Ενα ποτήρι κόκκινο κρασί «αθωώνει» το κόκκινο κρέας

ΛΟΝΔΙΝΟ. Πρόκειται για την τέλεια (επιστημονική) δικαιολογία, προκειμένου να συνοδεύσετε το επόμενο γεύμα σας που θα περιέχει κόκκινο κρέας με ένα ποτήρι κόκκινο κρασί. Ερευνητές του Εβραϊκού Πανεπιστημίου της Ιερουσαλήμ ανακάλυψαν ότι το κόκκινο κρασί «ακυρώνει» τη δράση ορισμένων βλαπτικών χημικών που παράγονται στο στομάχι κατά την πέψη του κόκκινου κρέατος. Οπως αναφέρουν οι ερευνητές στο επιστημονικό έντυπο «Journal of Αgricultural and Food Chemistry», τα χημικά …

Ενα ποτήρι κόκκινο κρασί  «αθωώνει» το κόκκινο κρέας | tovima.gr

Οπως αναφέρουν οι ερευνητές στο επιστημονικό έντυπο «Journal of Αgricultural and Food Chemistry», τα χημικά αυτά εκλύονται κατά την πέψη του λίπους που περιέχει το κόκκινο κρέας και συνδέονται με πρόκληση πλήθους ιατρικών προβλημάτων όπως ο καρκίνος, η σκλήρυνση των αρτηριών, ο διαβήτης και η νόσος του Πάρκινσον. Οι ισραηλινοί επιστήμονες εξηγούν ότι η λειτουργία του στομάχου μοιάζει με εκείνη ενός «βιοαντιδραστήρα», μέσα στον οποίο το κόκκινο κρασί εξουδετερώνει τους κινδύνους που πηγάζουν από την κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

Για τη διεξαγωγή της μελέτης οι ερευνητές πραγματοποίησαν πείραμα σε ποντίκια: χώρισαν τα τρωκτικά σε δύο ομάδες και στη συνέχεια χορήγησαν στην πρώτη σκέτο κόκκινο κρέας και στη δεύτερη κόκκινο κρέας εμποτισμένο σε κόκκινο κρασί.

Από αναλύσεις είδαν ότι η προσθήκη κρασιού μείωνε σημαντικά τα επίπεδα δύο τοξικών χημικών ουσιών που απελευθερώνονταν από το κρέας κατά την πέψη. Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η θετική επίδραση του κόκκινου κρασιού οφείλεται στις πολυφαινόλες, τις ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες που δρουν ενάντια στην καταστροφή των κυττάρων του οργανισμού.