Ολα των διακοπών δύσκολα και τα ταξί έχουν το δικό τους μερίδιο στην ταλαιπωρία και στον εκνευρισμό των ταξιδιωτών. Βροχή πέφτουν τις τελευταίες εβδομάδες τα πρόστιμα από τις νομαρχίες και την Τουριστική Αστυνομία σε οδηγούς ταξί για εκατοντάδες παραβάσεις σε όλη τη χώρα. Ασυνείδητοι επαγγελματίες, εκμεταλλευόμενοι την αυξημένη επιβατική κίνηση λόγω των θερινών διακοπών, έχουν αποδυθεί σε όργιο παρανομιών στους σταθμούς του ΟΣΕ, των ΚΤΕΛ, των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων, στα λιμάνια και στα αεροδρόμια. Ψαρεύουν τους επιβάτες που τους συμφέρει, κάνουν επιλογή διαδρομής, αρνούνται μισθώσεις, τσουβαλιάζουν 4 ως 5 άτομα μέσα στα ταξί, εισπράττουν υπερβολικό κόμιστρο και καταπατούν όλους τους κανόνες του «χάρτη» υποχρεώσεών τους προς το επιβατικό κοινό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνουν οι αρμόδιες αρχές, η παράβαση που διαπιστώνεται με μεγαλύτερη συχνότητα είναι η «άρνηση μίσθωσης» με ποσοστό 26,7%. Ακολουθούν αυτές της «επιλογής πελατών» με 14,2%, της «μη ανάρτησης τιμοκαταλόγου» με 12,5%, της «μη έκδοσης απόδειξης ταμειακής μηχανής» με 6,8%, της «στέρησης ειδικής αδείας» με 5,7% και της «ληγμένης άδειας» και του «υπερβολικού κομίστρου» με 5,1%. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο η Νομαρχία Πειραιά επέβαλε 176 πρόστιμα σε οδηγούς ταξί, συνολικού ύψους 75.223 ευρώ, το προηγούμενο εξάμηνο.
Για τον μήνα Ιούλιο η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηρακλείου έλεγξε 34 ταξί, από τα οποία στα 7 διαπιστώθηκαν παραβάσεις του κανονισμού λειτουργίας.
Στον σταθμό Λαρίσης του ΟΣΕ δεκάδες οδηγοί ταξί αφήνουν τα οχήματά τους και συγκεντρώνονται στην είσοδο του σταθμού μόλις φθάσει το τρένο ζητώντας από τους επιβάτες να τους πουν πού πάνε. Αλλοι πλησιάζουν και φωνάζουν τον προορισμό που τους συμφέρει, ενώ άλλοι κόβουν «φάτσες» για να δουν ποιος πελάτης θα είναι αρκετά γενναιόδωρος, ώστε να πάει γρήγορα σπίτι του και να γλιτώσει την ταλαιπωρία. Αφού κάποιοι βρίσκουν τους πρώτους τυχερούς άτυχους, τους βάζουν μέσα στα οχήματα και πηγαίνουν ξανά στην είσοδο του σταθμού μέχρι να μη μείνει ούτε μία θέση άδεια στο ταξί.
Είναι χαρακτηριστικό ότι για διαδρομή από τον σταθμό Λαρίσης στο Μαρούσι με μονή ταρίφα, ιδιοκτήτης ταξί εισέπραξε από την πολλαπλή μίσθωση 30 ευρώ (μαζί με τα δώρα και το αντίτιμο των αποσκευών και του σταθμού).
Παρόμοιες καταστάσεις συμβαίνουν τις ημέρες αυτές στους σταθμούς των ΚΤΕΛ, αλλά και των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων (ιδιαίτερα στην Κηφισιά και στο Μαρούσι), σύμφωνα με τις αναφορές των επιθεωρητών του υπουργείου Μεταφορών που έχουν αρχίσει ελέγχους στα σημεία αυτά. Τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν και στα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας. Πολύ συχνά λιμενικοί από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, αλλά και από το Α΄ Λιμενικό Τμήμα συλλαμβάνουν οδηγούς ταξί που ζητούν υπέρογκα ποσά από τους πελάτες τους. Κάθε χρόνο εκατοντάδες υποθέσεις οδηγών ταξί οδηγούνται στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά. Αντιθέτως, στο Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» η κατάσταση είναι υπό έλεγχο, καθώς η παρουσία της τροχαίας όλο το 24ωρο δεν αφήνει πολλά περιθώρια για επιλογές επιβατών, άρνηση μίσθωσης κτλ. Τις ημέρες του καύσωνα ορισμένοι ασυνείδητοι οδηγοί ταξί για να τα «πάρουν» επικαλούνται τη λειτουργία κλιματιστικού και χρεώνουν επιπλέον τους ανυποψίαστους τουρίστες. Φυσικά οι περισσότεροι τουρίστες δεν γνωρίζουν ότι αυτό είναι παράνομο στη χώρα μας και δέχονται αδιαμαρτύρητα την επιπλέον ταρίφα για το κλιματιστικό, νομίζοντας ίσως ότι βρίσκονται σε κάποια τριτοκοσμική χώρα στην οποία οι «πολυτέλειες» της Δύσης πληρώνονται αδρά. Το φαινόμενο της υπερβολικής χρέωσης έχει πάρει τα τελευταία χρόνια μεγάλες διαστάσεις και τα κόλπα που χρησιμοποιούν- ευτυχώς- λίγοι, ξεπερνούν και την πλέον καλπάζουσα φαντασία. Από τα τελευταία και τα πιο γνωστά είναι η μέθοδος της επικόλλησης μαύρης μονωτικής ταινίας πάνω στην ένδειξη του ταξίμετρου με τη μονή και τη διπλή ταρίφα. Ετσι ο επιβάτης δεν μπορεί να παρακολουθήσει την ένδειξη που έχει καλυφθεί και όλη η διαδρομή μπορεί να γίνει με ανοιχτή τη διπλή ταρίφα.
Η τεχνολογία πάντως έχει την τιμητική της όσον αφορά την προτίμηση των επίδοξων απατεώνων. Τα κρούσματα αλλοίωσης του ταξίμετρου, ώστε να αυξάνεται το κόμιστρο χωρίς να το καταλάβουν οι επιβάτες είναι δεκάδες. Ορισμένοι είχαν συνδέσει το ταξίμετρο με την κόρνα, ενώ άλλοι με τους προβολείς του οχήματος. Κάθε φορά που πατούσαν το ανάλογο κουμπί το ταξίμετρο δούλευε πιο γρήγορα από το κανονικό. Αλλοι είχαν εγκαταστήσει ολόκληρο σύστημα με τηλεκοντρόλ που πατούσαν δήθεν για να αυξήσουν την ένταση του στερεοφωνικού με αποτέλεσμα το ταξίμετρο να «γράφει» σαν τρελό.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να επιδεικνύουν οι επιβάτες όταν το ταξίμετρο δεν βρίσκεται σε εμφανές σημείο ή δεν φαίνονται καλά οι αριθμοί λόγω παλαιότητας ή χαμηλού φωτισμού. Οσο για το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει τη δημιουργία ενός ακόμη τετραψήφιου αριθμού, στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι επιβάτες ταξί, ώστε να καταγράφονται εκεί τα παράπονά τους και στη συνέχεια να υπάρχει ταξινόμηση και διαχείριση των καταγγελιών σε σχέση με τις αρμόδιες, κάθε φορά, υπηρεσίες.