Στα ύψη έφτασαν οι τιμές των σπάνιων μετάλλων

Οαγώνας επιβίωσης τον οποίο δίνει η εν ευρεία εννοία αεροπορική βιομηχανία στο εξαιρετικά αφιλόξενο για τον κλάδο περιβάλλον που έχει δημιουργήσει η ξέφρενη κούρσα των τιμών των καυσίμων έχει πυροδοτήσει αλυσιδωτές αυξήσεις στις τιμές ενός αριθμού σπάνιων και άγνωστων στο ευρύ κοινό μετάλλων, τα οποία έχουν γίνει ανάρπαστα επειδή η χρήση τους βελτιώνει την αποδοτικότητα των κινητήρων των αεροσκαφών, καθιστώντας τους αισθητά οικονομικότερους! Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα …

Στα ύψη έφτασαν οι τιμές των σπάνιων μετάλλων | tovima.gr

Οαγώνας επιβίωσης τον οποίο δίνει η εν ευρεία εννοία αεροπορική βιομηχανία στο εξαιρετικά αφιλόξενο για τον κλάδο περιβάλλον που έχει δημιουργήσει η ξέφρενη κούρσα των τιμών των καυσίμων έχει πυροδοτήσει αλυσιδωτές αυξήσεις στις τιμές ενός αριθμού σπάνιων και άγνωστων στο ευρύ κοινό μετάλλων, τα οποία έχουν γίνει ανάρπαστα επειδή η χρήση τους βελτιώνει την αποδοτικότητα των κινητήρων των αεροσκαφών, καθιστώντας τους αισθητά οικονομικότερους! Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα των «Financial Τimes», η ζήτηση για μέταλλα όπως το ρένιο, το χρώμιο, το κοβάλτιο και το τιτάνιο από τη Rolls Royce, την General Εlectric, την Ρratt & Whitney και άλλες εταιρείες κατασκευής αεροπορικών κινητήρων έχει φθάσει στα ύψη.

Εντυπωσιακότερη όλων είναι η αύξηση της τιμής του ρενίου, ενός εξαιρετικά σπάνιου μετάλλου που αποτελεί το τελευταίο χημικό στοιχείο που ανακαλύφθηκε στη φύση. Η τιμή του ρενίου έφθασε την Τετάρτη στο επίπεδο ρεκόρ των 11.250 δολαρίων το κιλό. Στα μέσα του 2007 η τιμή του μετάλλου ήταν περίπου 5.500 δολάρια το κιλό, ενώ στις αρχές του 2006 μετά βίας ξεπερνούσε τα 1.000 δολάρια το κιλό! «Θα έλεγε κανείς ότι το ρένιο δεν αποτελεί πλέον βιομηχανικό μέταλλο… Εχει εξελιχθεί σε ημιπολύτιμο μέταλλο» δήλωσε μιλώντας στους «FΤ» ένας παράγοντας της αγοράς μετάλλων. Το ρένιο, που εξορύσσεται κυρίως στη Χιλή και στο Καζακστάν, έφθασε να κοστίζει περίπου το ήμισυ από όσο κοστίζει ο χρυσός- και ως γνωστόν η τιμή του χρυσού έχει εκτιναχθεί σε ύψη ρεκόρ τους τελευταίους μήνες.

Η χρήση ρενίου στα κράματα που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές αεροπορικών κινητήρων επιτρέπει στους κινητήρες να λειτουργούν σε πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες και ως εκ τούτου να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τη χρήση χρωμίου (βρίσκεται κυρίως στη Νότια Αφρική), η τιμή του οποίου έφθασε στο επίπεδο ρεκόρ των 11.000 δολαρίων ο τόνος, από 6.800 δολάρια που ήταν προ 12μήνου. Η τιμή του κοβαλτίου, που έρχεται κυρίως από το Κονγκό, επίσης διπλασιάστηκε σε διάστημα ενάμιση χρόνου και εκτινάχθηκε εφέτος στα 52,50 δολάρια η ουγκιά.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk