Η γόνιμη πλευρά της ομοφυλοφιλίας

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ.Υπάρχει μια θεωρία σύμφωνα με την οποία η ομοφυλοφιλία είναι κληρονομική. Με δεδομένο όμως αυτό δημιουργείται το ερώτημα του γιατί οι ομοφυλόφιλοι δεν έχουν εξαφανιστεί από τον «γενετικό» χάρτη αφού είναι πολύ λιγότερο πιθανό να αναπαραχθούν σε σύγκριση με τα ετεροφυλόφιλα άτομα. Ερευνητές από την Πάδοβα της Ιταλίας πιστεύουν ότι βρήκαν την απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα: ανακάλυψαν ότι οι στενοί συγγενείς των ομοφυλόφιλων ανδρών τείνουν να αποκτούν περισσότερα παιδιά σε σύγκριση με τον μέσο όρο.

Η γόνιμη  πλευρά της  ομοφυλοφιλίας | tovima.gr

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ.

Υπάρχει μια θεωρία σύμφωνα με την οποία η ομοφυλοφιλία είναι κληρονομική. Με δεδομένο όμως αυτό δημιουργείται το ερώτημα του γιατί οι ομοφυλόφιλοι δεν έχουν εξαφανιστεί από τον «γενετικό» χάρτη αφού είναι πολύ λιγότερο πιθανό να αναπαραχθούν σε σύγκριση με τα ετεροφυλόφιλα άτομα. Ερευνητές από την Πάδοβα της Ιταλίας πιστεύουν ότι βρήκαν την απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα: ανακάλυψαν ότι οι στενοί συγγενείς των ομοφυλόφιλων ανδρών τείνουν να αποκτούν περισσότερα παιδιά σε σύγκριση με τον μέσο όρο. Οι επιστήμονες κατέληξαν στα συμπεράσματά τους με χρήση ενός υπολογιστικού μοντέλου.

Το 2004 οι ιταλοί ερευνητές μελέτησαν περίπου 200 οικογένειες από την Ιταλία και ανακάλυψαν ότι οι μητέρες, οι θείες αλλά και οι γιαγιάδες από την πλευρά της μητέρας ομοφυλόφιλων ανδρών ήταν πιο γόνιμες σε σύγκριση με τον μέσο όρο. Πρόσφατα οι ειδικοί προσπάθησαν να εξηγήσουν αυτήν τη παρατήρηση μέσω διαφορετικών γενετικών μοντέλων και τώρα, όπως σημειώνουν στο επιστημονικό έντυπο «ΡLoS ΟΝΕ», πιστεύουν ότι βρήκαν την απάντηση.

Οπως σημειώνει ο Αντρέα Καμπέριο-Τσιάνι που ηγήθηκε της μελέτης «τα γονίδια λειτουργούν με έναν ανταγωνιστικό τρόποαυτό σημαίνει ότι όταν αφορούν τη γυναίκα αυξάνουν τη γονιμότητα ενώ όταν αφορούν ένα αρσενικό μειώνουν τη γονιμότητα. Είναι ένα χαρακτηριστικό που ωφελεί το ένα φύλο εις βάρος του άλλου». Αν αυτό το σενάριο ισχύει, ίσως λύνει τον γρίφο της κληρονομικής ομοφυλοφιλίας. Αν τα ίδια γονίδια «γεννούν» την ομοφυλοφιλία στους άνδρες και την ίδια στιγμή αυξάνουν τη γονιμότητα στις γυναίκες, τότε οποιεσδήποτε απώλειες σε απογόνους που αφορούν τους άνδρες ισοσταθμίζονται με τη μεγαλύτερη γονιμότητα των γυναικών της οικογένειας. Βέβαια, οι ίδιοι οι ερευνητές παραδέχονται ότι ακόμη και αν τίθεται σε λειτουργία αυτό το ανταγωνιστικό γενετικό σύστημα, αφορά μόνο ένα ποσοστό των συνολικών αιτίων της ομοφυλοφιλίας στους άνδρες. Αλλοι παράγοντες, τόσο γενετικοί όσο και κοινωνικοί, παίζουν επίσης ρόλο.