ΚΑΘΡΙΝΚΟΥΚ

Ενα online σχολικό άλμπουμ

Ηδεκαοκτάχρονη Κάθριν Κουκ, από το Νιου Τζέρσεϊ, σε λίγες ημέρες θα ξεκινήσει να παρακολουθεί τα μαθήματα του δεύτερου έτους στο Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν της Ουάσιγκτον Ντι Σι. Μόνο που έχει να αντιμετωπίσει μια δυσκολία παραπάνω από ό,τι οι συμφοιτητές της. Είναι αρκετά δύσκολο, όπως ομολογεί η ίδια, να συνδυάζει τις σπουδές της με τη διοίκηση μιας μεγάλης διαδικτυακής επιχείρησης που απασχολεί περί τους 70 εργαζομένους και της αποφέρει διαφημιστικά έσοδα πάνω από 10 εκατ.

Ηδεκαοκτάχρονη Κάθριν Κουκ, από το Νιου Τζέρσεϊ, σε λίγες ημέρες θα ξεκινήσει να παρακολουθεί τα μαθήματα του δεύτερου έτους στο Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν της Ουάσιγκτον Ντι Σι. Μόνο που έχει να αντιμετωπίσει μια δυσκολία παραπάνω από ό,τι οι συμφοιτητές της.

Είναι αρκετά δύσκολο, όπως ομολογεί η ίδια, να συνδυάζει τις σπουδές της με τη διοίκηση μιας μεγάλης διαδικτυακής επιχείρησης που απασχολεί περί τους 70 εργαζομένους και της αποφέρει διαφημιστικά έσοδα πάνω από 10 εκατ. δολάρια ετησίως.

«Θέλω να πάρω το πτυχίο μου» επισημαίνει. «Θα πρέπει όμως να διακόψω για ένα ή δύο χρόνια τις σπουδές μου ώστε να μπορώ να αφιερώσω όλον τον χρόνο μου στο website» καταλήγει η Κάθριν Κουκ.

Η ιδέα για τη δημιουργία τού, αν μη τι άλλο, απίστευτα κερδοφόρου αυτού site ξεκίνησε πριν από περίπου τρία χρόνια. Η δεκαπεντάχρονη, έφηβη τότε, Κάθριν Κουκ, φθάνοντας στο νέο της σχολείο, το γυμνάσιο Μοντγκόμερι στο Σκίλμαν του Νιου Τζέρσεϊ, βρήκε ένα παλιό άλμπουμ μαθητών και μαζί με τον δεκαεξάχρονο τότε αδελφό της Ντέιβ το ξεφύλλιζαν. Κάποια στιγμή βρήκαν το όνομα μιας μαθήτριας την οποία έτυχε να γνωρίζουν και οι δύο. Μόνο που η φωτογραφία της δεν είχε και τόσο μεγάλη σχέση με αυτήν. Ετσι εκείνη τη στιγμή γεννήθηκε η ιδέα μιας διαδικτυακής αυτοκρατορίας. Η πανέξυπνη κοπέλα από το Νιου Τζέρσεϊ δημιούργησε το μεγαλύτερο και γρηγορότερα αναπτυσσόμενο online δίκτυο κοινωνικών επαφών της Αμερικής. «Αρχισα να σκέφτομαι» λέει η ίδια «ότι οι περισσότερες φωτογραφίες στα σχολικά άλμπουμ συνήθως είναι χάλια, ενώ δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου πληροφορία σχετικά με το πρόσωπο το οποίο απεικονίζεται. Ετσι κατέληξα στην ιδέα να δημιουργήσουμε με τον αδελφό μου ένα σχολικό άλμπουμ online το οποίο να έχει μια σελίδα με το προφίλ του μαθητή στην οποία μπορεί να βάλει κάποιος οποιαδήποτε πληροφορία. Δηλαδή, τι του αρέσει να παρακολουθεί στην τηλεόραση, τι μουσική ακούει και τι εξωσχολικές δραστηριότητες του αρέσουν».

Το website το δημιούργησε με τη βοήθεια του αδελφού της και σε λίγα χρόνια το myΥearbook. com, όπως ήταν η ονομασία του, έφθασε στο σημείο να έχει περί τα δέκα εκατομμύρια εγγεγραμμένα μέλη και 1,5 δισ. αναγνώσεις σελίδων τον μήνα.

Καθώς το site μεγάλωνε, η Κουκ διαρκώς προσέθετε δημοφιλείς εφαρμογές, όπως παιχνίδια, βίντεο αλλά και κουίζ του τύπου «Αρέσετε στα αγόρια;», «Πόσο καλά φιλιά δίνετε;», «Με ποιον τρόπο διακόπτετε μια σχέση;». Ετσι, το site που ξεκίνησε το 2005 με μια αρχική επένδυση ύψους 250.000 δολαρίων, σήμερα έχει ετήσια έσοδα πάνω από 10 εκατ. δολάρια από διαφημίσεις και η Κουκ έχει πλέον γίνει εκατομμυριούχος. Σύμφωνα με τη Ηitwise, μια κορυφαία εταιρεία μετρήσεων websites, τον Ιούνιο το myΥearbook έγινε το τρίτο μεγαλύτερο site online κοινωνικών επαφών στην Αμερική, λίγο πιο πίσω από το Μyspace και το Facebοok, στα οποία όμως συμμετέχουν μεγαλύτεροι σε ηλικία χρήστες.

Με τα δεδομένα αυτά δεν είναι δύσκολο το συγκεκριμένο site να έχει δεχθεί σοβαρές προτάσεις για εξαγορά. Οπως μάλιστα αναφέρει η ίδια η Κάθριν Κουκ, «έχουμε δεχθεί αρκετές προσφορές από επιχειρηματίες που θέλουν να μας εξαγοράσουν. Μάλιστα πολλές από αυτές τις προσφορές προέρχονται από πολύ μεγάλα ονόματα. Προς το παρόν, όμως, κάτι τέτοιο δεν μας ενδιαφέρει. Αλλωστε διασκεδάζω πολύ να δουλεύω για το site». Στα δεκαπέντε της χρόνια, λοιπόν, όταν οι περισσότερες από τις συμμαθήτριές της ψώνιζαν στα γειτονικά εμπορικά κέντρα και σκέφτονταν τι θα πουν τα αγόρια, η Κουκ έστελνε συνεχώς e-mail σε μια ομάδα σχεδιαστών websites στη Βομβάη. Στην προσπάθειά της αυτή τη βοήθησε και ο μεγαλύτερος αδελφός της, ο Τζεφ, ο οποίος, όντας απόφοιτος του Χάρβαρντ, ξέρει καλά τη δουλειά του «να στήνεις και να πουλάς websites». Αυτός άλλωστε τη βοήθησε να προσλάβει προγραμματιστές από την Ινδία, να νοικιάσει με λίζινγκ χώρο σε σέρβερ στο Τέξας αλλά και πώς να ξεκινά διαπραγματεύσεις με στελέχη επιχειρηματικών κεφαλαίων στη Σίλικον Βάλεϊ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk