Φθηνότερος ο τουρισμός στην Ελλάδα αλλά μόνο για τους… Ευρωπαίους!

Εκπτώσεις από 10% ως και 20% υπόσχονται τα γαλλικά ταξιδιωτικά γραφεία στους αδειούχους του καλοκαιριού, ιδιαίτερα σε όσους αποφασίσουν να περάσουν τις διακοπές τους στο Μαρόκο, στην Τυνησία, στο Μεξικό αλλά και στην… Ελλάδα! Το πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πράκτορες είναι ότι απέναντι σε μια διαρκώς συρρικνούμενη αγοραστική δύναμη εξαιτίας της ανόδου των τιμών ενέργειας και τροφίμων, οι πελάτες τους έχουν αρχίσει να περικόπτουν μέρες από τις διακοπές τους.

Φθηνότερος ο τουρισμός στην Ελλάδα  αλλά μόνο για τους… Ευρωπαίους! | tovima.gr

Εκπτώσεις από 10% ως και 20% υπόσχονται τα γαλλικά ταξιδιωτικά γραφεία στους αδειούχους του καλοκαιριού, ιδιαίτερα σε όσους αποφασίσουν να περάσουν τις διακοπές τους στο Μαρόκο, στην Τυνησία, στο Μεξικό αλλά και στην… Ελλάδα! Το πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πράκτορες είναι ότι απέναντι σε μια διαρκώς συρρικνούμενη αγοραστική δύναμη εξαιτίας της ανόδου των τιμών ενέργειας και τροφίμων, οι πελάτες τους έχουν αρχίσει να περικόπτουν μέρες από τις διακοπές τους. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ερίκ ντε λα Σενέ στον γαλλικό «Figaro», «οι τάσεις της τουριστικής αγοράς δεν είναι καλές,παρ΄ όλο που έχει ξεκινήσει η υψηλή τουριστική περίοδος ».

O πρόεδρος του γαλλικού Κέντρου Μελετών των Τουρ Οπερέιτορ (CΕΤΟ) Ρενέ-Μαρκ Σικλί διαπιστώνει μείωση της τάξεως του 3% στις κρατήσεις τους τουριστικά κορυφαίους μήνες του καλοκαιριού, Ιούλιο και Αύγουστο. Τη μείωση επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος της Fram, τρίτης ταξιδιωτικής εταιρείας στη Γαλλία, Αντουάν Κασέν: «Η αγορά μοιάζει πολύ ζοφερή εδώ και τέσσερις εβδομάδες. Υπάρχουν μάλιστα ακόμη κενές θέσεις για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου» λέει χαρακτηριστικά. Η αιτιολόγηση δεν είναι δύσκολη, καθώς η μείωση της αγοραστικής δύναμης, συνδυασμένη με την άνοδο των τιμών των καυσίμων και των τροφίμων, πλήττει τη δυνατότητα ή τη διάθεση για ταξίδια. Βέβαια, η τάση αυτή δεν είναι γενική. Εντοπίζεται στα μεσαία εισοδήματα. Οπως το επισημαίνει στη γαλλική εφημερίδα ο Ζαν-Πιερ Μας, πρόεδρος της Αfat, ενός δικτύου 620 ταξιδιωτικών γραφείων, «για τους εύπορους πελάτες δεν τίθεται κανένα θέμα. Εξακολουθούν να φεύγουν για διακοπές όσο και παλαιότερα. Αντίθετα για τις μεσαίες τάξεις η εξισορρόπηση δαπανών και εσόδων γίνεται καταρχήν σε βάρος των ταξιδιών αναψυχής» .

Για τον εν ευρεία εννοία τουριστικό κλάδο της Γαλλίας- αναμφίβολα και των άλλων ευρωπαϊκών κρατών…- οι επιπτώσεις από την κρίση μπορεί να αποδειχθούν σημαντικές. Γι΄ αυτό και ξεκινούν μεγάλες διαφημιστικές εκστρατείες «σπάζοντας» τις τιμές. Η εταιρεία Νouvelle Frontiere, που διαθέτει 240 ταξιδιωτικά γραφεία, λανσάρει μάλιστα τώρα μια ολόκληρη καμπάνια προσφορών, που δεν διστάζει να την παρουσιάζει ως «εκπτώσεις» , παρά την τυπική απαγόρευση της πρακτικής αυτής στον κλάδο των ταξιδιών, όπως και σε ορισμένους άλλους επιχειρηματικούς κλάδους (ασφαλίσεις, τραπεζικά προϊόντα). Ο πρόεδρος της Νouvelle Frontiere Ζαν-Μαρκ Σιανό ωστόσο το δικαιολογεί με τελείως κλασικούς επιχειρηματικούς όρους: «Πρέπει να πουλήσουμε τα αποθέματα που διαθέτουμε,σε αεροπορικές θέσεις ή σε ξενοδοχειακά δωμάτια».

O Ζαν-Πιερ Μας της Αfat έχει ξεκινήσει γενικευμένη επίθεση κατά των τουρ οπερέιτορ, υποστηρίζοντας ότι χάρη στην εξασθένηση του δολαρίου έχουν τεράστιες δυνατότητες να μειώσουν τις τιμές τους. Και περηφανεύεται ότι η Αfat το κάνει. Πράγματι, το δολάριο έχει υποχωρήσει έναντι του ευρώ από τον Μάρτιο, όταν γίνονταν πολλές κρατήσεις για το καλοκαίρι, όμως, για μια σειρά από χώρες οι τιμολογήσεις γίνονται σε δολάρια. Ετσι, η «παράλειψη» αναπροσαρμογής του κόστους για τους πελάτες, τώρα που το δολάριο έχει πέσει, μπορεί να μεταφράζεται σε σημαντικά ποσά. «Τα δικά μας σημεία πώλησης», λέει στη «Figaro» ο Μας, «δεσμεύονται να μετακυλίσουν τη μείωση του δολαρίου,στο τμήμα του ταξιδιού που πληρώνεται σε δολάρια,για τους προορισμούς που τιμολογούν τις υπηρεσίες τους σε πράσινο χαρτονόμισμα, όπως οι ΗΠΑ,η Λατινική Αμερική (εκτός Κούβας) και σχεδόν όλη η Ασία». Υπολογίζει μάλιστα ότι αν ο κανόνας αυτός εφαρμοστεί, τότε η τιμή του ταξιδιού στις Μαλδίβες θα μπορεί να μειωθεί κατά 19%, μιας διαμονής στις ΗΠΑ κατά 14% και στο Μεξικό κατά 5,4%.

Π ροσφορές, εκπτώσεις, μειώσεις τιμών… Οι τουριστικές αγορές προσπαθούν με κάθε τρόπο να αντιμετωπίσουν τη σημερινή ζοφερή συγκυρία. Δυστυχώς οι Ελληνες που θέλουν να κάνουν διακοπές στη χώρα τους δεν μπορούν να εκμεταλλευθούν τις μειώσεις αυτές. Είναι καταδικασμένοι να πληρώνουν τριπλάσιες και τετραπλάσιες τιμές από τους ξένους για τις ίδιες τουριστικές υπηρεσίες, αφού δεν μπορούν να κάνουν κρατήσεις μέσω Διαδικτύου σε γαλλικά, αγγλικά ή γερμανικά ταξιδιωτικά γραφεία. Στην εποχή της απελευθέρωσης των ευρωπαϊκών αγορών ο τουρισμός έχει πάρει άραγε σειρά;

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
  • Βηματοδότης Περί εκπροσώπων…έρημων και απρόσωπων Με αφορμή τα επαναλαμβανόμενα φαινόμενα πολιτικής κακοφωνίας και, αν μη τι άλλο, ατυχούς ενημέρωσης και... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk