Αmor vincit omnia! Το πνεύμα της αγάπης επικράτησε στη δεξίωση του ζεύγους Κωνσταντίνου και Μαρίκας Μητσοτάκη για τα 55 χρόνια εγγάμου βίου που συμπλήρωσαν.
Συνεργάτης μου, ο οποίος το βράδυ της περασμένης Παρασκευής παρευρέθη στην ωραία εκδήλωση, έμεινε άφωνος όταν είδε τη Γιάννα Αγγελοπούλου να αφήνεται στην αγκαλιά της Μαριάννας Βαρδινογιάννη . Οι δύο κυρίες ήσαν σε διαφορετικά τραπέζια και σε θέσεις έτσι διαλεγμένες ώστε η καθεμία να έχει την πλάτη της γυρισμένη στην άλλη. Εν τούτοις, μόλις σηκώθηκε η Γιάννα Αγγελοπούλου, ο εναγκαλισμός κατέστη αναπόφευκτος. Ηταν η συγκινητικότερη στιγμή της βραδιάς.
Ωστόσο, από πολιτικής πλευράς, η βραδιά ήταν χαμηλού ενδιαφέροντος. Μόνον ο Γιώργος Σουφλιάς εμφανίστηκε από τους βασικούς παράγοντες της ΝΔ, αλλά αποχώρησε νωρίς. Κυριάρχησαν τα στελέχη δευτέρας διαλογής, τα οποία δεν έχει νόημα να αναφέρουμε ονομαστικά. Ο Δημήτριος Λ.Αβραμόπουλος δεν ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση, διότι θυμήθηκε ότι εκείνο το βράδυ είχε τα γενέθλιά του, ενώ οι Προκόπης Παυλόπουλος και Βαγγέλης Μεϊμαράκης μάλλον επικαλέστηκαν φόρτο εργασίας, λόγω της επίσκεψης Σαρκοζί στην Αθήνα. Τέλος, κανείς δεν είδε τον εικονιζόμενο στο σκίτσο Γιώργο Αλογοσκούφη – αλλά αμφιβάλλω αν είχε καν προσκληθεί…
Προμηθεύτηκα μέσω Διαδικτύου (ναι, από το Αmazon.com) τη συλλογή «Ομιλίες και Λόγοι» του Ανθίμου Δ.Ρούσσα, Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, που κυκλοφόρησε από τις γνωστές εκδόσεις της συμπρωτευούσης «Ευλογία». Περιέχει όλες τις σημαντικές ομιλίες του συμπαθούς ιεράρχου, όπως τον επικήδειό του για τον Χριστόδουλο, την ομιλία «Μάθετε λοιπόν,ω Σκοπιανοί» από το συλλαλητήριο των πέντε χιλιάδων και, ακόμη, την ομιλία του «Εκάς οι βέβηλοι!» στα εγκαίνια της 70ής ΔΕΘ το 2005, όταν έκανε μάθημα περί Μακεδονικού στον Πρωθυπουργό.
Μένω ειδικά στην τελευταία, για την οποία ο ίδιος επισημαίνει αυτάρεσκα σε σχετική υποσημείωση: «Η προσφώνηση αυτή έκαμε πάταγο, σε σχέση με το “Σκοπιανό”. Πολύ σύντομα οι “ειδικοί” ομολόγησαν». Η ξεχωριστή αξία της οφείλεται όμως σε δύο άλλους λόγους.
Πρώτον, επειδή διαφωτίζει τον παρατηρητή του «χριστιανικού Ισλάμ» ως προς τη μισαλλοδοξία του ακραιφνέστερου εκφραστή της τάσης, που δεν είναι άλλος από τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης. Εκεί, ζητεί ουσιαστικά την εκδίωξη ( «Εκάς οι βέβηλοι!» ) όσων δεν ασπάζονται τις απόψεις του περί Μακεδονικού: «Υπάρχουν σταγονίδια […] που είναι εντός των τειχών,εντός των συνόρων της ελληνικής πατρίδος μας,και όσο και αν είναι λίγα,είναι ενοχλητικά και επικίνδυνα» . Στάση που πρεσβεύει τη συντριβή της μειοψηφίας από την πλειοψηφία και την οποία υιοθέτησε ανενδοιάστως και στο ζήτημα του Συμφώνου Συμβίωσης, όταν χαρακτήρισε «πόρνους» όσους σκοπεύουν να το προτιμήσουν έναντι του θρησκευτικού γάμου.
Δεύτερον, για τον λόγο ότι η ομιλία αυτή δείχνει πως τα ακρίτως επαναλαμβανόμενα στερεότυπα της εθνικής ιδεολογίας (κοινώς, οι αρλούμπες) παγιδεύουν ως και έναν λογιότατο μητροπολίτη, όπως ο Ανθιμος, στην ιστορική ανακρίβεια, στον μύθο και, εν τέλει, στην αγραμματοσύνη: «Οι Θεσσαλονικείςσάς ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας» λέει στην ομιλία του «διότι ήλθατε στην αγιοτόκο και πανέμορφη (sic) πόλη της Θεσσαλονίκης του σήμερα, του πολιτισμού και της προόδου,αλλά και της Θεσσαλονίκης των αρχαίων ελλήνων προγόνων μας:τη Θεσσαλονίκη του Φιλίππου,τη Θεσσαλονίκη του Αριστοτέλους,τη Θεσσαλονίκη του Αλεξάνδρου» και συνεχίζει με βυζαντινά μεγαλεία, ελληνοχριστιανικούς πολιτισμούς και τα τοιαύτα.
Ο Σεβασμιότατος έχει βυθιστεί τόσο πολύ στους αγαπημένους του μύθους ώστε τους έχει πιστέψει. Αν θυμάμαι καλά, η Θεσσαλονίκη ιδρύθηκε από τον βασιλέα της Μακεδονίας Κάσσανδρο, επίγονο του Αλεξάνδρου. Η πόλη πήρε το όνομά της από τη σύζυγο του Κασσάνδρου, που ήταν θυγατέρα του Φιλίππου Β΄ και ετεροθαλής αδελφή του Αλεξάνδρου. Επομένως, ο μόνος τρόπος να είχαν δει τη Θεσσαλονίκη είτε ο Φίλιππος είτε ο Αλέξανδρος θα ήταν στα όνειρά τους. Οσο για τον Αριστοτέλη, μολονότι τον έχουν κάνει πλατεία στην πόλη, μου φαίνεται εξίσου απίθανο και για αυτόν να είχε δει την πόλη της Θεσσαλονίκης, καθώς πέθανε έναν χρόνο μετά τον θάνατο του Αλεξάνδρου.
Είναι πράγματι ωφέλιμη η ομιλία του Σεβασμιοτάτου, διότι μας θυμίζει ότι πολύ συχνά μισαλλοδοξία και άγνοια είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος…
Στην πρωτοπορία της αυταρέσκειας, ως συνήθως, το ΚΚΕ παρεμβαίνει στο ζήτημα της Συνθήκης της Λισαβόνας και ζητεί ευθέως και απεριφράστως από τον ιρλανδικό λαό να καταψηφίσει τη Συνθήκη στο δημοψήφισμα που πρόκειται να γίνει στην Ιρλανδία.
Η παρέμβαση έχει τη μορφή ανοιχτής επιστολής των τριών ευρωβουλευτών του ΚΚΕ (που, λόγω διεθνούς κύρους, δεν γίνεται να αγνοηθούν από τους Ιρλανδούς…) Γ.Τούσσα, Θ. Παφίλη και Κ.Δρούτσα: «Ρίχτε “όχι” στην κάλπη εκ μέρους μας,εκ μέρους των εκατομμυρίων εργαζομένων που στερήθηκαν το δικαίωμα της γνώμης και της ψήφου για τη Συνθήκη.Μια νίκη του “όχι” θα αποτελέσει μια μεγάλη νίκη για όλους τους λαούς των χωρών της ΕΕ».
Αν πάντως ο λαός της Ιρλανδίας δεν ακούσει το ΚΚΕ, το κόμμα του λαού μπορεί να έχει ήσυχη τη συνείδησή του- προειδοποίησε εγκαίρως!..