Μια νέα μέθοδο ανάληψης μετρητών με χρεωστική και πιστωτική κάρτα από λιανεμπορικές επιχειρήσεις εισάγει την εβδομάδα που έρχεται στην ελληνική αγορά η Visa με το λανσάρισμα της υπηρεσίας cash back. Συγκεκριμένα οι κάτοχοι καρτών εκδόσεως Αlpha Βank, Κύπρου και Μillennium θα μπορούν να «σηκώνουν» από 10 ως 50 ευρώ από τα ταμεία των εταιρικών καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος παράλληλα με τα ψώνια τους. Πρόκειται για μια μέθοδο ιδιαίτερα διαδεδομένη κυρίως στις ανεπτυγμένες αγορές της Βόρειας Ευρώπης, όπου στο 25% των συναλλαγών στα σουπερμάρκετ γίνεται χρήση της συγκεκριμένης υπηρεσίας.

Η διαδικασία είναι απλή και γρήγορη. Ενώ ο καταναλωτής πληρώνει με κάρτα για τις αγορές του, αρκεί μόνο να ενημερώσει τον ταμία ότι θα ήθελε και μετρητά. Στη συνέχεια ο υπάλληλος του καταστήματος προσθέτει το ποσό που ζητήθηκε στο συνολικό ποσό των αγορών και, όπως σε οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή, ζητεί από τον καταναλωτή να υπογράψει την απόδειξη ή να πληκτρολογήσει το ΡΙΝ. Ο ταμίας, τέλος, δίνει στον πελάτη τα μετρητά που ζήτησε, ενώ στην απόδειξη φαίνονται χωριστά το ποσό των αγορών, το ποσό cash back και το συνολικό ποσό της χρέωσης. Δεν υπάρχει χρέωση στην περίπτωση που χρησιμοποιείται η χρεωστική κάρτα, ενώ όταν γίνεται χρήση της πιστωτικής θα ισχύει η άτοκη περίοδος ως και 40 ημέρες, σαν μια συνηθισμένη αγορά με «πλαστικό χρήμα».

Σε παρουσίαση του νέου προγράμματος που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα ο κ.

Λ. Κασούμης,πρόεδρος της Visa Ηellas και διευθυντής Υποστήριξης Προϊόντων Καταναλωτικής Πίστης της Αlpha Βank, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι«οι έλληνες καταναλωτές θα καλωσορίσουν τη νέα υπηρεσία και θα επωφεληθούν από τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρει» . Σύμφωνα με τον ίδιο, πολλά έχουν να κερδίσουν και τα εμπορικά καταστήματα καθώς η αυξημένη χρήση των καρτών μειώνει το κόστος των μετρητών και παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια. «Η εμπειρία από τις ευρωπαϊκές αγορές έχει δείξει ότι οι έμποροι που διαθέτουν την υπηρεσία cash back έχουν διαπιστώσει αύξηση των πωλήσεών τους και μεγαλύτερη αφοσίωση των καταναλωτών που τους επιλέγουν»κατέληξε.

Από την πλευρά του, ο κ.

Λ.Βρεττάκος,εκτελεστικός διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Στρατηγικής και Μάρκετινγκ της Βασιλόπουλος, σημείωσε ότι το cash back είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και τα σκανδιναβικά κράτη, όπου χρησιμοποιείται ευρέως εδώ και 15 χρόνια.

«Αξίζει να σημειωθεί ότι μία στις τέσσερις συναλλαγές σε σουπερμάρκετ και μία στις 12 συναλλαγές με κάρτα Visa στη Μ. Βρετανία περιλαμβάνουν cash back»επεσήμανε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι άλλες ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες παρουσιάστηκε πρόσφατα η υπηρεσία είναι η Ιταλία, η Πολωνία, η Ιρλανδία, η Τσεχία και η Σλοβακία. Στην Ελλάδα αναμένεται γρήγορη επέκταση του cash back εντός του 2009.