Σε μια πενταετία το εμβόλιο για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα

ΛΟΝΔΙΝΟ. Μία και μόνο ένεση ίσως να κρύβει τη θεραπεία της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Αυτό υπόσχονται ερευνητές του Πανεπιστημίου του Νιούκαστλ στη Βρετανία, οι οποίοι έχουν αναπτύξει ένα θεραπευτικό εμβόλιο για τη νόσο, το οποίο ελπίζουν ότι θα κυκλοφορήσει ευρέως σε μια πενταετία. Η φιλοσοφία της θεραπείας βασίζεται στη λήψη κυττάρων από τον ίδιο τον ασθενή, στην τροποποίησή τους στο εργαστήριο και στην επανέγχυσή τους στις αρθρώσεις που έχουν επηρεαστεί από την αυτοάνοση ασθένεια.

Σε μια πενταετία το εμβόλιο  για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα | tovima.gr

Η φιλοσοφία της θεραπείας βασίζεται στη λήψη κυττάρων από τον ίδιο τον ασθενή, στην τροποποίησή τους στο εργαστήριο και στην επανέγχυσή τους στις αρθρώσεις που έχουν επηρεαστεί από την αυτοάνοση ασθένεια. Οι ερευνητές, με τη χρήση χημικών, στεροειδών και βιταμίνης D, πέτυχαν να κάνουν τα ίδια τα λευκά αιμοσφαίρια των ασθενών να καταστέλλουν αντί να ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα, αποτρέποντάς το έτσι από το να επιτίθεται λανθασμένα στις ίδιες τις αρθρώσεις του. Αν και παρόμοιας φύσης μέθοδος χρησιμοποιείται στην έρευνα για τον καρκίνο, είναι η πρώτη φορά που η τεχνική εφαρμόζεται για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Οπως ανέφερε ο καθηγητής Αλαν Σίλμαν, ιατρικός διευθυντής του φιλανθρωπικού ιδρύματος Αrthritis Research Campaign που χρηματοδότησε τη μελέτη των ερευνητών από το Νιούκαστλ, «πρόκειται για μια σημαντική ενδεχόμενη θεραπεία. Είναι πιθανό μια και μόνο έγχυση να σταματά τη μη φυσιολογική απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος που οδηγεί σε φλεγμονή των αρθρώσεων. Εάν η θεραπεία αποδειχθεί αποτελεσματική θα μπορεί να αναστρέψει τη νόσο».

Οι βρετανοί ερευνητές αναμένεται να δοκιμάσουν τώρα την αποτελεσματικότητα του θεραπευτικού εμβολίου τους σε οκτώ εθελοντές με ρευματοειδή αρθρίτιδα από το Νοσοκομείο Φρίμαν, στο πλαίσιο πιλοτικής μελέτης η οποία αναμένεται να οδηγήσει μελλοντικά σε ευρύτερες κλινικές δοκιμές.

• Πάσχα στο χωριό; Κατά την τακτική ενημέρωση για την πανδημία, η κυρία Κοτανίδου εξέφρασε την ελπίδα ότι φέτος το Πάσχα ίσως να... ΒΗΜΑτοδότης |