Αρνητικό το κλίμα που επικρατεί στην αγορά εν όψει και της νέας περιόδου

Χωρίς αγοραστές οι εφετινές εκπτώσεις

Στην επόμενη, τελευταία, εβδομάδα των εκπτώσεων προσβλέπει ο εμπορικός κόσμος ώστε να αυξηθεί η κίνηση στην αγορά. Υστερα από το αρχικό θετικό δεκαήμερο των θερινών εκπτώσεων, η συνέχεια ήταν λιγότερο εντυπωσιακή καθώς η κίνηση στα αστικά κέντρα «κάθησε» και πλέον οι καταστηματάρχες αναμένουν την επιστροφή των εκδρομέων ώστε να αυξήσουν τον τζίρο τους. Παράγοντες του κλάδου εκφράζουν την ανησυχία τους για την καταναλωτική κόπωση που παρατηρείται στην αγορά. Παράλληλα …

Χωρίς αγοραστές οι εφετινές εκπτώσεις | tovima.gr

Στην επόμενη, τελευταία, εβδομάδα των εκπτώσεων προσβλέπει ο εμπορικός κόσμος ώστε να αυξηθεί η κίνηση στην αγορά. Υστερα από το αρχικό θετικό δεκαήμερο των θερινών εκπτώσεων, η συνέχεια ήταν λιγότερο εντυπωσιακή καθώς η κίνηση στα αστικά κέντρα «κάθησε» και πλέον οι καταστηματάρχες αναμένουν την επιστροφή των εκδρομέων ώστε να αυξήσουν τον τζίρο τους. Παράγοντες του κλάδου εκφράζουν την ανησυχία τους για την καταναλωτική κόπωση που παρατηρείται στην αγορά. Παράλληλα υπογραμμίζουν και τον ρόλο του αρνητικού ψυχολογικού κλίματος εν όψει της νέας σεζόν, μέσα στην οποία πολλοί έμποροι καλούνται να αντισταθμίσουν τη μειωμένη κίνηση του πρώτου εξαμήνου αλλά και τα υψηλότερα λειτουργικά κόστη που αντιμετωπίζουν.

Αν και εφέτος οι εκπτώσεις είναι γενναίες, αγγίζοντας το 70% για κάποια εποχικά είδη, κοινός είναι ο προβληματισμός του κλάδου για την πορεία της κίνησης, η οποία αποδεικνύεται κατώτερη των προσδοκιών. Ενώ στις τουριστικές περιοχές όπως το Ηράκλειο, τα Χανιά, ακόμη και στην οδό Ερμού στην Αθήνα, παρατηρείται κάποια κινητικότητα, αρνητική είναι η εικόνα στην αγορά του Πειραιά, της Λάρισας, αλλά και σε συνοικίες των Αθηνών όπως το Παγκράτι, τα Πατήσια, ακόμη και το Κολωνάκι. Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση των πωλήσεων ως και 10% σε σχέση με πέρυσι στα μικρά καταστήματα, ενώ σε κάποια προϊόντα η μείωση της ζήτησης φθάνει και το 30%. Αντίθετα, καλύτερα «στέκονται» τα πολυκαταστήματα και οι μεγάλες αλυσίδες, οι πωλήσεις των οποίων σημειώνουν άνοδο 5%-10%.

Χαρακτηριστικές της έλλειψης ρευστότητας που υπάρχει στην αγορά ωστόσο είναι οι προσφορές πληρωμής σε ως και 48 άτοκες δόσεις, ενώ εμφανές είναι το κλίμα αυτοσυγκράτησης που επικρατεί μεταξύ των καταναλωτών, οι οποίοι βλέπουν το διαθέσιμο εισόδημά τους να υποχωρεί λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων. Οι μεγάλες αγορές σε έπιπλα και ηλεκτρικά είδη έχουν περιορισθεί, καθώς η κρίση αγγίζει πλέον και τον κλάδο των διαρκών καταναλωτικών αγαθών. Διαφορετική είναι η εικόνα στα φθηνότερα εποχικά είδη, τα οποία πηγαίνουν σχετικά καλά, καθώς μάλιστα προσελκύουν τους καταναλωτές με ιδιαίτερα ελκυστικές εκπτώσεις: είδη ένδυσης ακόμη και επωνύμων εταιρειών διατίθενται με έκπτωση ως και 70%, ενώ από 30% ως και 60% φθηνότερα πωλούνται τα είδη υπόδησης, ως 50% τα αξεσουάρ (τσάντες, ζώνες, κοσμήματα) και ως 70% τα εποχικά είδη ένδυσης αλλά και κάποια είδη σπιτιού.

Η οικονομική δυσπραγία κάνει αρκετούς παράγοντες της αγοράς να προβλέπουν «νεκρό χειμώνα». Οπως επισημαίνει μάλιστα ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) κ. Δ.Αρμενάκης, αν συνεχισθεί το αρνητικό ψυχολογικό κλίμα, ο επόμενος χειμώνας δεν θα είναι τόσο καλός όσο χρειάζεται η αγορά για να ανακάμψει. Πόσο μάλλον που, όπως δείχνουν τα πράγματα, οι καλοκαιρινές εκπτώσεις δεν θα καταφέρουν να αντισταθμίσουν τη μειωμένη κίνηση της προηγούμενης περιόδου: το πρώτο εξάμηνο του έτους η κατανάλωση αυξήθηκε μόνο κατά 2,5%, ρυθμός που ήταν σημαντικά χαμηλότερος σε σχέση με τα τελευταία χρόνια. Ο κ. Αρμενάκης δίνει ιδιαίτερη σημασία στο ψυχολογικό κλίμα, το οποίο εκτιμά ότι αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την πορεία της αγοράς, ωστόσο χαρακτηρίζει φυσιολογική την καταναλωτική κόπωση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα: οι δαπάνες για ρούχα, παπούτσια και έπιπλα είναι από τις πρώτες που μειώνουν οι καταναλωτές όταν βλέπουν τις ανελαστικές τους δαπάνες να αυξάνονται.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk