ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Οι Κινέζοι αντιστέκονται στη σοκολάτα

ΠΕΚΙΝΟ. Γιγαντιαίες προσπάθειες να μετατρέψουν τους Κινέζους σε λάτρεις της σοκολάτας καταβάλλουν οι μεγάλες σοκολατοβιομηχανίες. Τυχόν επιτυχημένη εισχώρησή τους στην κινεζική αγορά θα μεταφραζόταν σε τεράστια κέρδη. Οι κινέζοι καταναλωτές όμως αντιστέκονται, παραμένοντας πιστοί στις παραδοσιακές διατροφικές συνήθειές τους: στην Κίνα αντιστοιχεί μόλις το 1% της παγκόσμιας κατανάλωσης του προϊόντος. Ο μέσος Κινέζος τρώει κατά μέσο όρο μόλις 100 γραμμάρια…

Οι Κινέζοι αντιστέκονται στη σοκολάτα | tovima.gr

ΠΕΚΙΝΟ. Γιγαντιαίες προσπάθειες να μετατρέψουν τους Κινέζους σε λάτρεις της σοκολάτας καταβάλλουν οι μεγάλες σοκολατοβιομηχανίες. Τυχόν επιτυχημένη εισχώρησή τους στην κινεζική αγορά θα μεταφραζόταν σε τεράστια κέρδη. Οι κινέζοι καταναλωτές όμως αντιστέκονται, παραμένοντας πιστοί στις παραδοσιακές διατροφικές συνήθειές τους: στην Κίνα αντιστοιχεί μόλις το 1% της παγκόσμιας κατανάλωσης του προϊόντος.

Ο μέσος Κινέζος τρώει κατά μέσο όρο μόλις 100 γραμμάρια σοκολάτας τον χρόνο, «ψίχουλα» σε σχέση με τον μέσο Ελβετό, ο οποίος τρώει 10 κιλά τον χρόνο.

«Δεν πιστεύω φυσικά ότι οι Κινέζοι θα φτάσουν ποτέ τα επίπεδα των Ελβετών» λέει ο Μαουρίτσιο Ντέτσιο, αντιπρόεδρος της Βarry Callebaut Ασίας- Ειρηνικού, «αλλά αισιοδοξώ ότι μπορεί να φτάσουν στο σημείο να τρώνε δύο κιλά τον χρόνο όπως οι Ιάπωνες και οι Κορεάτες».

Η σοκολατοβιομηχανία εναποθέτει τις ελπίδες της στο γεγονός ότι οι Κινέζοι έχουν αποδειχθεί πρόθυμοι στο παρελθόν να υιοθετήσουν δυτικές συνήθειες.

Σύμφωνα με έρευνα, μεταξύ των λιγοστών Κινέζων που τρώνε τακτικά σοκολάτα η πλειονότητα είναι έφηβοι και νέοι 15 ως 24 ετών. Και αυτό προσδίδει μιαν αχτίδα ελπίδας για τις εταιρείες.

Αλλη σχετική έρευνα έδειξε σταθερή άνοδο του ποσοστού των Κινέζων που ζουν σε μεγαλουπόλεις και έφαγαν σοκολάτα τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο. Το 2005 το ποσοστό αυτό ήταν 34,9 %, ενώ το 2007 ανέβηκε στο 42,3%. Μικρή η άνοδος αν ληφθεί υπόψη ότι αποδίδεται στα δισεκατομμύρια των δολαρίων που ξόδεψαν οι ξένες εταιρείες για την προώθηση και διαφήμιση των προϊόντων τους.

«Η πρόκληση δεν βρίσκεται στο να φτιάξουμε πιο ποιοτικές σοκολάτες για τη συγκεκριμένη αγορά,αλλά στο να καταλάβουμε τι ακριβώς αρέσει στους Κινέζους» παραδέχεται κορυφαίο στέλεχος του κινεζικού τμήματος της νοτιοκορεατικής σοκολατοβιομηχανίας Lotte.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk