Η ισχύς εν τη ενώσει



Τη φιλοσοφία του «η ισχύς εν τη ενώσει» έχει ασπασθεί ο διευθύνων σύμβουλος της Time Warner, της μητρικής δηλαδή εταιρείας της America On Line (AOL) κ. Τζέφρι Μπιουκς. Αυτό μπορεί να μην το δηλώνει ευθέως ο ίδιος, όμως οι κινήσεις του ομίλου τον οποίο διευθύνει δείχνουν ότι κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.


Ο ίδιος ανέφερε στις αρχές της εβδομάδας, σχολιάζοντας το ενδεχόμενο επίτευξης κάποιας συμφωνίας με τη Yahoo!, με την οποία βρίσκεται σε συζητήσεις, ότι «η εταιρεία είναι ανοιχτή σε κάθε είδους συνεργασία ή συγχώνευση με άλλη εταιρεία». Επαυξάνοντας μάλιστα ανέφερε σαφώς ότι το ζητούμενο δεν είναι η μορφή της όποιας συνεργασίας αλλά το αποτέλεσμα. Και όπως διευκρίνισε, «θα συμφωνήσουμε σε οποιαδήποτε μορφή συνεργασίας ή συγχώνευσης θα μας κάνει πιο δυνατούς και θα αυξήσει την αξία μας». Ο κ. Μπιουκς ηγείται μιας εταιρείας η οποία «μύησε» εκατομμύρια ανθρώπων στον κόσμο του Internet. Μάλιστα η ίδια προσπάθησε και να το «επανεφεύρει». Ωστόσο η τελευταία της προσπάθεια δεν φαίνεται να έχει τα απαιτούμενα αποτελέσματα.


Μιλώντας σε αναλυτές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Παλμ Μπιτς της Φλόριδας, ο κ. Μπιουκς επιβεβαίωσε την άποψή του ότι η AOL δεν φαίνεται να έχει σημαντικό μέλλον όσον αφορά τη δραστηριότητά της στην παροχή υπηρεσιών dial-up συνδέσεων, δραστηριότητα η οποία αν ήταν σωστά εκμεταλλεύσιμη θα μπορούσε να συνεισφέρει. Εκεί που ο κ. Μπιουκς εξέφρασε την αισιοδοξία του ήταν το web portal της AOL, το οποίο έχει χάσει έδαφος ως προς άλλα πόρταλ. Παρ’ όλα αυτά ο ίδιος κατέστησε σαφές ότι η εταιρεία θέλει να το κρατήσει.


Η AOL παραμένει το μόνο μεγάλο πρόβλημα στον όμιλο για το οποίο ο κ. Μπιουκς πρέπει να αναλάβει δράση άμεσα. Από τη μία πλευρά η Time Warner έχει ανάγκη από μια ισχυρή εταιρεία στο κομμάτι του Διαδικτύου, η οποία να έχει παράλληλα τη δυναμική να ισοσκελίσει την όποια υποχώρηση των λοιπών παραδοσιακών δραστηριοτήτων. Από την άλλη πλευρά όμως η AOL ήταν προβληματική για χρόνια και είναι δύσκολο να μπορέσει να επιβιώσει με ίδια μέσα. Η Time Warner έπειτα από μια απόπειρα να συγχωνεύσει την AOL με τις οnline δραστηριότητες της Microsoft, πριν από δύο χρόνια, βρίσκεται σε συζητήσεις με τη Yahoo! με στόχο την επίτευξη κάποιας συμφωνίας.


Ενας άλλος «πονοκέφαλος» για τον κ. Μπιουκς είναι και αυτός της ορθής ερμηνείας των αριθμών. Παρά το γεγονός ότι τα συνολικά έσοδα «πέφτουν» λόγω της μείωσης του αριθμού των dial-up συνδρομητών, τα διαφημιστικά έσοδα παρουσίασαν αύξηση 18%, στα 2,2 δισ. δολάρια. Ωστόσο ο ρυθμός ανάπτυξης φθίνει αργά αλλά σταθερά κάθε τρίμηνο. Η αλήθεια είναι ότι στον κ. Μπιουκς καταλογίζεται μια χαλαρότητα στην αντιμετώπιση της προβληματικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η AOL. Οσοι μάλιστα τον γνωρίζουν καλά δεν μπορούν να καταλάβουν τη χαλαρότητα αυτή όταν ο ίδιος έχει «ποντάρει» το μέλλον της εταιρείας σε μια νέα στρατηγική πώλησης διαφημίσεων μέσω Internet, για την οποία έχει επενδύσει πάνω από 1 δισ. δολάρια σε σχετικές εξαγορές. Η στρατηγική αυτή, γνωστή και ως «πλατφόρμα Α», έχει στόχο να επεκτείνει τα διαφημιστικά δίκτυα της AOL, μέσω των οποίων πουλάει διαφημίσεις σε χιλιάδες web sites. Αυτό θα επιτευχθεί με το να «περιπλέξει» με σωστό τρόπο τις επτά διαφημιστικές και τεχνολογικές εταιρείες τις οποίες, όπως προαναφέρθηκε, εξαγόρασε η AOL. Ως πρόσφατα οι εταιρείες αυτές συνεχίζουν να λειτουργούν ως χωριστές μονάδες.


Αρκετοί πάντως μάνατζερ πιστεύουν ότι με την ίδια χαλαρότητα και ψυχραιμία που αντιμετώπισε ο κ. Μπιουκς την κρίση της εταιρείας θα καταφέρει να την προχωρήσει. Το θέμα δεν είναι να προλάβει η AOL την ανάπτυξη των άλλων ανταγωνιστριών εταιρειών με βιαστικές προσπάθειες της τελευταίας στιγμής. Αυτό που απαιτείται είναι να γίνουν οι σωστές κινήσεις.