• Αναζήτηση
  • Το Αελλώ πλέει ξανά με ελληνικά πανιά

    * Το ιστορικό ιστιοφόρο του Μπενάκη επιστρέφει στη Μεσόγειο Το Αελλώ πλέει ξανά με ελληνικά πανιά ΤΟΝΙΑ ΤΣΑΚΙΡΗ Η παλαιά σκούνα των 125 ποδών ανακαινισμένη, με ανοιχτά τα πανιά της, πλέει ξανά στις ελληνικές θάλασσες Υστερα από 70 χρόνια περιπλάνησης σε μακρινούς ωκεανούς με ιδιοκτήτες από άγγλους βαρόνους ως αμερικανικούς μεγαλοβιομήχανους το ιστορικό σκάφος του Μπενάκη με το όνομα Αελλώ επέστρεψε

    Υστερα από 70 χρόνια περιπλάνησης σε μακρινούς ωκεανούς με ιδιοκτήτες από άγγλους βαρόνους ως αμερικανικούς μεγαλοβιομήχανους το ιστορικό σκάφος του Μπενάκη με το όνομα Αελλώ επέστρεψε τελικά στις ελληνικές θάλασσες και μάλιστα σε ελληνικά χέρια. Ο Ιών Βαρουξάκης, γιός του πρεσβευτή Σωτήρη Βαρουξάκη, ανιψιός της οικογένειας Βερνίκου και ιδιοκτήτης της ναυτιλιακής εταιρείας Free Seas, που είναι εισηγμένη στο NASDAQ, αγόρασε το ξύλινο ιστιοφόρο του ένδοξου εμπόρου και φιλότεχνου Αντώνη Μπενάκη, από ένα μέλος της γνωστής αμερικανικής οικογένειας Ρόκφελερ. Σήμερα η παλαιά σκούνα 125 ποδών ή 38 μέτρων του μεγάλου Αιγυπτιώτη πλέει ξανά στη θάλασσα της Μεσόγειου κάτω από τον ελληνικό ήλιο.


    Η ιστορία του Αελλώ ξεκινά το 1919 όπου σχεδιάστηκε, ενώ το 1921 καθελκύστηκε στο Αμβούργο από τον Γερμανό Μαξ Οερτζ, έναν από τους διασημότερους ναυπηγούς της εποχής του. Ο Οερτζ έχει χτίσει τα περίφημα αυτοκρατορικά ιστιοφόρα της Γερμανίας, όπως το Meteor IV για τον γερμανό Κάισερ Ούιλχελμ ΙΙ. To Αελλώ δημιουργήθηκε με τις ίδιες προδιαγραφές του Meteor’s IV για λογαριασμό του Αντώνη Μπενάκη ο οποίος μάλιστα επέστρεψε μαζί με την οικογένεια του στην Ελλάδα από την Αλεξάνδρεια με αυτό το σκάφος. Ο Αντώνης Μπενάκης, γιος του Εμμανουήλ Μπενάκη και αδερφός της Πηνελόπης Δέλτα, ίδρυσε ένα από τα πιο σημαντικά μουσεία της χώρας μας, ενώ ήταν και ο πρώτος πρόεδρος της Ιστιοπλοϊκής Λέσχης της Ελλάδας. Μετά από πολλά χρόνια ιστιοπλοΐας στη Μεσόγειο το Αελλώ αποκτήθηκε τελικά από έναν βαρόνο και ναύαρχο της βρετανικής αυτοκρατορίας ο οποίος ξεκίνησε ένα μακρύ ταξίδι σε όλο τον κόσμο το οποίο διήρκησε πολλά χρόνια. Μετά από τον Β´ Παγκόσμιο Πόλεμο, το σκάφος εγκαταλήφθηκε σε ένα λασπωμένο ποτάμι στην Αγγλία. Παρ’ όλο που έμεινε εκεί πολλές δεκαετίες, η λάσπη προστάτευσε το κοίτος του και η κατάσταση του ήταν σχετικά καλή.


    Η τύχη του Αελλώ άλλαξε το 1985 προς το καλύτερο, καθώς ανακαλύφθηκε από τον νεοζηλανδό Κάμερον Τσίσχολμ ο οποίος δεν μπόρεσε να αντισταθεί στις φίνες γραμμές του. Το αγόρασε και ξεκίνησε μια εκτενή ανακατασκευή και στη συνέχεια το μετέφερε στο Μπρίστολ. Το ξύλο από το οποίο αυτή η σπάνια σκούνα ανακαινίστηκε πλήρως έχει τη δική του ιστορία αφού προέρχεται από ένα καράβι που μετέφερε τικ Βιρμανίας και ναυάγησε το 1917. Το τικ βρέθηκε στα βάθη του ωκεανού και χρησιμοποιήθηκε για να χτιστεί το Αελλώ και να αποκτήσει ξανά την παλαιά του δόξα. Για μίοα μικρή περίοδο το Αελλώ αποκτήθηκε από έναν Ιταλό που ταξίδεψε στην Καραϊβική και στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω του Παναμά. Στη δεκαετία του ’90 το ιστιοφόρο βρέθηκε στη Φλώριδα με ιδιοκτήτη ένα μέλος μιας από τις μεγαλύτερες αμερικανικές βιομηχανίες, της οικογένειας Ρόκφελερ. Τότε κέρδισε πολλά έπαθλα σε διεθνείς ιστιοπλοϊκούς αγώνες (ρεγκάτες) και μετά από πολλά ταξίδια στις ακτές της Αμερικής και αποστολές στον Ατλαντικό βρήκε τον δρόμο της επιστροφής για την Ευρώπη.


    Το 2005 η μεγάλη αγάπη για την ιστιοπλοΐα και την παράδοση της ιστορίας οδήγησε τον κ. Ιώνα Βαρουξάκη στην αγορά αυτού του ιστορικού ιστιοφόρου όπου το έφερε πίσω στο πρώτο του σπίτι, την Ελλάδα. Σήμερα το Αελλώ βρίσκεται στην Μαρίνα Φλοίσβου, κοιμίζει έξι άτομα σε τρεις διπλές καμπίνες, έχει μήκος 38 μέτρα και μπορεί να ταξιδέψει με 10 κόμβους με μηχανή, ενώ με πανιά μπορεί να φθάσει σε πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες.

    Οικονομία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Παραλίες στο μυθικό ροζ… Τα αφτιά του μικροσκοπικού λαγού, «τυλιγμένα» στα ροζ διαμάντια του οίκου Graff, κινούνται ρυθμικά στον ήχο του κινητού. Η... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk