Μικρή άνοδο σημείωσαν το 2007 οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη κυρίως χάρη στην αυξημένη ζήτηση για τα νέα μοντέλα της ιταλικής Fiat και της γερμανικής ΒΜW, παρ΄ ότι η αύξηση του φόρου για τα καινούργια αυτοκίνητα στη Γερμανία οδήγησε σε «χαμηλή πτήση» τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΑCΕΑ) με έδρα τις Βρυξέλλες, οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 1,1% το 2007, ανερχόμενες σε 15,96 εκατ. αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα 15,78 εκατ. του 2006. Ο Σύνδεσμος θεώρησε υπαίτιες για την περιορισμένη αύξηση στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου την «αυξημένη τιμή του πετρελαίου, τις αλλαγές στη φορολογία, και τη δυσκολία για την εξασφάλιση πιστώσεων». Παράγοντες οι οποίοι, σε συνδυασμό με την υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, εκτιμάται ότι απέτρεψαν σημαντική αύξηση της ζήτησης για νέα αυτοκίνητα.
«Πολλοί καταναλωτές τήρησαν στάση αναμονής για την παρουσίαση νέων μοντέλων ενώ άλλοι επέλεξαν κατασκευαστές που φρεσκάρισαν πρόσφατα τα πιο εμπορικά μοντέλα τους όπως η Fiat και η ΒΜW» σχολίασε ο Στέφεν Πόουπ, αναλυτής της Cantor Fitzgerald στο Λονδίνο. Η τάση των Ευρωπαίων να προτιμούν τα νέα μοντέλα οδήγησε ορισμένους κατασκευαστές στην επιτάχυνση της παρουσίασης νέων οχημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η αύξηση κατά 7,1% (σε 1,25 εκατ. αυτοκίνητα) των πωλήσεων της Fiat στην Ευρώπη, κυρίως χάρη στο νέο μικρομεσαίο όχημα Βravo και στην κυκλοφορία της αναβίωσης του ιστορικού Fiat 500, το οποίο αναμένεται από τους Ιταλούς να πρωταγωνιστήσει στις πωλήσεις το 2008. Το μερίδιο της Fiat στην ευρωπαϊκή αγορά αυξήθηκε στο 7,8% το 2007 από 7,4% το 2006.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 7,1%, σε 2,49 εκατ. αυτοκίνητα, και έτσι η γειτονική χώρα «άρπαξε» τη θέση της δεύτερης μεγαλύτερης αγοράς αυτοκινήτων στην Ευρώπη από τη Βρετανία, όπου οι πωλήσεις ανήλθαν σε 2,4 εκατ. αυτοκίνητα (σημειώθηκε αύξηση 2,5% σε σύγκριση με το 2006). Την τρίτη θέση κατέλαβε η Γαλλία όπου οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 3,2%, σε 2,06 εκατ. αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, σημείωσαν σημαντική πτώση 9,2%, υποχωρώντας σε 3,15 εκατ. αυτοκίνητα το 2007. Η αύξηση του φόρου ο οποίος επιβαρύνει την τελική τιμή πώλησης των αυτοκινήτων στη Γερμανία το 2007 οδήγησε πολλούς καταναλωτές σε αγορά αυτοκινήτου στο τέλος του 2007 για να προλάβουν την εφαρμογή της αύξησης. Η χώρα μας βρέθηκε στη 13η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης των αγορών: οι πωλήσεις αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 4,5% (σε 279.794 το 2007 από 267.706 αυτοκίνητα το 2006) παρά τη σημαντική πτώση 17,4% που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2006. Η δεύτερη μεγάλη κερδισμένη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία υπήρξε ο όμιλος της ΒΜW. Οι πωλήσεις της γερμανικής φίρμας σημείωσαν αύξηση 6,7% το 2007 σε σύγκριση με το 2006. Οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κυρίως χάρη στην αυξημένη ζήτηση για τα αυτοκίνητα της θυγατρικής της Μini και το κορυφαίο τζιπ Χ5, η ανανεωμένη έκδοση του οποίου κυκλοφόρησε στο τέλος του 2006. Το μερίδιο της ΒΜW στην ευρωπαϊκή αγορά σημείωσε αύξηση 0,3%, ανερχόμενη σε 5,3% το 2007.
Ο όμιλος της Volkswagen παραμένει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη παρ΄ ότι οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 1,1%, σε 3,15 εκατ. αυτοκίνητα. Αιτία θεωρείται η συνολική μείωση των ταξινομήσεων στη Γερμανία αλλά και η κάμψη των πωλήσεων Golf, η οποία και «ευθύνεται» για την πτώση 3,4% των πωλήσεων της VW, που παραμένει η ναυαρχίδα του γερμανικού ομίλου. Ωστόσο η παρουσίαση της έκτης γενιάς του διαχρονικού best-seller της εταιρείας, του Golf, αναμένεται να ενισχύσει τις πωλήσεις κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2008.
Πάντως το σημαντικότατο μερίδιο του ομίλου στην ευρωπαϊκή αγορά μειώθηκε οριακά- κατά 0,5%-, στο 19,7%. Η πτώση συγκρατήθηκε χάρη στην αύξηση 1,3% των πωλήσεων της Skoda και 3% της Αudi, εταιρείες οι οποίες, ως γνωστόν, ανήκουν στον όμιλο VW. Στη δεύτερη θέση με βάση το μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά παρέμεινε ο όμιλος ΡSΑ (Ρeugeot-Citroen) με 12,8% και ακολούθησαν οι όμιλοι της Ford (10,5%), της GΜ (10,2%), της Renault (8,7%), της Fiat (7,8%) και της Τoyota, με μερίδιο 5,8%.