Ηαναζήτηση ιδιωτών επενδυτών που θα χρηματοδοτήσουν τη λύση της «μικρής Ολυμπιακής» θα είναι το επόμενο βήμα της κυβέρνησης, καθώς τα σενάρια της ενεργοποίησης της εταιρείας Πάνθεον ή της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας ως διάδοχων αερομεταφορέων δεν μπορούν να υλοποιηθούν με κρατική χρηματοδότηση, αφού θα προκαλέσουν νέα προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Την ίδια ώρα η αναζωπύρωση του θέματος της ΟΑ προκαλεί εκ νέου πολιτικές αναταράξεις. Σε κάθε περίπτωση πάντως η εφαρμογή οποιασδήποτε λύσης για την Ολυμπιακή θα απαιτήσει χρονικό διάστημα τουλάχιστον ενός έτους.
Το μόνο σενάριο που έχει στα συρτάρια του ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ.Χατζηδάκης είναι το επιχειρησιακό σχέδιο της Πάνθεον Αirways, της εταιρείας που ήταν προγραμματισμένη να διαδεχθεί πέρυσι τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που εκπόνησε η αμερικανική Sabre, η αεροπορική εταιρεία θα ξεκινούσε τη δραστηριότητά της με 33 αεροσκάφη έναντι 40 αεροσκαφών των Ολυμπιακών Αερογραμμών, ενώ θα κάλυπτε 92 προορισμούς έναντι περίπου 118 των ΟΑ. Η νέα εταιρεία θα απασχολούσε 2.162 εργαζομένους, οι οποίοι θα προσλαμβάνονταν από την αγορά με ατομικές συμβάσεις. Η εταιρεία θα έπαιρνε περιουσιακά στοιχεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών, το όνομα και τα λεγόμενα σλοτς ως συμμετοχή του κράτους και την πλειοψηφία των μετοχών θα την αγόραζαν ιδιώτες επενδυτές ή τράπεζες. Παράλληλα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές και η Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες ΑΕ θα έμπαιναν σε διαδικασία εκκαθάρισης εν λειτουργία. Ολα αυτά βέβαια μπορούν να γίνουν στη θεωρία, αλλά στην πράξη τα πράγματα είναι ιδιαίτερα σύνθετα και θα πρέπει να αντιμετωπιστούν πολύπλοκα νομικά ζητήματα.
Ο υπουργός Μεταφορών, μιλώντας χθες σε συνέδριο για την ελληνική οικονομία, τόνισε: «Η κρατικοδίαιτη ανάπτυξη δεν οδηγεί πουθενά.Τα χρέη είναι δικά μας, όλοι καλούμαστε να τα πληρώσουμε.Δεν πρέπει να φοβόμαστε τις αλλαγές.Δεν πρέπει να γκρινιάζουμε όταν προτείνονται αλλαγές, ειδικά όταν αυτές οι μεταρρυθμίσεις είναι πραγματικότητα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες».
Οι πολιτικές αναταράξεις
Αναφερόμενος χθες στο θέμα της ΟΑ, ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Ευ.Αντώναρος παρέσχε πλήρη στήριξη στον κ. Χατζηδάκη και επανέλαβε τις τέσσερις δεσμεύσεις της κυβέρνησης, μεταξύ των οποίων η προστασία των εργαζομένων και η κάλυψη των νησιών. Ο κ. Αντώναρος διέψευσε ότι υπάρχει διμερής διαφωνία της Ελλάδας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ίσως κάποιοι ηθελημένα καλλιεργούν τις εντυπώσεις αυτές.
Τεράστιο πρόβλημα δεκαετιών, για το οποίο πρέπει να βρεθεί λύση με γνώμονα την κατοχύρωση των εργαζομένων αλλά και την εξυπηρέτηση των νησιών και του επιβατικού κοινού, χαρακτήρισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ.Σουφλιάς το θέμα της Ολυμπιακής. Ο υπουργός το χαρακτήρισε παράδειγμα της προχειρότητας με την οποία αντιμετωπίζουν οι Ελληνες τα προβλήματα, αφήνοντάς τα να κακοφορμίσουν. Ο βουλευτής της ΝΔ κ. Κυρ.Μητσοτάκης δήλωσε το πρωί σε εκπομπή του Μega ότι το «λουκέτο» στην Ολυμπιακή είναι αναπόφευκτο. Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠαΣοΚ κ. Ι. Ραγκούσης επανέλαβε ότι η κυβέρνηση χειρίζεται με ανευθυνότητα και επιπολαιότητα το θέμα εδώ και τέσσερα χρόνια.
Το θέμα της ΟΑ όμως προκάλεσε και πόλεμο δηλώσεων μεταξύ του νομάρχη Αθηνών κ. Ι.Σγουρού και του αναπληρωτή κυβερνητικού εκπροσώπου. Με ανακοίνωση που εξέδωσε χθες ο νομάρχης εξηγούσε ότι «στον έλεγχο που έκανε η νομαρχία στην εταιρεία Ολυμπιακές Αερογραμμές ΑΕ διεπίστωσε ότι το μετοχικό κεφάλαιο έχει υπερκαλυφθεί από ζημιές» και όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο αποστέλλεται έγγραφο στο Πολυμελές Πρωτοδικείο το οποίο αποφασίζει για την ανάκληση της άδειας σύστασής της. «Μια τέτοια κίνηση δεν θα την έκανα ποτέ αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζομένους.Η διοίκηση της εταιρείας ενημερώθηκε εγγράφως για να προχωρήσει στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου» τονίζει ο κ. Σγουρός.
Οταν ρωτήθηκε σχετικά με την ανακοίνωση Σγουρού, ο κ. Αντώναρος ανέβασε τους τόνους λέγοντας ότι «δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πολλοί, ορισμένοι εξ αυτών απολύτως αναρμόδιοι, τοποθετούνται στο θέμα της Ολυμπιακής χωρίς να γνωρίζουν τα πραγματικά στοιχεία και τα πραγματικά περιστατικά.Το θέμα το χειρίζεται με απόλυτη υπευθυνότητα η σημερινή κυβέρνηση». Εξίσου υψηλούς τόνους υιοθέτησε στην απάντησή του ο νομάρχης Αθηνών: «Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δυστυχώς απάντησε ως αναρμόδιος. Ή ο υπουργός Μεταφορών τον παραπληροφόρησε ή από κοινού συμφώνησαν να παραπληροφορήσουν τους πολίτες» δήλωσε.
Ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό κατέθεσε χθες ο βουλευτής του ΠαΣοΚ κ. Χρ.Βερελής, με την οποία ζητεί να μάθει αν ήσαν εν γνώσει του οι κατά καιρούς επιλογές και «παραλείψεις» των υπουργών Μεταφορών και των διοικήσεων της εταιρείας και αν προτίθεται η κυβέρνηση να παραπέμψει για διερεύνηση ποινικών ευθυνών τους υπεύθυνους διοίκησης και διαχείρισης της ΟΑ. Οι εργαζόμενοι
Οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή βρίσκονται σε κατάσταση ετοιμότητας, αλλά επιλέγουν εναλλακτικές μορφές κινητοποιήσεων και όχι τις απεργίες προκειμένου να μην ταλαιπωρήσουν το επιβατικό κοινό εν όψει των εορτών. Η ΟΣΠΑ θα ενημερώσει τις επόμενες ημέρες τη γενική γραμματέα του ΚΚΕ κυρία Αλέκα Παπαρήγα και τον πρόεδρο του Συνασπισμού κ. Αλ.Αλαβάνο, ενώ έχουν ζητήσει συνάντηση και από τον πρόεδρο του ΠαΣοΚ κ. Γ. Παπανδρέου .
Ωστόσο οι πιλότοι αποφάσισαν να ακινητοποιούν στο έδαφος και να κατεβαίνουν από τα αεροσκάφη των Ολυμπιακών Αερογραμμών με τα οποία θα επιχειρεί να ταξιδέψει ο υπουργός Μεταφορών.
«Εγκληματική» χαρακτηρίζει την απόφαση για την ΟΑ η ΓΣΕΕ και συμπαραστέκεται στον αγώνα των εργαζομένων και της ΟΣΠΑ, για τη διάσωση και λειτουργία της εταιρείας, ώστε η χώρα να συνεχίσει να έχει δημόσιο εθνικό αερομεταφορέα.