Εφηβικό σεξ για την επιβίωση

Μ ια μορφή μεταδοτικού καρκίνου απειλεί τους διαβόλους της Τασμανίας (μαρσιποφόρα, μαύρου χρώματος, που ζουν αποκλειστικά στην Τασμανία) και τα ζώα βρήκαν τη λύση ώστε να αποφύγουν την εξαφάνιση: ζευγαρώνουν σε μικρότερη ηλικία προκειμένου να συνεχιστεί το είδος τους. Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Τασμανίας ανακάλυψαν ότι ο αριθμός των διαβόλων που ξεκινούν τη σεξουαλική τους ζωή στην ηλικία του ενός έτους, αντί στην ηλικία των δύο ετών όπως συνηθιζόταν, έχει αυξηθεί κατά 16 φορές. Οι διάβολοι της Τασμανίας οφείλουν το όνομά τους στον κακότροπο χαρακτήρα και στη διαπεραστική κραυγή τους. Τα τελευταία 12 χρόνια ο πληθυσμός τους έχει εμφανίσει σημαντική μείωση εξαιτίας μιας μορφής καρκίνου που μεταδίδεται με το δάγκωμα και προκαλεί την εμφάνιση όγκων στο ρύγχος και στον λαιμό. Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι το είδος θα μπορούσε να εξαφανιστεί σε διάστημα 20 ως 25 ετών. Εξαιτίας αυτής της «επιδημίας» καρκίνου, οι θηλυκοί διάβολοι που αναπαράγονται μετά την ηλικία των δύο ετών συνήθως δεν ζουν αρκετά για να αναθρέψουν τα μικρά τους. Ετσι, το είδος προσαρμόστηκε εξελικτικά στις νέες καταστάσεις για να σωθεί από τον αφανισμό, όπως σημειώνουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Ρroceedings of the Νational Αcademy of Sciences».