Οι συσκευές νέας τεχνολογίας συντηρούν την αγορά κινητών

Παρά το γεγονός ότι η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας είναι πλέον κορεσμένη και η ποσοστιαία διείσδυση της τεχνολογίας αυτής στον ελληνικό πληθυσμό έχει φθάσει σε τριψήφιο αριθμό, το ενδιαφέρον των ελλήνων καταναλωτών εξακολουθεί να είναι έντονο για τα σύγχρονης τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα. Παρά το γεγονός ότι στο πρώτο τετράμηνο του 2008 παρατηρείται πτώση κατά 27,8% στις πωλήσεις νέων συσκευών κινητής τηλεφωνίας έναντι του αντίστοιχου διαστήματος το 2007, η τάση για πωλήσεις συσκευών νέας τεχνολογίας παραμένει αυξητική.

Παρά το γεγονός ότι η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας είναι πλέον κορεσμένη και η ποσοστιαία διείσδυση της τεχνολογίας αυτής στον ελληνικό πληθυσμό έχει φθάσει σε τριψήφιο αριθμό, το ενδιαφέρον των ελλήνων καταναλωτών εξακολουθεί να είναι έντονο για τα σύγχρονης τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα. Παρά το γεγονός ότι στο πρώτο τετράμηνο του 2008 παρατηρείται πτώση κατά 27,8% στις πωλήσεις νέων συσκευών κινητής τηλεφωνίας έναντι του αντίστοιχου διαστήματος το 2007, η τάση για πωλήσεις συσκευών νέας τεχνολογίας παραμένει αυξητική. Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα που έκανε η GfΚ Ηellas για το διάστημα Ιανουάριος – Απρίλιος 2008, στην ελληνική αγορά πωλήθηκαν περίπου 1 εκατομμύριο κινητά τηλέφωνα, έναντι 1,3 εκατομμυρίων συσκευών πέρυσι, εκ των οποίων τη μεγαλύτερη αύξηση (88%) κατέγραψαν οι συσκευές τύπου slider (που ανοίγουν «συρταρωτά»). Επίσης άνοδο κατά 60,2% κατέγραψαν και οι συσκευές 3G.

Ενα άλλο συμπέρασμα που προκύπτει από την ίδια έρευνα είναι ότι πλέον το κινητό τηλέφωνο λειτουργεί ως «πολυμηχάνημα», που καλύπτει όχι μόνο την ανάγκη για προσωπική επικοινωνία αλλά και την ανάγκη για ενημέρωση και ψυχαγωγία. Αυξητική είναι η τάση για κινητά τηλέφωνα που υποστηρίζουν την υπηρεσία αναπαραγωγής μουσικής (ραδιόφωνο και ΜΡ3) και ανταγωνίζονται τις αντίστοιχες «κλασικές» συσκευές. Επίσης, ιδιαίτερα δυναμική είναι η κατηγορία κινητών τηλεφώνων που διαθέτουν μεταξύ άλλων συστήματα πλοήγησης (navigator), καθώς και η κατηγορία smart phones με σύνδεση στο Ιnternet για αποστολή και λήψη e-mail που καλύπτουν σύγχρονες επαγγελματικές ανάγκες.

Στο πρώτο τετράμηνο του 2008 oι πωλήσεις των smart phones αυξήθηκαν κατά 19% και εκτιμάται ότι για το σύνολο του 2008 το ποσοστό αυτό θα φθάσει στο 24,1% από 20,2% που ήταν το 2007. Ωστόσο, όπως τονίζεται, τα ποσοστά αυτά υπολείπονται αρκετά από τα αντίστοιχα άλλων ευρωπαϊκών αγορών. Η αξία των πωληθέντων smart phones ανήλθε στα 11,2 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 11% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Σύμφωνα με την GfΚ, η πορεία των πωλήσεων συσκευών κινητής τηλεφωνίας είναι ομαλή και δείχνει να σταθεροποιείται περίπου στα 4,2 εκατομμύρια τεμάχια τον χρόνο. Η μείωση κατά 27,8% που σημειώθηκε στο διάστημα Ιανουαρίου- Απριλίου 2008 έναντι του αντίστοιχου περυσινού οφείλεται στο γεγονός ότι τα δίκτυα και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας προώθησαν στους πρώτους μήνες του 2007 το υπόλοιπο των συσκευών που είχαν διαθέσει στην αγορά κατά τον Δεκέμβριο του 2006, κίνηση που δεν επαναλήφθηκε. Αναφορικά με το κανάλι διανομής συσκευών κινητής τηλεφωνίας, ηγετικό μερίδιο, που φθάνει στο 92% περίπου, κατέχουν τα ομώνυμα καταστήματα λιανικής των δικτύων κινητής τηλεφωνίας, καθώς και τα αμιγώς καταστήματα ειδών τεχνολογίας.

Ωστόσο ανοδικά κινούνται και τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών, καθώς οι υπεραγορές και τα σουπερμάρκετ. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της GfΚ, αύξηση κατά 16% σημείωσαν οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων μέσω των καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών και σουπερμάρκετ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk