο του Μασνέ παρουσιάστηκε στη Μητροπολιτική Οπερα της Νέας Υόρκης έπειτα από 30 χρόνια. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο ερμήνευσε η Ρενέ Φλέμινγκ δίπλα στον βαρύτονο Τόμας Χάμπσον.

εντός

H αγαπημένη ιστορία του Ιούλιου Βερν παραφράζεται και εμπνέει τους δημιουργούς της Warner Βrothers οι οποίοι παρουσιάζουν ένα φαντασμαγορικό σόου, κυρίως για μικρούς, αλλά και για τους συνοδούς τους. Η παράσταση «Βugs Βunny οn Ιce- Ο Γύρος του Κόσμου σε 80 λεπτά» καταφθάνει στην Αθήνα ελπίζοντας να διασκεδάσει λίγο το βαρύ κλίμα των ημερών. Εδώ οι ήρωες του Βερν, ο Φιλέας Φογκ και ο Πασπαρτού, φορούν παγοπέδιλα, κάνουν ακροβατικά και φιγούρες σε μια παγοπίστα 800 τ.μ. με στόχο να γυρίσουν τον κόσμο μέσα σε 80 λεπτά. Στον δρόμο τους συναντούν αγαπημένους ήρωες των Looney Τunes, από τον πολυμήχανο Μπαγκς Μπάνι (φωτογραφία), τον τυχερό Τουίτι που πάντα ξεφεύγει από τα νύχια του γάτου Σιλβέστερ και τον ανταγωνιστικό και αυταρχικό Ντάφι Ντακ, ως το πιο γρήγορο ποντίκι στο Μεξικό, Σπίντι Γκονζάλες, και τον οργισμένο Διάβολο της Τασμανίας Ταζ. Ολα αυτά θα συμβούν στο Κλειστό Φαλήρου- Ολυμπιακά Ακίνητα από 12 ως 21 Δεκεμβρίου.

HΜαριέλλα Νέστορα (φωτογραφία) εξακολουθεί να αντλεί τη θεματολογία και την έμπνευσή της από περιοχές της φιλοσοφίας. Η νέα παραγωγή της ΥΕLΡ Danceco παρακολουθεί την πορεία της «συνομιλίας» δύο ερμηνευτών ως την απόλυτη σιωπή, εστιάζοντας στο ζήτημα της επικοινωνιακής αξίας της παραστατικής πράξης. Η χορογράφος παραδίδει ένα ντουέτο στο οποίο οι ερμηνευτές δεν αποτελούν απλώς μονάδες αναπαραγωγής της κίνησης, αλλά συνειδητοί φορείς της, ολοκληρωμένα σκηνικά όντα δηλαδή, στο σώμα των οποίων η σκέψη έχει εγγραφεί προτού «διατυπωθεί» κινητικά ενώπιον του κοινού. Η παράσταση με τίτλο «Das (ist) ein… σαν ένα κομμάτι ζάχαρη μες στο νερό» θα παρουσιαστεί στις 20, 21 και 22 Δεκεμβρίου, κάπου στην Αθήνα. Αν τηλεφωνήσετε για κρατήσεις στο 694 4182.731,

θα σας αποκαλυφθεί ο τόπος δράσης της ομάδας.

E ίναι 92 χρόνων και δραστήριος όπως πάντα. Ο Γιάννης Μόραλης (φωτογραφία) θα μας αποκαλυφθεί ξανά μέσα από μια καινούργια έκθεση. Εχει τίτλο «Γιάννης Μόραλης: Σχέδια 1934- 1994» και διοργανώνεται από το Μορφωτικό Ιδρυμα Εθνικής Τραπέζης σε συνεργασία με την Γκαλερί Ζουμπουλάκη στο Μέγαρο Εϋνάρδου, από 16 Δεκεμβρίου ως 15 Φεβρουαρίου 2009. Ο ζωγράφος «μιλάει» ξανά μέσα από μια σειρά 225 σχεδίων για το παρελθόν και τις περιόδους της τέχνης του.

εκτός

Nταϊάνα Κραλ (φωτογραφία), καναδή πιανίστρια και τραγουδίστρια της τζαζ, 43 ετών. «Ησυχες νύχτες» («Quiet Νights») θα είναι ο τίτλος του πρώτου άλμπουμ της που θα κυκλοφορήσει έπειτα από τρία χρόνια και είναι εμπνευσμένος από ένα ταξίδι της στη Βραζιλία. Η Κραλ είχε αποσυρθεί προσωρινά από την ενεργό δράση όταν, πριν από δύο χρόνια, είχε αποκτήσει δίδυμα με τον Ελβις Κοστέλο. Ο δίσκος περιλαμβάνει δέκα τραγούδια και θα κυκλοφορήσει στις 31 Μαρτίου.

Mαντόνα (φωτογραφία), αμερικανίδα καλλιτέχνις, 50 ετών. Ζητεί αποζημίωση 5,78 εκατ. ευρώ από την εφημερίδα «Μail on Sunday» επειδή εξέδωσε 11 φωτογραφίες από τον γάμο της με τον Γκάι Ρίτσι, το 2000. Δικαστήριο του Λονδίνου έκρινε ότι οι φωτογραφίες ελήφθησαν «κρυφά» από έναν διακοσμητή και αποφάσισε υπέρ της Μαντόνα. Εξάλλου η άλλη πλευρά παραδέχθηκε ότι παραβίασε την ιδιωτική ζωή της και τον νόμο περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Nτέιμιεν Χερστ (φωτογραφία), βρετανός καλλιτέχνης, 43 ετών. Εχει στραφεί εναντίον ενός 16χρονου ο οποίος φτιάχνει κολλάζ χρησιμοποιώντας φωτογραφίες του έργου του «For the Love of God», του περίφημου πλατινένιου κρανίου. Ο Cartain, όπως είναι το ψευδώνυμο του νεαρού, είναι δημιουργός πολλών γκραφίτι στο κέντρο του Λονδίνου και πουλάει έργα του στο Διαδίκτυο αντί 75 ευρώ. Σε πολλά από αυτά χρησιμοποιεί γνωστές φιγούρες, όπως του Μίκι Μάους ή του Κλιντ Ιστγουντ. Το γεγονός όμως εξόργισε τον Χερστ, ο οποίος κατέφυγε στην αρμόδια ένωση καλλιτεχνών για τα πνευματικά δικαιώματα. Να σημειωθεί ότι και ο ίδιος ο Χερστ έχει κατηγορηθεί ότι «έκλεψε» την ιδέα του κρανίου από τον καλλιτέχνη Τζον Λε Κέι.