Μείωση εσόδων στη ναυτιλία κατά τη διετία 2009-2010 αναμένει η Εθνική

Μ έση αύξηση εσόδων της τάξεως του 8% για το 2008, οριακή μέση ετήσια μείωση της τάξεως του 4% για τη διετία 2009 και 2010 και εν συνεχεία (περίοδος 2011-2014) ανάκαμψη με μέσο ετήσιο ρυθμό 6% ετησίως αναμένει η Εθνική Τράπεζα για την ελληνική ναυτιλία. Σε μελέτη που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η τράπεζα, αναφέρεται ότι τα καθαρά έσοδα από τη ναυτιλία έφθασαν το 2007 τα 17 δισ. ευρώ, ήτοι 7% του ΑΕΠ, καλύπτοντας το 28% του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου. Λαμβάνοντας …

Μείωση εσόδων στη ναυτιλία κατά  τη διετία 2009-2010 αναμένει η Εθνική | tovima.gr

Μ έση αύξηση εσόδων της τάξεως του 8% για το 2008, οριακή μέση ετήσια μείωση της τάξεως του 4% για τη διετία 2009 και 2010 και εν συνεχεία (περίοδος 2011-2014) ανάκαμψη με μέσο ετήσιο ρυθμό 6% ετησίως αναμένει η Εθνική Τράπεζα για την ελληνική ναυτιλία. Σε μελέτη που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η τράπεζα, αναφέρεται ότι τα καθαρά έσοδα από τη ναυτιλία έφθασαν το 2007 τα 17 δισ. ευρώ, ήτοι 7% του ΑΕΠ, καλύπτοντας το 28% του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου. Λαμβάνοντας υπόψη τις επιδράσεις σε κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας που συνδέονται έμμεσα με την ποντοπόρο ναυτιλία, τότε η συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ ανέρχεται στο 6% και η απασχόληση στο 4% περίπου της συνολικής απασχόλησης της οικονομίας κατά την περίοδο 2006-2007. Σύμφωνα με τους αναλυτές της τράπεζας, η συνεισφορά γίνεται ακόμη μεγαλύτερη αν συνεκτιμηθούν και οι επιδράσεις στην οικονομία από την επανεπένδυση μέρους των συσσωρευμένων κερδών εκτός Ελλάδος των ναυτιλιακών επιχειρήσεων ελληνικής ιδιοκτησίας, αλλά και σε άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, μη συνδεόμενους με τη ναυτιλία, όπως οι επιχειρηματικές επενδύσεις παγίων (εκτός πλοίων) και η αγορά ακινήτων. Η αξία αυτών των επενδύσεων κατά την πλέον συντηρητική εκτίμηση υπερέβη τα 2,5 δισ. ευρώ το 2007, ήτοι το 1% του ΑΕΠ, ανεβάζοντας τη συνολική συνεισφορά της ποντοπόρου ναυτιλίας περίπου στο 7% του ελληνικού ΑΕΠ.

Στην ίδια μελέτη επισημαίνεται ότι η αγορά ναυτιλιακών υπηρεσιών διανύει την τελευταία τετραετία μία από τις ιστορικά καλύτερες περιόδους της. Η ισχυρή διεθνής ζήτηση για βασικά εμπορεύματα (κυρίως μεταλλεύματα, άνθρακα, τρόφιμα αλλά και πετρέλαιο), πρωτίστως από τις οικονομίες των ΒRΙCs (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα), το αυξανόμενο διεθνές εμπόριο ενδιάμεσων και τελικών αγαθών και ο υψηλός βαθμός μακροοικονομικής σταθερότητας διεθνώς οδήγησαν σε άνθηση του παγκοσμίου εμπορίου διά θαλάσσης, με μέσο ρυθμό που υπερέβη το 8,3% ετησίως σε όγκο, συγκριτικά με έναν μέσο ρυθμό πραγματικής οικονομικής ανάπτυξης παγκοσμίως της τάξεως του 4,4%.

Παράλληλα στο σκέλος της προσφοράς η αργή προσαρμογή της διαθέσιμης χωρητικότητας του παγκοσμίου στόλου, η οποία υστέρησε σημαντικά της ζήτησης, σε συνδυασμό με φαινόμενα συνωστισμού και καθυστέρησης των παραδόσεων στα λιμάνια, ώθησε υψηλότερα τους ναύλους.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk