Η «επανάσταση» του Διαδικτύου ανάγκασε τους μάνατζερ των μεγάλων διαφημιστικών εταιρειών να ανακαλύψουν νέους τρόπους για να προωθήσουν τα προϊόντα των πελατών τους. Παράλληλα η διαρκής άνοδος του νέου μέσου οδήγησε σε μεγάλες αλλαγές στην ίδια τη δομή των εταιρειών του διαφημιστικού κλάδου. Ως πρόσφατα οι περισσότεροι διαφημιζόμενοι δεν ξόδευαν περισσότερο από το 5% ή το 10% του διαφημιστικού τους μπάτζετ στο Διαδίκτυο. Η επιτυχία όμως των ιστοσελίδων με online video (όπως το ΥouΤube) αλλά και όσων παρέχουν νέες δυνατότητες διασύνδεσης και επικοινωνίας για τους χρήστες (όπως το ΜySpace και το Facebook) άλλαξαν τα δεδομένα. Οι αναλυτές του διαφημιστικού κλάδου αναμένουν μεγάλη αύξηση του ποσοστού επί του συνόλου του διαφημιστικού μπάτζετ που θα ξοδεύει η κάθε εταιρεία για να προβληθεί στο Διαδίκτυο. Παράλληλα, η επιβράδυνση της οικονομίας στις Ηνωμένες Πολιτείες αναμένεται να «σπρώξει» περισσότερους διαφημιζομένους στο Διαδίκτυο, το οποίο παραμένει φθηνότερο από άλλα μέσα.
Εκτός των άλλων, είναι ευκολότερο να υπολογιστούν οι αποδέκτες του διαφημιστικού μηνύματος (μέσω των στοιχείων για την επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων), κάτι που ενδιαφέρει πολύ τους διαφημιζομένους σε δύσκολες περιόδους.
Η Μerrill Lynch εκτιμά ότι οι δαπάνες των εταιρειών για την προβολή τους στο Διαδίκτυο θα αυξηθούν κατά 18,4% το 2008 στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ συνολικά οι διαφημιστικές δαπάνες θα αυξηθούν μόλις κατά 2,3%. Ο ειδικευμένος στην επικοινωνία όμιλος ΖenithΟptimedia προβλέπει ότι το 2008 οι διαφημιστικές δαπάνες για το Διαδίκτυο θα υπερβούν τις δαπάνες για τη διαφήμιση στο ραδιόφωνο και ως το 2010 τις δαπάνες για τα περιοδικά.
Σε έναν κλάδο που αλλάζει ταχύτατα ξεχωρίζουν ορισμένες νέες τάσεις τις οποίες αξίζει να παρακολουθήσουμε το 2008. Η πρώτη είναι η τάση μεταβολής της δομής των διαφημιστικών εταιρειών. Η άνοδος του Διαδικτύου προκάλεσε μεγάλη αναταραχή. Πολλοί διαφημιζόμενοι στράφηκαν εναντίον των μεγάλων διαφημιστικών εταιρειών και απαίτησαν να υπάρχει καλύτερη συνεργασία ανάμεσα στα τμήματα που επεξεργάζονται διαφημίσεις για τις εφημερίδες και την τηλεόραση και σε αυτά που σχεδιάζουν διαφημίσεις για το Διαδίκτυο. Κατηγόρησαν επίσης τις μεγάλες διαφημιστικές ότι επιλέγουν άλλα μέσα (όπως η τηλεόραση) αντί του Διαδικτύου για να εξυπηρετήσουν δικούς τους στόχους. Η πίεση μεγάλων εταιρειών, όπως η Ρrocter & Gamble η Dell και Johnson & Johnson, προς τις διαφημιστικές εταιρείες αναμένεται να ενταθεί το 2008 και εκτιμάται ότι θα φέρει μεγάλες αλλαγές στην οργανωτική τους δομή και στον τρόπο λειτουργίας τους.
Το δεύτερο «μέτωπο» του 2008 είναι οι επίπεδες οθόνες υγρών κρυστάλλων. Τα τελευταία χρόνια ξεφύτρωσαν παντού στις Ηνωμένες Πολιτείες: στους διαδρόμους των πολυκαταστημάτων, στους ανελκυστήρες, στα βενζινάδικα, ακόμη και στα μανάβικα. Εκτός από διαφημίσεις προϊόντων προβάλλουν μηνύματα για το πρόγραμμα των μεγάλων τηλεοπτικών δικτύων, όπως το CΒS και το ΕSΡΝ. Το «Gas Station ΤV» του CΒS, η τηλεόραση του βενζινάδικου δηλαδή, προβάλλεται σε 5.000 οθόνες υγρών κρυστάλλων σε 300 πόλεις των ΗΠΑ. Μάλιστα, το CΒS προχώρησε πέρυσι σε συμφωνία για την προβολή του προγράμματός του ακόμη και σε αίθουσες αναμονής ιατρείων!
Μια τρίτη τάση στον διαφημιστικό κλάδο είναι η αλλαγή του τρόπου καταγραφής των συνηθειών και των επιλογών των καταναλωτών. Εχει διαπιστωθεί ότι οι ερωτώμενοι δεν αποκαλύπτουν πάντοτε τα πραγματικά τους συναισθήματα στις έρευνες κοινής γνώμης. Ετσι, οι ερευνητές των μεγάλων εταιρειών επικοινωνίας εφηύραν μια νέα μέθοδο.
Περνούν μέρες ολόκληρες σε σπίτια των καταναλωτών και καταγράφουν τις συνήθειές τους! Πέρυσι η διαφημιστική εταιρεία Saatchi & Saatchi έστειλε τους υπαλλήλους της στα σπίτια 50 γυναικών στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη διαφημιστική καμπάνια της αλυσίδας καταστημάτων με ρούχα και είδη σπιτιού J. C. Ρenney.
Εκείνοι αντί να τις βομβαρδίσουν με ερωτήσεις, βοηθούσαν στις δουλειές του σπιτιού και κατέγραφαν τη συμπεριφορά και τα συναισθήματά τους! «Αν θες να καταλάβεις πώς κυνηγάει ένα λιοντάρι δεν πηγαίνεις στον ζωολογικό κήπο. Πας κατευθείαν στη ζούγκλα» σχολιάζει η Σάντι Τόμπσον, επικεφαλής παγκόσμιου στρατηγικού σχεδιασμού της Saatchi & Saatchi.