Η Βavaria πλέει προς τα… βράχια

Αβέβαιο είναι το μέλλον για την εταιρεία κατασκευής γιοτ, τη γνωστή Βavaria. Η εταιρεία, γνωστή και στην Ελλάδα όπου είχε μεγάλες πωλήσεις τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίζει τεράστια συσσωρευμένα χρέη εξαιτίας της κρίσης που πλήττει την οικονομία και παρασύρει και τον κλάδο του γιότινγκ στα… βράχια. Η εταιρεία αυτή έχει έδρα της το Γκίμπελσταντ, μια μικρή γερμανική πόλη, με μια ατμόσφαιρα που θυμίζει θρίλερ κατασκοπείας του Τζον Λε Καρέ, με φόντο την εποχή του Ψυχρού Πολέμου.

Αβέβαιο είναι το μέλλον για την εταιρεία κατασκευής γιοτ, τη γνωστή Βavaria. Η εταιρεία, γνωστή και στην Ελλάδα όπου είχε μεγάλες πωλήσεις τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίζει τεράστια συσσωρευμένα χρέη εξαιτίας της κρίσης που πλήττει την οικονομία και παρασύρει και τον κλάδο του γιότινγκ στα… βράχια.

Η εταιρεία αυτή έχει έδρα της το Γκίμπελσταντ, μια μικρή γερμανική πόλη, με μια ατμόσφαιρα που θυμίζει θρίλερ κατασκοπείας του Τζον Λε Καρέ, με φόντο την εποχή του Ψυχρού Πολέμου. Και δικαιολογημένα. Πολλά από τα κατασκοπευτικά αεροπλάνα της εποχής, τα U-2, μεταστάθμευαν στην αμερικάνικη βάση της συγκεκριμένης πόλης. Ομως όταν σταμάτησαν αυτές οι δραστηριότητες, το Γκίμπελσταντ, που βρίσκεται στη νοτιοανατολική Γερμανία, άρχισε να σχετίζεται περισσότερο με θαλάσσια σκάφη παρά με αεροπλάνα. Στην πόλη αυτή, άλλωστε, βρίσκεται και το εργοστάσιο της Βavaria Υachtbau, το οποίο έχει εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές σκαφών αναψυχής της Ευρώπης.

Πέρυσι, περίπου τέτοια εποχή, όλη η πόλη χαιρέτισε την κίνηση του ιδρυτή της εταιρείας κ. Γουίνφριντ Χέρμαν να πουλήσει την εταιρεία για 1,3 δισ. ευρώ σε έναν επενδυτικό όμιλο. Για τους 2.000 κατοίκους η κίνηση αυτή ήταν και συμβολική, αφού η πόλη πλέον θα ήταν γνωστή και για άλλες δραστηριότητες εκτός από τις στρατιωτικές του παρελθόντος.

Ο κ. Χέρμαν ίδρυσε την εταιρεία το 1978. Η εταιρεία κατασκεύαζε και πωλούσε «οικονομικά» σκάφη αναψυχής σε ένα εύρος τιμών από 50.000 ως 100.000 ευρώ. Η πώληση της εταιρείας στην Βain Capital ήταν και ο κινητήριος μοχλός για την επέκτασή της σε αγορές της Ασίας και της Αμερικής. Ομως η περυσινή κρίση που ξέσπασε λόγω των συμφωνιών που έγιναν με μόχλευση του δανεισμού άρχισε να δημιουργεί μεγάλα αδιέξοδα. Πολλές εταιρείες αγοράστηκαν από μεγάλους επενδυτικούς οίκους χρησιμοποιώντας υψηλά ποσά δανεισμού και μόνο μικρά «πακέτα» μετοχών.

Στην περίπτωση της Βavaria τα 900 εκατ. ευρώ από τα 1,3 δισ. ευρώ ήταν δανεικά της Βain Capital από τις επενδυτικές τράπεζες Goldman Sachs και Dresdner Κleinwort, με αρκετά φιλικούς για τον δανειστή όρους, σύμφωνα με στέλεχος του τραπεζικού τομέα.

Πέρυσι η Βavaria, σε μια περίοδο οικονομικής άνεσης, πούλησε περί τα 3.500 σκάφη. Εφέτος, με την οικονομική κρίση να πλήττει όλους τους τομείς της οικονομίας, οι πωλήσεις σκαφών αναψυχής έχουν μειωθεί σημαντικά. Ετσι, δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι η συγκεκριμένη συμφωνία θα ναυαγήσει. Η τιμή πώλησης ήταν, περίπου, πέντε φορές πιο πάνω από τα ετήσια έσοδα της εταιρείας (271 εκατ. ευρώ) και κατά 16, περίπου, φορές μεγαλύτερη από τα μεγαλύτερα ιστορικά κέρδη (79 εκατ. ευρώ). Ενα, δηλαδή, πολύ μεγάλο ποσόν για μια εταιρεία που κατασκευάζει γιοτ.

Οπως πολλές άλλες εταιρείες, έτσι και η Βavaria Υacthbau θα κληθεί να καταβάλει εφέτος ένα αρκετά μεγάλο ποσό που αντιστοιχεί σε τόκους του μεγάλου χρέους της. Αυτό θα δείξει αν μπορεί να συνεχίσει να «πλέει» ή τελικά θα κλείσει.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk