Οι πληγές του τουρισμού

Φτάσαμε στον Αύγουστο, τον αγαπημένο μήνα των περισσοτέρων Ελλήνων. Στις πόλεις, γραφεία, καταστήματα και επιχειρήσεις κατεβάζουν τα ρολά και ενεργοποιούν τον αυτόματο τηλεφωνητή αφού διανύουμε το «χρυσοφόρο εικοσαήμερο» της τουριστικής σεζόν. Στα λιμάνια επικρατεί το αδιαχώρητο, οι πτήσεις είναι πλήρεις, τα πολυτελή ξενοδοχεία πιάνουν ως και 100% πληρότητα, ενώ τα μικρότερα, αλλά και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, βλέπουν επιτέλους ρευστό. Ο τουριστικός κλάδος ετοιμάζεται …

Φτάσαμε στον Αύγουστο, τον αγαπημένο μήνα των περισσοτέρων Ελλήνων. Στις πόλεις, γραφεία, καταστήματα και επιχειρήσεις κατεβάζουν τα ρολά και ενεργοποιούν τον αυτόματο τηλεφωνητή αφού διανύουμε το «χρυσοφόρο εικοσαήμερο» της τουριστικής σεζόν. Στα λιμάνια επικρατεί το αδιαχώρητο, οι πτήσεις είναι πλήρεις, τα πολυτελή ξενοδοχεία πιάνουν ως και 100% πληρότητα, ενώ τα μικρότερα, αλλά και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, βλέπουν επιτέλους ρευστό. Ο τουριστικός κλάδος ετοιμάζεται να δώσει την «εσχάτη των μαχών» του καλοκαιριού αφού καλείται να παράσχει καλά προϊόντα και υπηρεσίες σε εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνες και ξένους που έφτιαξαν βαλίτσες και απαιτούν πια ποιότητα. Ωστόσο σε μια από κάθε άποψη δύσκολη χρονιά τα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού δεν φαίνεται να τελειώνουν. Αλλοτε λόγω ανοχής των τοπικών αρχών και κοινωνιών και άλλοτε λόγω αισχροκέρδειας ή επαγγελματικής ανακολουθίας, η χώρα μας εξακολουθεί να «πληγώνει» Ελληνες και ξένους και να διασύρει την εικόνα της. «Το Βήμα», όπως έχει υποσχεθεί, παρακολουθεί την τουριστική κίνηση και καταγράφει τα προβλήματα δίνοντας τον λόγο στους αναγνώστες. Για μία ακόμη εβδομάδα η στήλη των διακοπών έχει παραλάβει ουκ ολίγες καταγγελίες, τις οποίες και δημοσιεύουμε, παραθέτοντας και ένα μικρό ρεπορτάζ για κάθε περίπτωση.

Θα μπει καράβι;
«Από τις αρχές Ιουνίου έχουμε κάνει κράτηση στα Κύθηρα. Τα δρομολόγια που είχαν ανακοινωθεί ως την ημερομηνία εκείνη δεν μας βόλευαν. Επικοινωνήσαμε με το Λιμεναρχείο Νεαπόλεως, το οποίο μας ενημέρωσε ότι κάθε χρόνο μπαίνουν καινούργια καράβια τον Ιούλιο» γράφει στην επιστολή της η κυρία Σταυρούλα Παπαδοπούλου.

Ωστόσο «εμείς αγωνιούμε για το αν θα υπάρξει καράβι αφού το Λιμεναρχείο δεν μπορεί να μας πει τίποτα σίγουρο. Τόσο δύσκολο είναι πια να προγραμματίσουν τα καράβια για Κύθηρα; Γιατί τις Παρασκευές να έχει καράβι μόνο από Πειραιά; Δεν μπορούμε να περάσουμε από την Πελοπόννησο;» διερωτάται. Η κυρία Παπαδοπούλου είχε προγραμματίσει να αποπλεύσει Παρασκευή από τη Νεάπολη Βοιών και απ΄ ό,τι φαίνεται δεν τα κατάφερε καθώς η ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με την ηπειρωτική χώρα είναι μια πονεμένη ιστορία. Τα τελευταία χρόνια το βάρος των μεταφορών στην περιοχή έχει αναλάβει η «Μυρτιδιώτισσα», το μοναδικό πλοίο της ΑΝΕΝ, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1975. Τόσο το καράβι όσο και η εταιρεία έχουν περάσει διάφορες «φουρτούνες» και πολλές φορές τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα έχουν αποκοπεί από την υπόλοιπη χώρα, ωστόσο μέχρι προσφάτως τα δρομολόγια εκτελούνταν κανονικά. Στην περιοχή συνηθίζεται στα μέσα του καλοκαιριού να δρομολογείται ένα ακόμη πλοίο που εκτελεί δρομολόγια στα κενά που αφήνει η «Μυρτιδιώτισσα». Εφέτος όλα έδειχναν ότι η «Πορφυρούσα» θα έμπαινε στα δρομολόγια για έναν χρόνο, κάτι που είχε και τυπικά

εγκριθεί από το αρμόδιο υπουργείο, «με την προϋπόθεση της προσκόμισης των απαραίτητων δικαιολογητικών». Οπως έγινε γνωστό τα δικαιολογητικά ακόμη εκκρεμούν, με αποτέλεσμα το καράβι να έχει αγκυροβολήσει στο λιμάνι της Νεάπολης. Και σαν να μην έφθανε αυτό, η «Μυρτιδιώτισσα» προσέκρουσε σε βραχώδη ακτή, υπέστη ρήγματα και αντικαταστάθηκε προσωρινά από το «Εξπρές Πήγασος» της Ηellenic Seaways. Η ουσία του προβλήματος είναι ότι τα δρομολόγια των Κυθήρων θεωρούνται ζημιογόνα και δεν προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον των ακτοπλοϊκών εταιρειών παρ΄ ότι επιδοτούνται, καθώς εντάσσονται στην «άγονη γραμμή».

Ποιος ελέγχει τις ομπρέλες;

«Πήγα διακοπές στη Σίφνο για μία εβδομάδα. Μία ημέρα πήγαμε στο Βαθύ για μπάνιο» γράφει η κυρία Βίκυ Γκόνη. Ελλείψει ελεύθερου χώρου, κάθησαν σε ένα κομμάτι της ακτής, στο οποίο ενοικιάζονται ομπρέλες και ξαπλώστρες. Η κυρία Γκόνη πλήρωσε οκτώ ευρώ για δύο ξαπλώστρες και μία ομπρέλα, «εννοείται χωρίς απόδειξη». «Υπάρχει κάποιος έλεγχος σε αυτές τις επιχειρήσεις;» διερωτάται. Την εκμετάλλευση των ακτών αναλαμβάνει ο εκάστοτε πλειοδότης της δημοπρασίας που κηρύσσει κάθε δήμος. Σύμφωνα με πληροφορίες, το αντίτιμο που εκλήθη να πληρώσει ο πλειοδότης για τη συγκεκριμένη παραλία ξεπέρασε τις 5.000 ευρώ. Από την άλλη ο νόμος δεν ορίζει κάποια τιμολόγηση από τις αρμόδιες αρχές, όπερ σημαίνει ότι κάθε επιχειρηματίας χρεώνει ό,τι ποσό θεωρεί αρκετό για την απόσβεση της επένδυσής του και φυσικά για το κέρδος του. Η μη έκδοση απόδειξης είναι ζήτημα που αφορά την Τουριστική Αστυνομία και το Λιμενικό όσο και την αρμόδια ΔΟΥ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk