ΒΕΡΟΛΙΝΟ. Ηταν ένας άγραφος νόμος: Οποτε η Deutsche Βahn, η εταιρεία Γερμανικών Σιδηροδρόμων, ήθελε καινούριους συρμούς, τηλεφωνούσε αυτόματα στα κεντρικά γραφεία της Siemens στο Μόναχο. « Κάθε άλλο θα εθεωρείτο πράξη εσχάτης προδοσίας » έλεγε αναλυτής. « Η Siemens ήταν σαν τον προμηθευτή της Αυλής ».

Γι΄ αυτό και η χθεσινή είδηση ότι οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι μελετούν το ενδεχόμενο, στο πλαίσιο διεθνούς διαγωνισμού, να παραγγείλουν 15 υπερσύγχρονες αμαξοστοιχίες στη γαλλική Αlstom, τον ανταγωνιστή της Siemens, έσκασε σαν βόμβα στη Γερμανία. Το παιχνίδι δεν έχει βέβαια κριθεί ακόμη. Ωστόσο ύστερα από την εξέταση των προσφορών οι υπεύθυνοι της Deutsche Βahn εκτιμούν ότι οι νέες γαλλικές «βολίδες» τύπου Αutomotrice Grande Vitesse (ΑGV) υπερέχουν σαφώς των γερμανικών τύπου ΙCΕ- και σε ταχύτητα (πλέον των 300 χιλιομέτρων την ώρα) και σε τιμή. Και αυτό, σύμφωνα με τη γνώμη των ειδικών, προδικάζει την απόφαση η οποία θα ληφθεί τον ερχόμενο Ιούλιο.

« Είναι η πρώτη φορά που ο όμιλος του Μονάχου κινδυνεύει να χάσει πελάτη στη γερμανική αγορά » πρόσθεσε ο ίδιος αναλυτής. Και τι πελάτη! Η Deutsche Βahn είναι η εταιρεία με το πυκνότερο σιδηροδρομικό δίκτυο και τον μεγαλύτερο «στόλο» αμαξοστοιχιών στην Ευρώπη. Η απώλειά του θα έπληττε έτσι επιπλέον το ηθικό της εταιρείας, η οποία βρίσκεται εδώ και 14 μήνες στη δίνη ενός μεγάλου σκανδάλου διαφθοράς.

Το σοκ στο Μόναχο ήταν έκδηλο, όμως οι ιθύνοντες της Siemens «καμώνονταν» ψυχραιμία. « Είναι ελιγμός της Deutsche Βahn για να ρίξουμε τις τιμές » έλεγε εις εξ αυτών. Γεγονός είναι, όμως, ότι ο κλάδος αμαξοστοιχιών της Siemens περνά χρόνια κρίση. Ηδη από καιρό η ηγεσία του ομίλου σκεφτόταν να του βάλει λουκέτο. Τυχόν στροφή της Deutsche Βahn προς τους Γάλλους θα αύξανε έτσι την πίεση οι σκέψεις αυτές να γίνουν πράξη.