▅ Τα χειρότερα απεφεύχθησαν γιατί ο μηχανοδηγός του συρμού του Προαστιακού αντέδρασε ακαριαία και έκανε τις ενδεδειγμένες κινήσεις
▅ Ο μηχανοδηγός όταν είδε το άλλο τρένο να έρχεται φώναξε στους επιβάτες «φύγετε αμέσως και πηγαίνετε προς τα πίσω. Θα γίνει σύγκρουση»
▅ Οι τραυματίες διακομίστηκαν στα νοσοκομεία Ευαγγελισμός, Ερυθρός Σταυρός και ΚΑΤ και όλοι θεωρείται ότι βρίσκονται εκτός κινδύνου
Η γρήγορη αντίδραση του μηχανοδηγού του Προαστιακού, μόλις είδε άλλο τρένο να έρχεται καταπάνω του, έσωσε ανθρώπινες ζωές στη χθεσινή μετωπική σύγκρουση δύο τρένων στις Τρεις Γέφυρες. Ο ΟΣΕ αποδίδει το ατύχημα σε ανθρώπινο λάθος, το οποίο σημειώθηκε στις 7.30 το πρωί στα Μυκονιάτικα, στο ύψος της συμβολής της λεωφόρου Δημοκρατίας και της Κωνσταντινουπόλεως, όταν η εμπορική αμαξοστοιχία του ΟΣΕ που εκτελούσε το δρομολόγιο από τον Αγιο Ιωάννη Ρέντη προς τα Διυλιστήρια βρέθηκε απέναντι από τον συρμό του Προαστιακού που κινούνταν στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή και εκτελούσε το δρομολόγιο από Νεραντζιώτισσα προς Αθήνα- Πειραιά.

Το αποτέλεσμα ήταν να τραυματιστούν 53 άνθρωποι, ανάμεσά τους δύο γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης και ο ένας μηχανοδηγός, που γλίτωσαν τα χειρότερα, όχι μόνο από καθαρή τύχη, αλλά και γιατί ο άνθρωπος που κρατούσε στα χέρια του το χειριστήριο του συρμού του Προαστιακού αντέδρασε ακαριαία και έκανε τις ενδεδειγμένες κινήσεις. Ολοι οι τραυματίες, πολλοί σε κατάσταση σοκ, άλλοι με θλαστικά τραύματα και άλλοι με απλές αμυχές, διακομίστηκαν στα νοσοκομεία Ευαγγελισμός, Ερυθρός Σταυρός και ΚΑΤ και όσοι κρίθηκε απαραίτητο παρέμειναν για νοσηλεία. Κανείς πάντως από τους νοσηλευομένους δεν αντιμετώπισε σοβαρό κίνδυνο. Οι επιπτώσεις της σύγκρουσης δεν περιορίστηκαν μόνον εξαιτίας της μικρής ταχύτητας που είχαν οι δύο αμαξοστοιχίες, επειδή περνούσαν από κατοικημένη περιοχή, αλλά κυρίως χάρη στον μηχανοδηγό του Προαστιακού κ. Χρήστο Κουρέτα. Ο μηχανοδηγός όταν είδε το άλλο τρένο να έρχεται σηκώθηκε από τη θέση του, άνοιξε την εσωτερική πόρτα που «επικοινωνεί» με το εσωτερικό του πρώτου βαγονιού και φώναξε στους επιβάτες «φύγετε αμέσως και πηγαίνετε προς τα πίσω. Θα γίνει σύγκρουση». Προηγουμένως είχε θέσει σε λειτουργία την πέδη ανάγκης ώστε να φρενάρει όσο μπορεί και άνοιξε τις πόρτες των βαγονιών για να εκτονωθεί ο αέρας που βρισκόταν σε αυτά. Στη συνέχεια εγκατέλειψε κι αυτός την καμπίνα του, μπαίνοντας στο πρώτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας.

Οπως έλεγαν επιβάτες, η ειδοποίηση του μηχανοδηγού ήταν σωτήρια γι΄ αυτούς και είχε αποτέλεσμα να μην υπάρξουν νεκροί. Οπως και το γεγονός ότι ο μηχανοδηγός σταμάτησε σε ευθεία και δεν συνέχισε την πορεία του λίγα μέτρα μακρύτερα όπου υπάρχει στροφή και μειωμένη ορατότητα από την αντίθετη κατεύθυνση. Ελάχιστα λεπτά αργότερα ακούστηκε ο δυνατός θόρυβος από τη σφοδρή σύγκρουση. Η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας είχε «εισβάλει» στην καμπίνα του μηχανοδηγού του Προαστιακού. Ωστόσο και τα δύο τρένα δεν εκτροχιάστηκαν. Κάτοικοι και εργαζόμενοι της περιοχής έσπευσαν αμέσως να βοηθήσουν τους επιβάτες που είχαν τραυματιστεί να αποβιβαστούν από το τρένο. Λίγο αργότερα στην περιοχή καταφθάνουν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής και 18 ασθενοφόρα. Οι πυροσβέστες αρχίζουν να απεγκλωβίζουν τους παγιδευμένους επιβάτες και να τους παραδίδουν στους τραυματιοφορείς. Τα πρώτα ασθενοφόρα αναχωρούν προς τα νοσοκομεία Αγιος Παντελεήμων, ΚΑΤ, Ευαγγελισμός και Ερυθρός Σταυρός έχοντας στο εσωτερικό τους δύο και τρεις τραυματίες. Οσοι από αυτούς δεν έχουν υποστεί κάποια τραύματα προσπαθούν να συνειδητοποιήσουν τι έχει συμβεί και με τα κινητά τηλέφωνά τους ενημερώνουν τους συγγενείς τους για να μην ανησυχούν. Ελάχιστη ώρα αργότερα ξεκίνησαν και πάλι με μικροκαθυστερήσεις τα δρομολόγια των άλλων συρμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από βοηθητικές γραμμές.

Από την έρευνα του ΟΣΕ αναμένεται τώρα να διαπιστωθεί αν φταίει ο σταθμάρχης Αθηνών που είχε τον έλεγχο της κυκλοφορίας του ΟΣΕ ή ο σταθμάρχης της Λυκότρυπας που είχε την ευθύνη για την κυκλοφορία του Προαστιακού, αλλά οι ευθύνες που μπορεί να τους ανήκουν για το ανθρώπινο λάθος του ατυχήματος, όπως φαίνεται, δεν είναι και οι μοναδικές. Ούτε ένα από τα «εργαλεία» που θα έπρεπε να έχει στα χέρια του ο ΟΣΕ για να αποτρέπει τέτοια περιστατικά δεν είναι… καλογυαλισμένο: Σοβαρές παραβιάσεις του κανονισμού ασφαλείας, υπερφόρτωση των γραμμών με τρένα και διέλευσή τους από σημεία όπου ταυτόχρονα εκτελούνται έργα, έλλειψη προσωπικού, είναι μερικά από τα αίτια που δείχνουν οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).

Πόσο μάλλον όταν ειδικά στην περίπτωση του ατυχήματος στις Τρεις Γέφυρες τα τρένα του ΟΣΕ και τα τρένα του Προαστιακού κινούνται στην ίδια γραμμή και μάλιστα προς τις δύο κατευθύνσεις (άνοδος και κάθοδος). Το χειρότερο; Πάνω στο ίδιο δίκτυο εξακολουθούν να εκτελούνται εργασίες με τις επεκτάσεις και ανακατασκευές των γραμμών και την ανοικοδόμηση νέων σταθμών.