Κ ανείς δεν βιάζεται πλέον στο πρώτο λιμάνι της χώρας να ανοίξει τις προσφορές της Cosco και της Ηutchinson αναφορικά με τον διαγωνισμό παραχώρησης της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ της ΟΛΠ ΑΕ.
Καθώς θεωρείται βέβαιον ότι και οι δύο εταιρείες θα καταθέσουν προσφορές για τον αντίστοιχο διαγωνισμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, η επίσημη θέση της ΟΛΠ για το μη επίσημο άνοιγμα των προσφορών προκύπτει από το γεγονός ότι στοιχεία που περιλαμβάνονται σε αυτούς τους φακέλους ενδεχομένως να είναι κοινά με στοιχεία που θα βρίσκονται και στους φακέλους της Θεσσαλονίκης.
Ως εκ τούτου και προκειμένου να διασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας, η απόφαση που ελήφθη είναι να μην ανοιχθεί κανένας φάκελος μέχρι και τη 15η Μαΐου, οπότε και λήγει τυπικά η προθεσμία κατάθεσης προσφορών στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η επιτροπή αξιολόγησης των προσφορών ωστόσο δεν φαίνεται ότι θα χρειαστεί και πολύ καιρό προκειμένου να καταλήξει στον τελικό ανάδοχο και το νέο αφεντικό του κοντέινερ τέρμιναλ, καθώς έχει να εξετάσει μόνο δύο προσφορές, τις οποίες ωστόσο συνοδεύουν πολλά ερωτήματα αναφορικά με το αν καλύπτουν ή όχι τις απαιτήσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Πολλοί θεωρούν ότι θα υπάρξουν όροι και απαιτήσεις που πιθανολογείται ότι θα αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ του ΟΛΠ και του τελικού αναδόχου, αφού πολύ σύντομα και σχεδόν αμέσως μετά και το επίσημο άνοιγμα των δύο φακέλων θα διαφανεί ποια από τις δύο προσφορές θα φτάσει τελικά στο στάδιο της διαπραγμάτευσης.
Εξάλλου χθες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γ. Βουλγαράκης εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου προήδρευσε σε σύσκεψη που έγινε χθες, παρουσία του γενικού γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Γ.Βλάχου και με τη συμμετοχή όλων των προέδρων και διευθύνοντων συμβούλων των Οργανισμών Λιμένων όλης της χώρας. Στη διάρκεια της σύσκεψης με τους υπευθύνους των Οργανισμών Λιμένων τέθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κάθε λιμάνι ξεχωριστά και υπήρξαν προτάσεις για συντονισμό πρωτοβουλιών και ενεργειών για την αντιμετώπισή τους, ενώ παρουσιάστηκαν και τα βασικά οικονομικά στοιχεία του κάθε λιμένα ξεχωριστά από τα οποία προκύπτει ότι έχει αυξηθεί ο κύκλος εργασιών όλων των λιμένων, από 1% (λιμάνι Λαυρίου) ως και 52% (λιμάνι Ηρακλείου Κρήτης). Ζημιογόνα έκλεισαν το 2007, σε σχέση με το 2006, τα λιμάνια Λαυρίου, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.