ΒRΙΤΙSΗ ΑΙRWΑΥS- ΙΒΕRΙΑ

Η βρετανοϊσπανική απάντηση στην κρίση

Σ υνεργαζόμενες ήδη στους κόλπους της αεροπορικής συμμαχίας ΟneWorld, η βρετανική Βritish Αirways και η ισπανική Ιberia ανακοίνωσαν την περασμένη Τρίτη ότι ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις που αποσκοπούν στη συγχώνευσή τους δι΄ ανταλλαγής μετοχών. Οι διαπραγματεύσεις, οι οποίες «στηρίζονται ομοφώνως από τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών» , αναμένεται να ολοκληρωθούν σε «κάποιους μήνες». Εφόσον ευοδωθούν, θα δημιουργήσουν την τρίτη σε επιβατική κίνηση αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης.

Σ υνεργαζόμενες ήδη στους κόλπους της αεροπορικής συμμαχίας ΟneWorld, η βρετανική Βritish Αirways και η ισπανική Ιberia ανακοίνωσαν την περασμένη Τρίτη ότι ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις που αποσκοπούν στη συγχώνευσή τους δι΄ ανταλλαγής μετοχών. Οι διαπραγματεύσεις, οι οποίες «στηρίζονται ομοφώνως από τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών» , αναμένεται να ολοκληρωθούν σε «κάποιους μήνες». Εφόσον ευοδωθούν, θα δημιουργήσουν την τρίτη σε επιβατική κίνηση αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης. Η ενοποιημένη εταιρεία υπολογίζεται ότι θα μεταφέρει 59,9 εκατ. επιβάτες ετησίως. Η γερμανοελβετική Lufthansa-Swiss μεταφέρει 66,2 εκατ. επιβάτες, ενώ η γαλλοολλανδική Αir France-ΚLΜ είναι μακράν η πρώτη σε επιβατική κίνηση με 73,7 εκατ. επιβάτες ετησίως. Η είδηση της έναρξης διαπραγματεύσεων μεταξύ της ΒΑ και της Ιberia δεν αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη στον κλάδο των αεροπορικών μεταφορών. Οχι μόνο επειδή προ περίπου 15 μηνών η Βritish Αirways είχε ήδη εκπονήσει σχέδιο εξαγοράς της Ιberia αλλά κυρίως επειδή σε ένα διεθνές οικονομικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από την οικονομική επιβράδυνση και το ακριβό πετρέλαιο οι ομαδοποιήσεις και οι ενοποιήσεις στον αεροπορικό κλάδο αποτελούν την πλέον αναμενόμενη απάντηση στους ολοένα εντεινόμενους φόβους για το μέλλον των αερομεταφορών.

Η λογική της σκοπούμενης βρετανοϊσπανικής αεροπορικής συμφωνίας είναι απλή: οι αεροπορικές μεταφορές συνιστούν μια επιχειρηματική δραστηριότητα με περιορισμένα περιθώρια κέρδους και ως εκ τούτου οι οικονομίες κλίμακος που έχουν τη δυνατότητα να πετύχουν οι δραστηριοποιούμενες στον κλάδο αυτόν εταιρείες συνιστούν μείζονα επιχειρηματική στρατηγική.

Σε ό,τι αφορά τη δομή της συμφωνίας που επιδιώκουν η ΒΑ και η Ιberia, φαίνεται ότι αυτή έχει ευθείες αναλογίες με τον τύπο εταιρικής διακυβέρνησης που έχει υιοθετήσει η Αir France έπειτα από τον «γάμο» της με την ΚLΜ. Η βρετανική και η ισπανική εταιρεία σκέπτονται να ενωθούν υπό την αιγίδα μιας ενιαίας εταιρείας συμμετοχών που θα διαθέτει μια ενιαία διοίκηση αποτελούμενη από τις σημερινές διοικήσεις των επιχειρήσεων. Οι δύο επωνυμίες, η Βritish Αirways και η Ιberia, θα συνεχίσουν να υφίστανται εκ παραλλήλου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk