Κίνδυνος για περικοπές δρομολογίων στην ακτοπλοΐα μέσα στο καλοκαίρι

Σ οβαρότατα προβλήματα αναμένεται ότι θα σημειωθούν στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της χώρας καθώς εισερχόμαστε στη θερινή περίοδο εξαιτίας της συνεχιζόμενης αύξησης του πετρελαίου, που υποχρεώνει τις εταιρείες της ακτοπλοΐας σχεδόν στο σύνολό τους να προχωρήσουν άμεσα σε αναδιοργάνωση αλλά κυρίως σε περικοπές των δρομολογίων τους. Σε περικοπές και αλλαγές δρομολογίων έχουν ήδη προχωρήσει αυτή την περίοδο η ΝΕΛ, η Ηellenic Seaways, η Κallisti Ferries, που μόλις πρόσφατα παρέλαβε το νέο συμβατικό πλοίο της από τη μετασκευή, αλλά και άλλες εταιρείες του κλάδου.

Σ οβαρότατα προβλήματα αναμένεται ότι θα σημειωθούν στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της χώρας καθώς εισερχόμαστε στη θερινή περίοδο εξαιτίας της συνεχιζόμενης αύξησης του πετρελαίου, που υποχρεώνει τις εταιρείες της ακτοπλοΐας σχεδόν στο σύνολό τους να προχωρήσουν άμεσα σε αναδιοργάνωση αλλά κυρίως σε περικοπές των δρομολογίων τους.

Σε περικοπές και αλλαγές δρομολογίων έχουν ήδη προχωρήσει αυτή την περίοδο η ΝΕΛ, η Ηellenic Seaways, η Κallisti Ferries, που μόλις πρόσφατα παρέλαβε το νέο συμβατικό πλοίο της από τη μετασκευή, αλλά και άλλες εταιρείες του κλάδου. Οι προβλέψεις των αναλυτών για νέο άλμα της τιμής του πετρελαίου στα 150 δολάρια το βαρέλι μέσα στον Ιούλιο, μεσούσης της ακτοπλοϊκής περιόδου, δηλαδή, ρίχνουν ήδη τη σκιά τους στον κλάδο, ο οποίος αναζητεί εδώ και πολύ καιρό τρόπους να αντιμετωπίσει την επέλαση του πετρελαίου στα κόστη λειτουργίας των πλοίων χωρίς κανένα πρακτικό αποτέλεσμα, την ίδια ώρα που είναι υποχρεωμένος εκ του νόμου να διατηρεί επί δεκάμηνο τα πλοία ενεργά.

Οι περισσότερες εταιρείες έχουν ήδη αναδιοργανώσει τα δρομολόγια των πλοίων τους, ενώ έχουν περικόψει πολλά από αυτά, μεταφέροντας τις κρατήσεις σε συγκεκριμένες ημέρες όπου εξαιτίας της συγκέντρωσης προκύπτουν οι απαραίτητες πληρότητες που καλύπτουν τα κόστη του ταξιδιού, που κινούνται πλέον σε ανεξέλεγκτα επίπεδα.

Στις αρχές του έτους, με την τιμή του πετρελαίου να βρίσκεται στα 60 δολάρια, οι περισσότερες εταιρείες της ακτοπλοΐας έφτιαξαν τα πλάνα τους για τη θερινή περίοδο με μια πρόβλεψη για την τιμή του πετρελαίου γύρω στα 100 δολάρια ώστε να έχουν το περιθώριο να τιμολογήσουν σε επίπεδα που θα κάλυπταν τα βασικά και ανελαστικά κόστη τους.

Το γεγονός ότι τελικά οι τιμές που αντιμετωπίζουν σήμερα κινούνται στα επίπεδα των 136 δολαρίων με αυξητικές τάσεις έχει τινάξει στον αέρα τα όποια πλάνα τους εξαναγκάζοντας τις περισσότερες από αυτές αφενός να συρρικνώνουν τα δρομολόγιά τους και αφετέρου να αναζητούν νομιμοφανείς τρόπους να διακόψουν τα δρομολόγιά τους μετά τον Σεπτέμβριο, οπότε και πέφτει κατακόρυφα η τουριστική κίνηση.

Το πρόβλημα αυτό εξάλλου ήταν που επέφερε και την κρίση στους κόλπους της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας υποχρεώνοντας τον κ. Μιχ.Σακέλη να παραιτηθεί από τη θέση του προέδρου προκειμένου να αναλάβει την προεδρία ο κ. Απ.Βεντούρης.

Ο κ. Βεντούρης επιμένει ότι η κατάργηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων που αυξάνουν σχεδόν κατά 33% την τελική τιμή του εισιτηρίου εκ μέρους της πολιτείας θα μειώσει δραστικά το κόστος και θα αναθερμάνει το ενδιαφέρον του κόσμου για ταξίδι με την ακτοπλοΐα.

«Οι εταιρείες-μέλη της Ενωσης δεν προτίθενται να αντικαταστήσουν την όποια μείωση των ναύλων από πιθανή κατάργηση κρατήσεων με αύξηση της τιμής προς όφελός τους» διευκρινίζει ο κ. Βεντούρης. Πολλές εταιρείες όμως έχουν πλέον πεισθεί ότι η πολιτεία δεν προτίθεται να περικόψει τις κρατήσεις υπέρ τρίτων καθώς το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έχει πεισθεί ότι η όποια κατάργηση θα αντικατασταθεί άμεσα από αύξηση στους ναύλους.

«Σε αυτό το επίπεδο» λένε στελέχη του ΥΕΝ «δεν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία κυρίων.Πέραν του ότι είναι παράνομη μια τέτοια συμφωνία,ουδείς πιστεύει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα αντέξουν στον πειρασμό να μην αυξήσουν τις τιμές των ναύλων».

Ηδη πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες περικόπτουν δρομολόγια ή αλλάζουν τα προγράμματά τους προσπαθώντας να μειώσουν τα κόστη λειτουργίας με αυτόν τον τρόπο.

Επίσης θα πρέπει να θεωρείται βέβαιον ότι θα μειώσουν και τις ταχύτητες με τις οποίες θα κινούνται όλο το καλοκαίρι ώστε να μειώσουν ακόμη περισσότερο με τον τρόπο αυτόν τα κόστη των καυσίμων κίνησης των πλοίων τους.

Τα μέτρα αυτά που ήδη λαμβάνουν οι εταιρείες της ακτοπλοΐας δημιουργούν μια τεχνητή μεν, πλην όμως ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση εισιτηρίων, ειδικά στις περιόδους αιχμής, ενώ αρκετοί παράγοντες της ακτοπλοϊκής αγοράς δεν κρύβουν την ανησυχία τους ότι η περικοπή δρομολογίων είναι ικανή, εφόσον διαρκέσει όλο το καλοκαίρι, να αφήσει πολλούς επιβάτες στους ντόκους χωρίς εισιτήριο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
  • Πάσχα στο χωριό; Κατά την τακτική ενημέρωση για την πανδημία, η κυρία Κοτανίδου εξέφρασε την ελπίδα ότι φέτος το Πάσχα ίσως να... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
  • Ταπεινά τσιπς αντί για χαβιάρι… Οι προμήθειες στη βίλα καταστράφηκαν από τις διακοπές ρεύματος και η snob, κακομαθημένη οικοδέσποινα αναγκάστηκε, για να χορτάσει την...
Helios Kiosk