Επενδυτική άπνοια για τις μαρίνες

Ανοιξαν την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου οι προσφορές οι οποίες υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του Διεθνούς Ανοικτού Δημόσιου Πλειοδοτικού Διαγωνισμού για την επιλογή Φορέα Διαχείρισης των Τουριστικών Λιμένων Μυτιλήνης, Μαλίων (Κρήτης), Ζακύνθου και Αργοστολίου (Κεφαλλονιάς) τον οποίο προκήρυξε στα μέσα Ιουλίου το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης. Σύμφωνα με ανακοίνωση του γενικού γραμματέα του υπουργείου κ. Σπ.Ευσταθόπουλου, σφραγισμένες δεσμευτικές προσφορές υποβλήθηκαν μόνο για …

Επενδυτική άπνοια για τις μαρίνες | tovima.gr

Ανοιξαν την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου οι προσφορές οι οποίες υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του Διεθνούς Ανοικτού Δημόσιου Πλειοδοτικού Διαγωνισμού για την επιλογή Φορέα Διαχείρισης των Τουριστικών Λιμένων Μυτιλήνης, Μαλίων (Κρήτης), Ζακύνθου και Αργοστολίου (Κεφαλλονιάς) τον οποίο προκήρυξε στα μέσα Ιουλίου το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του γενικού γραμματέα του υπουργείου κ. Σπ.Ευσταθόπουλου, σφραγισμένες δεσμευτικές προσφορές υποβλήθηκαν μόνο για τους τουριστικούς λιμένες Ζακύνθου και Αργοστολίου από την ένωση νομικών προσώπων Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ, Κόσμος Γιώτινγκ Ελλάς ΑΝΕ, Ακτωρ ΑΤΕ, ενώ δεν υπήρξε ενδιαφερόμενος για τα Μάλια και τη Μυτιλήνη, με αποτέλεσμα να γίνει άμεσα νέα προκήρυξη. Ωστόσο η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή Λιμένων του υπουργείου, της οποίας προεδρεύει ο γενικός γραμματέας, έχει ήδη ξεκινήσει την αξιολόγηση των προσφορών, παρά το ότι είναι μόνο μία για το Αργοστόλι και τη Ζάκυνθο, αφού η κατάθεσή της έγινε σε καθεστώς όπου πληρούνταν όλες οι προϋποθέσεις του διαγωνισμού.

Για τους τέσσερις διαγωνισμούς διατέθηκαν συνολικά 44 τεύχη διακηρύξεων σε 25 ενδιαφερόμενες εταιρείες στις οποίες περιλαμβάνονταν μεγάλες κατασκευαστικές. Πιο συγκεκριμένα, δόθηκαν 16 τεύχη για τη Ζάκυνθο, 9 για τη Μυτιλήνη, 10 για το Αργοστόλι, και 9 για τα Μάλια.

Κύκλοι του υπουργείου υποστηρίζουν ότι η έλλειψη ενδιαφέροντος ενδέχεται να οφείλεται στο ότι το τίμημα για τη μαρίνα της Μυτιλήνης, που ορίστηκε στα 2 εκατ. ευρώ (με 200 θέσεις ελλιμενισμού), θεωρήθηκε ακριβό σε συνδυασμό με τα έξοδα συντήρησής της. Παράλληλα, στο σημείο όπου βρίσκεται δεν υπάρχουν άλλες μαρίνες στα απέναντι παράλια ώστε να αποτελέσει σταθμό ενδιάμεσης διαδρομής. Το ίδιο ισχύει και για τα Μάλια της Κρήτης, η οποία δεν έχει ως σήμερα παράδοση τουριστικών λιμένων. Παρ΄ όλα αυτά το υπουργείο έχει προχωρήσει στη χωροθέτηση και άλλων λιμένων (στα Τσούτσουρα Ηρακλείου και τον Κίσσαμο) οι οποίοι, όπως εκτιμά, θα ενεργοποιήσουν το ενδιαφέρον για την περιοχή.

Για τη Μυτιλήνη οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε επίσης να υποβάλουν πενταετές επιχειρηματικό πλάνο για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη, αξιοποίηση και εκμετάλλευση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του τουριστικού λιμένα. Αντίστοιχα, για τους άλλους τρεις οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να καταθέσουν 10ετές επιχειρηματικό σχέδιο, ενώ το αντάλλαγμα ορίστηκε σε 1 εκατ. ευρώ για το Αργοστόλι (190 θέσεις ελλιμενισμού) και 500.000 ευρώ για τα Μάλια της Κρήτης και τη Ζάκυνθο (300 και 150 θέσεις ελλιμενισμού αντίστοιχα). Υπενθυμίζεται, εξάλλου, ότι η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 40 χρόνια, ενώ κατά την υπογραφή της θα υπάρξει οικονομικό αντάλλαγμα με εφάπαξ καταβολή, αλλά και ετήσιο το οποίο θα αναπροσαρμόζεται κάθε χρόνο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk