«Παγώνουν» αναγκαστικά για τουλάχιστον έναν μήνα οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μέλλον της Ολυμπιακής λόγω της αντικατάστασης του αρμοδίου επιτρόπου κ. Ζακ Μπαρό από τον επικεφαλής των ιταλών ευρωβουλευτών του κόμματος του Μπερλουσκόνι. Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Ζοζέ Μπαρόζο αποφάσισε την περασμένη εβδομάδα να αναθέσει στον κ. Μπαρό το χαρτοφυλάκιο Δικαιοσύνης, Ασφαλείας και Εσωτερικών Υποθέσεων που κατείχε ο κ. Φράνκο Φρατίνι, ο οποίος με τη σειρά του επιστρέφει στην Ιταλία για να αναλάβει υπουργός Εξωτερικών στην κυβέρνηση Μπερλουσκόνι. Το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών αναλαμβάνει ο νέος επίτροπος της Ιταλίας κ. Αντόνιο Ταγιάνι, ο οποίος θα περάσει από ακρόαση για να εγκριθεί ο διορισμός του στις αρχές Ιουνίου, αναγκάζοντας την ελληνική κυβέρνηση να διακόψει τουλάχιστον ως τότε τις διαβουλεύσεις που είχε με την ΕΕ για την πορεία ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής.

Υπό προϋποθέσεις, η εξέλιξη αυτή μπορεί να θεωρηθεί θετική για την ελληνική κυβέρνηση, καθώς ο νέος επίτροπος που θα κληθεί να εγκρίνει τη μετάλλαξη της Ολυμπιακής, είναι παλαιός γνώριμος του υπουργού Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκη , καθώς εκλέγονταν μαζί ευρωβουλευτές από το 1994, ενώ από το 2004 ο κ. Ταγιάνι είναι επικεφαλής των ιταλών ευρωβουλευτών της ιταλικής Δεξιάς.

Μπορεί όμως να αποδειχθεί και αρνητική καθώς ο νέος επίτροπος θα χειριστεί και την υπόθεση της δανειοδότησης της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας Αlitalia και θα αναγκαστεί να ακολουθήσει μια σκληρή γραμμή εναντίον όλων των εταιρειών για να μη δημιουργηθεί η εντύπωση ότι ευνοεί τη χώρα του. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, κυβερνητικές πηγές εξέφραζαν φόβους ότι μπορεί η υπόθεση της Ολυμπιακής να «παγώσει» για πολύ περισσότερο από ένα μήνα, επειδή ο νέος επίτροπος θα πρέπει να ενημερωθεί αναλυτικά από τους συνεργάτες του για ένα ντοσιέ που αποκαλείται «το πιο δύ σκολο της Ευρώπης». Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι ο κ. Ταγιάνι θα είναι ο πέμπτος κατά σειρά επίτροπος που θα χειριστεί την υπόθεση της Ολυμπιακής.

Πρώτος ασχολήθηκε ο Ισπανός κ. Μαρσελίνο Ορέχα, ο οποίος μάλιστα είχε εγκρίνει κρατική ενίσχυση για την Ολυμπιακή, για να ακολουθήσει ο Βρετανός κ. Νιλ Κίνοκ , ο οποίος πάγωσε τις χρηματοδοτήσεις προς τον εθνικό αερομεταφορέα.

Στη συνέχεια ανέλαβε την υπόθεση η Ισπανίδα κυρία Λογιόλα ντε Παλάθιο, η οποία παρέπεμψε για πρώτη φορά τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις επιδοτήσεις της περιόδου 1998-2002, και ακολούθησε ο κ. Ζακ Μπαρό που εισηγήθηκε νέα παραπομπή για την περίοδο 2002-2005. Φαίνεται ότι ο κ. Ταγιάνι θα είναι ο επίτροπος που θα κλείσει οριστικά τον φάκελο της Ολυμπιακής ως το τέλος του χρόνου, εγκρίνοντας τη μεταβίβασή της σε μια διάδοχο εταιρεία στην οποία στη συνέχεια θα μετάσχουν και ιδιώτες επενδυτές, εφόσον αποσαφηνιστεί η οικονομική της κατάσταση.

Οπως πληροφορείται «Το Βήμα», ο υπουργός Μεταφορών κ. Χατζηδάκης είχε ήδη μια τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Ταγιάνι, όπου τον συνεχάρη για τα νέα του καθήκοντα, χωρίς να συζητήσουν όμως καθόλου το ζήτημα για το οποίο θα έχουν συνεχείς επαφές μέσα στο καλοκαίρι.