Οικολογική φοροδιαφυγή

Ξέρουμε ότι ο υπουργός Οικονομίας κ. Γ. Αλογοσκούφης έχει πολύ χιούμορ, γι΄ αυτό μόνο ως εξαιρετικά επιτυχημένο ανέκδοτο είδαμε τη διαφήμιση του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών που δημοσιεύτηκε σε κάποιες εφημερίδες στις αρχές αυτής της εβδομάδας. Αξίζει τον κόπο να δούμε ολόκληρη αυτή τη διαφήμιση γιατί είναι εξαιρετικά αποκαλυπτική για την άγνοια της διοίκησης αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο η διοίκηση λαμβάνει μέτρα- κυριολεκτικά μέτρα «εν κενώ αέρος» (όπως τα σαλάμια).

Οικολογική  φοροδιαφυγή | tovima.gr

Ξέρουμε ότι ο υπουργός Οικονομίας κ. Γ. Αλογοσκούφης έχει πολύ χιούμορ, γι΄ αυτό μόνο ως εξαιρετικά επιτυχημένο ανέκδοτο είδαμε τη διαφήμιση του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών που δημοσιεύτηκε σε κάποιες εφημερίδες στις αρχές αυτής της εβδομάδας. Αξίζει τον κόπο να δούμε ολόκληρη αυτή τη διαφήμιση γιατί είναι εξαιρετικά αποκαλυπτική για την άγνοια της διοίκησης αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο η διοίκηση λαμβάνει μέτρα- κυριολεκτικά μέτρα «εν κενώ αέρος» (όπως τα σαλάμια). Διαβάζοντας αυτή τη διαφήμιση καταλαβαίνουμε αμέσως γιατί ο «πρώτος αληθινός προϋπολογισμός», όπως είχε διαφημιστεί από την κυβέρνηση ότι θα ήταν ο εφετινός, στην ουσία είναι πλασματικός και ανεφάρμοστος. Διαβάζοντας αυτή τη διαφήμιση καταλαβαίνουμε επίσης πόσο αιθεροβάμονες είναι αυτοί που μας διοικούν. Και επειδή το «αιθεροβάμονες» παραπέμπει σε ρομαντισμό- και δεν νομίζω ότι υπάρχουν ρομαντικοί στην κυβέρνηση-, διαβάζοντας τη διαφήμιση καταλαβαίνουμε με πόση προχειρότητα μας διοικούν, πόσο «στο πόδι».

Τι λέει η διαφήμιση; «Οι Ελληνες αποκτήσαμε οικολογική συνείδηση επειδή είδαμε το θέμα με άλλη ματιά, επειδή το πιστέψαμε. Μήπως ήρθε η ώρα να δούμε και τη φοροδιαφυγή με άλλη ματιά;». Τριπλό το φάουλ. Πρώτο φάουλ, έτσι όπως είναι συνταγμένο το μήνυμα οδηγεί στο λογικό συμπέρασμα να δούμε τη φοροδιαφυγή με άλλη ματιά και να την πιστέψουμε. Δεύτερο φάουλ, έτσι όπως είναι συνταγμένο το μήνυμα δείχνει ότι η οικολογική συνείδηση έχει εμπεδωθεί. Γεγονός που διαψεύδεται από την πραγματικότητα. Από μια απλή εμπειρική παρατήρηση, από ένα κοίταγμα γύρω μας, διαπιστώνουμε ότι όχι μόνο οικολογική συνείδηση δεν υπάρχει αλλά αντίθετα μας αρέσει να είμαστε βουτηγμένοι στο σκουπίδι. Ο σεβασμός του δημόσιου χώρου δεν ανήκει στην κουλτούρα μας, πολύ περισσότερο στη συνείδησή μας. Τρίτο φάουλ, η οικολογική συνείδηση προϋποθέτει την οικολογική συνείδηση της διοίκησης. Η αδιαφάνεια ως προς τη διαχείριση των ανακυκλώσιμων, τα πρόστιμα που επιβάλλονται στη χώρα για παράνομες χωματερές – ας μείνουμε μόνο σε αυτά- δείχνουν ότι η διοίκηση έχει τόση σχέση με την οικολογία όσο σχέση έχει η Εξεταστική Επιτροπή για το Βατοπαίδι με τη βαθύτερη επιθυμία της να μην αποκαλυφθεί η ουσία του σκανδάλου. Από τη στιγμή λοιπόν που το πρώτο σκέλος του συλλογισμού (η οικολογική συνείδηση) είναι στον αέρα, πώς μπορεί να τεκμηριωθεί το δεύτερο σκέλος (η φοροδιαφυγή); Μiracolo.

Ας δούμε όμως και τις άλλες λεπτομέρειες του μηνύματος: «Κάποτε πηγαίναμε στην παραλία και την αφήναμε αγνώριστη. Τώρα αυτές οι εικόνες έχουν περιοριστεί και μια τέτοια συμπεριφορά θεωρείται αντικοινωνική. Το ίδιο έγινε και με τον εθελοντισμό. Για πολλά θέματα τα τελευταία χρόνια αλλάξαμε στάση και γίναμε κοινωνικά πιο υπεύθυνοι. Με τη φοροδιαφυγή όμως; Κοιτάξαμε ποτέ τη φορολογική μας συμπεριφορά με άλλη ματιά; Οχι μόνο ως υποχρέωση απέναντι στο κράτος αλλά ως υποχρέωση του ενός προς τον άλλον, όλων προς όλους. Μήπως ήρθε η ώρα να αποκτήσουμε φορολογική συνείδηση; Γιατί τελικά η φορολογική συνείδηση είναι κοινωνική συνείδηση». Κυριολεκτικά σε άλλον κόσμο.

nbak@dolnet.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk