Τα γονίδια καθορίζουν τον εθισμό στο τσιγάρο

Τα γονίδια καθορίζουν τον εθισμό στο τσιγάρο | tovima.gr

Το γονιδιακό υπόβαθρο προσδιορίζει ποιοι έφηβοι καπνιστές θα πιαστούν στα «δίχτυα» του τσιγάρου για την υπόλοιπη ζωή τους, αναφέρουν ερευνητές από τα Πανεπιστήμια της Γιούτας και του Ουισκόνσιν στο επιστημονικό περιοδικό «Ρublic Library of Science». Οι ερευνητές είδαν ότι άτομα που φέρουν ορισμένες γονιδιακές παραλλαγές και τα οποία ξεκινούν το κάπνισμα πριν από την ηλικία των 17 ετών έχουν πενταπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν εφόρου ζωής εθισμό στη νικοτίνη σε σύγκριση με άλλους συνομηλίκους τους που δεν φέρουν αυτές τις παραλλαγές. Είναι ωστόσο αξιοσημείωτο ότι, όπως προέκυψε από τη μελέτη, τα άτομα που έφεραν αυτές τις παραλλαγές αλλά ξεκίνησαν το κάπνισμα μετά τα 17 έτη δεν αύξησαν τον κίνδυνο εθισμού αργότερα στη ζωή τους. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα νέα αποτελέσματα μαρτυρούν ότι εάν καθυστερήσει η έναρξη του καπνίσματος στους εφήβους, τότε μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να προληφθεί και η εξάρτηση από τη νικοτίνη.