Χωρίς πλοία κινδυνεύει να μείνει μετά τον Σεπτέμβριο το Αιγαίο, καθώς πολλές εταιρείες της ακτοπλοΐας σχεδιάζουν να αποσύρουν μονάδες από τις γραμμές προκειμένου να καλύψουν τα αυξημένα κόστη που προκύπτουν από τις αυξήσεις των καυσίμων κίνησης. Στην προοπτική της απόσυρσης πλοίων από τη γραμμή αναφέρθηκε με δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κ. Απ. Βεντούρης, ο οποίος άσκησε έντονη κριτική στην κυβέρνηση για την αδυναμία της να παρέμβει στον κλάδο.

Ο κ. Βεντούρης αναφέρθηκε ακόμη μία φορά στις κρατήσεις υπέρ τρίτων λέγοντας ότι επιβαρύνουν τουλάχιστον κατά 50% το κόστος του ταξιδιού. Ο κόσμος, είπε, θα πρέπει να γνωρίζει τι πληρώνει και πού πάνε τα χρήματα αυτά. Το 50% του εισιτηρίου που πληρώνει σήμερα δεν πάει στις εταιρείες αλλά στο κράτος, το οποίο αρνείται να καταργήσει αυτές τις κρατήσεις, οι περισσότερες εκ των οποίων δικαίως έχουν χαρακτηριστεί «χαράτσι».

Εξάλλου ο κ. Βεντούρης αναφέρθηκε και στην άγονη γραμμή, λέγοντας ότι και εκεί θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα και πολλά νησιά κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση. «Το ότι το κράτος πληρώνει για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών της άγονης γραμμής είναι ένας μύθος» είπε ο πρόεδρος της ΕΕΑ, αναφέροντας ότι και αυτό το κόστος καλύπτουν οι επιβάτες της ακτοπλοΐας πληρώνοντας έναν επίναυλο 3%, ο οποίος υποτίθεται πως πάει για την άγονη. Επίσης διατύπωσε ερωτήματα για το αν πάει όλος ο επίναυλος του 3% στην άγονη, αφήνοντας να εννοηθεί ότι χρήματα από τον συγκεκριμένο «κουμπαρά» διαχέονται και αλλού.

Ο κ. Βεντούρης κάλεσε για άλλη μία φορά την κυβέρνηση να αναλάβει πρωτοβουλία επανεξέτασης του ζητήματος των κρατήσεων υπέρ τρίτων με απώτερο στόχο να καταργήσει αυτές τις κρατήσεις, έτσι ώστε να βελτιωθεί αισθητά η τελική τιμή των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας. Προειδοποίησε δε ότι υπό τις παρούσες συνθήκες είναι βέβαιο πως πολλές εταιρείες θα αναζητήσουν τρόπους να τραβήξουν από τις γραμμές τα πλοία τους, διότι αν παραμείνουν, αυτό θα σημαίνει οικονομική καταστροφή για τις ίδιες. Ηδη όμως αρκετές εταιρείες, όπως η Ηellenic Seaways, έχουν υποβάλει αιτήματα προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για αναδιάταξη των στόλων τους, προκειμένου να μειώσουν τα δρομολόγια και να τοποθετηθούν τα πλοία τους σε γραμμές με μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.

Επειδή τα παραπάνω αιτήματα φέρνουν τα πάνω κάτω στην ακτοπλοΐα εν μέσω θερινής περιόδου, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γ.Βουλγαράκης αποφάσισε να μη συνέλθει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο θα εξέταζε τα εν λόγω αιτήματα, μέχρι νεωτέρας. Αρκετές εταιρείες πάντως, και παρά τα περί αντιθέτου λεγόμενα, έχουν ήδη αρχίσει να μελετούν τρόπους απόσυρσης πλοίων από τις γραμμές ή περικοπές δρομολογίων. Η μόνη εταιρεία που έχει ήδη ανακοινώσει ότι δεν θα κάνει καμία περικοπή δρομολογίων αλλά ούτε θα αποσύρει πλοίο της από τις γραμμές, κύριες και άγονες, είναι η Βlue Star Ferries, η οποία ανακοίνωσε και νέες εκπτώσεις της τάξεως του 20%.