Πολιτική απαξίωσης της Ολυμπιακής καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι

Για πολιτική απαξίωσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, με στόχο να μπει «λουκέτο» στην εταιρεία, κατηγόρησαν τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κ.Χατζηδάκη οι εκπρόσωποι των σωματείων εργαζομένων των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της ΟΑ- Υπηρεσίες, σε συνέντευξη Τύπου. Και ανέφεραν ότι ο αγανακτισμένος κόσμος στα γκισέ της Ολυμπιακής «στενάζει» από τις συνεχείς ακυρώσεις και περικοπές πτήσεων και όχι εξαιτίας των εργαζομένων. Ξεκαθάρισαν μάλιστα ότι δεν πρόκειται να προβούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις.

Για πολιτική απαξίωσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, με στόχο να μπει «λουκέτο» στην εταιρεία, κατηγόρησαν τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κ.Χατζηδάκη οι εκπρόσωποι των σωματείων εργαζομένων των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της ΟΑ- Υπηρεσίες, σε συνέντευξη Τύπου. Και ανέφεραν ότι ο αγανακτισμένος κόσμος στα γκισέ της Ολυμπιακής «στενάζει» από τις συνεχείς ακυρώσεις και περικοπές πτήσεων και όχι εξαιτίας των εργαζομένων. Ξεκαθάρισαν μάλιστα ότι δεν πρόκειται να προβούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Ωστόσο οι Ολυμπιακές Αερογραμμές με χθεσινή ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι, με δεδομένα τα τεράστια οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, η απόφαση της διοίκησης για εξορθολογισμό του πτητικού προγράμματος, ώστε να αυξηθούν οι πληρότητες και να περιορισθούν οι ζημιογόνες πτήσεις αποτελεί μονόδρομο για την εταιρεία.

Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία που έδωσαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, από 1.1.2008 ως 31.5.2008 ακυρώθηκαν 6.050 πτήσεις. Στο ίδιο διάστημα χάθηκαν 140.985 επιβάτες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και τα έσοδα από εισιτήρια μειώθηκαν κατά 8,7 εκατ. ευρώ.

Για τον Ιούλιο έχουν προγραμματιστεί 107 ματαιώσεις δρομολογίων κάθε εβδομάδα, που κατανέμονται σε 19 ματαιώσεις κάθε Δευτέρα, 14 κάθε Τρίτη, 17 κάθε Τετάρτη, 15 κάθε Πέμπτη, 12 κάθε Παρασκευή, 14 κάθε Σάββατο και 16 κάθε Κυριακή.

Αποτέλεσμα των ακυρώσεων, αλλά και των εκατοντάδων συγχωνεύσεων και μετακινήσεων των δρομολογίων, είναι η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και η απώλεια τριών δικαιωμάτων προσαπογείωσης (slots) στα αεροδρόμια Γκάτγουικ (Λονδίνου), Μονάχου και Φραγκφούρτης, ενώ κινδυνεύουν να χαθούν τα σλοτ της Γενεύης και της Σόφιας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν οι συνδικαλιστές, οι διαθέσιμες θέσεις από τον Ιανουάριο ως τον Μάιο του 2008 ήταν μειωμένες κατά 12% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007, ενώ η επιβατική κίνηση στα δρομολόγια εσωτερικού μειώθηκε κατά 6,6% και εξωτερικού κατά 5,7%. Συνολικά οι επιβάτες μειώθηκαν κατά 6,9%, φθάνοντας το 1.064.861. Οι πληρότητες των αεροσκαφών για πτήσεις εξωτερικού το πρώτο πεντάμηνο του 2008 βρισκόταν στο 60%, όπως και πέρυσι, ενώ για τις πτήσεις εσωτερικού στο 64% (-2%).

Σε ό,τι αφορά τα έσοδα, από τον Ιανουάριο ως τον Απρίλιο του 2008 μειώθηκαν κατά 8.751.975 ευρώ, χωρίς να συνυπολογιστούν οι απώλειες από καύσιμα και φόρους, που εκτιμώνται σε περίπου 4 εκατ. ευρώ, οι αποζημιώσεις που δίνονται ανά επιβάτη στις ακυρωμένες πτήσεις (ενδεικτικά, το διάστημα Μαΐου- Ιουνίου έφθασαν το 1 εκατ. ευρώ), τα ποσά που δόθηκαν σε επιβάτες για ξενοδοχεία λόγω των ματαιώσεων, αλλά και προς αεροπορικές εταιρείες για να προωθηθούν οι επιβάτες των πτήσεων που ακυρώθηκαν.

Το προσωπικό των Ολυμπιακών Αερογραμμών Γερμανίας με επιστολή του προς τον υπουργό Μεταφορών και τον πρόεδρο των ΟΑ επισημαίνει ότι με την πρακτική που ακολουθείται παραχωρείται ουσιαστικά μερίδιο της αγοράς στις ανταγωνιστικές εταιρείες, ενώ σύμφωνα με τον υπεύθυνο του γερμανικού υπουργείου Μεταφορών Κλάους Ούλριχ η ΟΑ έχασε το σλοτ της Φραγκφούρτης και του Μονάχου, κάτι που ο ίδιος θεωρεί «τραγικό» και αναφέρει ότι με τον ρυθμό ακυρώσεων που ακολουθείται στη Στουτγάρδη τίθεται θέμα αν θα κρατηθεί και αυτό το σλοτ. Το προσωπικό Γερμανίας εκτιμά ότι πρόκειται για βαριά αμέλεια και παράβαση καθήκοντος των διοικήσεων των ΟΑ.

Από την πλευρά τους οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι, σε μια εποχή που η αεροπορική αγορά περνάει βαθύτατη κρίση, με 25 πτωχεύσεις εταιρειών από την αρχή του έτους και τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες να περικόπτουν δρομολόγια και να αποσύρουν αεροσκάφη προκειμένου να αντεπεξέλθουν στο δυσβάσταχτο κόστος των καυσίμων, οι συνδικαλιστές των Ολυμπιακών Αερογραμμών δεν μπορούν να κάνουν ότι αγνοούν την πραγματικότητα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
  • Βηματοδότης Περί εκπροσώπων…έρημων και απρόσωπων Με αφορμή τα επαναλαμβανόμενα φαινόμενα πολιτικής κακοφωνίας και, αν μη τι άλλο, ατυχούς ενημέρωσης και... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
  • Ibiza, Mykonos και .... Πλάκα Το δημοφιλέστατο νησί της Ισπανίας με τους κορυφαίους DJ μοιάζει τόσο μακρινό αυτή τη δύσκολη λόγω COVID-19 εποχή. Ακόμα... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk